PS3-slim hakkelt bij games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Hai,

Mijn PS3 slim hakkelt onwillekeurig bij sommige games.
Bij Ratchet and Clank Tools of Destruction loopt door het gehakkel het geluid niet synchroon met de cut-scenes bijvoorbeeld.
Ik heb net de GT5-demo gedownload (time trial zodat ik race-coureur kan worden) en die game is onspeelbaar omdat het zo gruwelijk hakkelt. Elke 15 seconden staat het beeld 0.1 seconde stil, maar soms doet ie het pas na 40 seconden, en soms na 7 seconden. Er is geen pijl op te trekken.
TIs dus een PS3 slim met de laatste update (3.15 geloof ik).

Ik heb er zelf een 500GB Samsung Spinpoint harddisk in gezet, zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
hoe is je ps3 aangesloten op je tv?
speelt andere media (bijv. dvds) wel goed af?

[ Voor 19% gewijzigd door Ike. op 20-12-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 19:34
Heb je dit de laatste tijd pas, of vanaf het begin al?
Kan zijn dat je PS3 in een klein 'hokje' staat waardoor het te weinig lucht krijgt, en heel erg warm word. Kan ook zijn dat ie gewoon brak is, kun je bijvoorbeeld even uitproberen of je dat met alles hebt, andere demo's of andere spellen, en dvd's/blu-rays. Als dit zo is zou ik hem terug brengen naar de winkel, en RMA aanvragen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Nou ja ik heb niet veel games.
Stardust heb ik, dat werkt 100% ok.
RC:tools of destruction dus het geluid-probleem.
En nu met de GT5 time-trial playable demo hakkelt ie dus.

RC heb ik al vanaf dag 1 en toen deed ie al dat 'laggende geluid'
Nu sinds vandaag die GT5 demo erop gezet en elke keer dat gehakkel.

De PS3 stond vlak, en ja hij wordt gloeiend heet. Heb em nu rechtop gezet maar zelfde probleem.
EN hij blijft bloedheet trouwens ik denk dat ik em straks in bed leg onder de dekens bij mijn voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Ow en hij is via HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=33134384,noline]
En nu met de GT5 time-trial playable demo hakkelt ie dus.
Dat heb ik ook met mijn Slim (std hdd). Overige spellen werken echter probleemloos, het kan zijn dat gt5 zelf niet helemaal geweldig loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 23:41
Noin schreef op zondag 20 december 2009 @ 01:41:
De PS3 stond vlak, en ja hij wordt gloeiend heet. Heb em nu rechtop gezet maar zelfde probleem.
EN hij blijft bloedheet trouwens ik denk dat ik em straks in bed leg onder de dekens bij mijn voeten.
En staat hij in een kastje, of ergens anders? Sowieso is het verstandig om rondom de PS3 minstens 10 cm te bewaren, dat staat ook in de handleiding. Ook in een kastje zetten en dan de deur dichtdoen is de perfecte manier om hem te bakken.

Ik had ditzelfde eerst bij LBP (PS3 40GB). Bij het laden van levels bleef ie maar schokken, en ging allemaal ontzettend langzaam. Daarna heb ik de PS3 verplaatst naar een open ruimte (stond eerst op 5 cm van de muur af) en nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
laatste firmware (3.15) al geinstalleerd? Wellicht verhelpt dat de problemen?

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10 00:29

sjaool

Every life should have 9 cats

EfBe schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:58:
laatste firmware (3.15) al geinstalleerd? Wellicht verhelpt dat de problemen?
Lezen is ook een vak. ;)
TIs dus een PS3 slim met de laatste update (3.15 geloof ik)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
AlexV schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:20:
[...]

En staat hij in een kastje, of ergens anders? Sowieso is het verstandig om rondom de PS3 minstens 10 cm te bewaren, dat staat ook in de handleiding. Ook in een kastje zetten en dan de deur dichtdoen is de perfecte manier om hem te bakken.
Toch wel grappig dat het kastje blijkbaar steeds kleiner kan worden, maar dat je er geen een mallemoer mee opschiet als je rondom 10 cm vrij moet houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Hij staat nu rechtop op een kastje langs de tv, zit zeker 20cm vrij rond de PS3.
Ik heb aan een vriend van me de oude HD terug gevraagd om eens te testen of het dan misschien evrholpen is.
Ik hou jullie op de hoogte als dat het verschil maakt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:07:
[...]

Dat heb ik ook met mijn Slim (std hdd). Overige spellen werken echter probleemloos, het kan zijn dat gt5 zelf niet helemaal geweldig loopt.
Ik heb het ook met die GT5 time trial demo. Ik heb nog een hele oude PS3 40GB, waar ik een samsung spinpoint 500GB HDD heb in gezet.

Rest draait perfect, dus bij GT5 time trial ligt het aan de game ga ik van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:12:
[...]

Ik heb het ook met die GT5 time trial demo. Ik heb nog een hele oude PS3 40GB, waar ik een samsung spinpoint 500GB HDD heb in gezet.

Rest draait perfect, dus bij GT5 time trial ligt het aan de game ga ik van uit.
Doh....
Jamaar dat is dus precies dezelfde HD als die ik in mijn Slim heb gezet...
Het kan dus ook aan de HD liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noin schreef op zondag 20 december 2009 @ 18:07:
[...]

Doh....
Jamaar dat is dus precies dezelfde HD als die ik in mijn Slim heb gezet...
Het kan dus ook aan de HD liggen..
Ja maar e-form heeft het dus ook met een standaard HDD, verder heb ik in geen 1 game ergens last van, waar jij dit wel hebt. Ik ben een groot ratchet and clank fan en die loopt bij mij gewoon goed. Alleen bij GT5 time trial ligt het dus gewoon aan GT5.

Het enige wat ik merkte na mijn nieuwe hdd erin zetten is dat installeren van spellen en demos sneller lijkt te gaan.

Misschien heb jij een defecte hdd? Als ik jou was zou ik het geluid van de games een keer zacht zetten en luisteren bij je PS3. Mogelijk hoor je terwijl de hdd opspinned / data gelezen of geschreven wordt een paar luide tikken en als je die hoort dan blijft de ps3 dus even hangen waarschijnlijk. Dan is de hdd gewoon defect.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Laatst online: 30-09 16:26
Ik heb een PS3 40GB (MET standaard HDD) en de GT5 Time Trial loopt echt supersmooth bij mij. Geen last van haperingen of gehakkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:09:
[...]
Misschien heb jij een defecte hdd? Als ik jou was zou ik het geluid van de games een keer zacht zetten en luisteren bij je PS3. Mogelijk hoor je terwijl de hdd opspinned / data gelezen of geschreven wordt een paar luide tikken en als je die hoort dan blijft de ps3 dus even hangen waarschijnlijk. Dan is de hdd gewoon defect.
Goeie tip :) , dit ga ik uitproberen als ik terug kom van werk.
Komend weekend krijg ik de beschikking over een 80GB uit een ps3-old en mijn 'oude' 120GB van mijn slim.
Als ik er definitief achter kom wat de oorzaak is laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Je zegt dat je PS3 in een kastje staat. Kan de warme lucht wel aan de achterkant wegkomen? Anders wordt de warme lucht weer in je PS3 getrokken en kan hij alsnog gaan oververhitten. Ik had dit probleem ook met mn Xbox en heb toen in de kast waar hij stond (die voor gewoon open was) in de achterkant ook een gat gemaakt. Vervolgens geen problemen meer met warmte die in de kast blijft hangen. Test het anders eens door hem gewoon op de grond voor de tv te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
EcoR schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:45:
Je zegt dat je PS3 in een kastje staat. Kan de warme lucht wel aan de achterkant wegkomen? Anders wordt de warme lucht weer in je PS3 getrokken en kan hij alsnog gaan oververhitten. Ik had dit probleem ook met mn Xbox en heb toen in de kast waar hij stond (die voor gewoon open was) in de achterkant ook een gat gemaakt. Vervolgens geen problemen meer met warmte die in de kast blijft hangen. Test het anders eens door hem gewoon op de grond voor de tv te zetten.
Neenee niet in een kastje, hij staat op hetzelfde kastje als mijn plasma.
Hij stond er eerst vlak op, dus eehh.. liggend.. of zo hoe noem je zoiets...
Maar de onderkant werd belachelijk heet, heb em daarom rechtop gezet maar het maakt geen verschil.
Ik heb ook geprobeert om hem aan te zetten en dan meteen een rondje te rijden om te kijken of ie het ook doet als de PS3 nog 'koud' is, maar ook dan doet ie het.
Ik denk dat het geen warmte-probleem is. We wachten nog effe af tot ik de oude HD teru heb dan laat ik wel wat weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 23:22

Stronkie

Where wind is Trouble

Dit is bij mij weten een vraag bij hulp bij een spel/software.. Maar goed zal wel aan mij liggen...

Ik denk zelf dat het ligt aan je HD... Sluit hem eens aan op je pc.. en formateer hem eens.. gooi er een schijfcontrole overheen.... en heb je al geluisterd of je je hardeschijven hoort tikken?
Pagina: 1