Actieve subwoofer opgeblazen, wat zou dat kosten?

Pagina: 1
Acties:

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb een computer met een 850W voeding, die voeding heb ik zo 'klik' aangezet met het knopje achterop en toen *pofte* mijn subwoofer.
Heb de zekering in de sub al vervangen, maar dat hielp niet.
Tevens zag die zekering er nog gewoon goed uit (niet doorgebrand) 3.15A-traag
Het is een subwoofer van mijn Creative S750 setje, ik heb al een Logitech Z-5500 geprobeerd maar daar vind ik het geluid ontzettend slecht van vergeleken met die S750 set.
Nou hoop ik dus dat een electronicaboer bij mij in de buurt dat ding kan fixen, maar weet iemand wat dat ongeveer zou kosten?

De set compleet kostte ~400 euro, en eerlijk gezegd heb ik er dat wel voor over als ik mijn vertrouwde setje maar weer aan de praat krijg. Aan de andere kant is het natuurlijk dom van me om zo veel geld uit te geven aan een set die nu al 3-4 jaar oud is.
Kan iemand die er verstand van heeft of ook wel eens iets heeft laten repareren ongeveer zeggen wat zoiets zou kosten? 50-100, of 150-200 of zo?

Het gaat om deze sub: Afbeeldingslocatie: http://www.3dvelocity.com/reviews/gigaworks/pics/sub_lowshot.jpg
Van deze set http://images.google.com/...%2Bsub%26hl%3Den%26um%3D1

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-12 19:27
De prijs hangt af van wat er kapot is. Is het de versterker of de speaker ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OH is geen dumpbak

> Audio en HiFi

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Je zou de versterker plaat even los kunnen schroeven en kijken of je wat ziet wat eventueel makkelijk te verhelpen is, een doorgebrande/bolle elco of zo.

Smiling as the shit comes down...

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
ScrooLoose schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:46:
Je zou de versterker plaat even los kunnen schroeven en kijken of je wat ziet wat eventueel makkelijk te verhelpen is, een doorgebrande/bolle elco of zo.
Ik heb echt 0,0 verstand van electra. Gewoon echt helemaal totaal niks. Ik zou niet eens weten hoe ik em open moet schroeven :|
Dat van die zekering is gisteren door een kennis even getest ik wist niet eens dat daar zo'n zekeringetje in zat.
Maar stel dat het elco is, is dat dan duur om te verhelpen? Of blijft het onder de 100 euro?

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
De plateamp even losschroeven en een fototje maken is even handig.

Voor de duidelijkheid, wat doet sub nu niet? Gaat hij niet aan? Komt er geen geluid uit als hij aan staat? Gaat er nog geluid naar je satellieten?

[edit]
Ik zat nog te denken dat het vreemd is dat je sub kapot gaat als je je computer voeding aanzet. Misschien zat er al een foutje in je sub? Heb je nog garantie?

[ Voor 28% gewijzigd door atze op 20-12-2009 12:15 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er is geen zinnig woord over te zeggen zonder eerst de binnenkant te zien.
Elcotjes zijn niet enorm duur, maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk.

Als je de plaat niet los wil/kan schroeven, dan valt er hier weinig te helpen en is een gang naar een reparateur de enige optie.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1