• the6ftmidget
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
hallo,

Ik woon in de V.S. op het moment, maar ik ga volgend jaar weer terug naar nederland verhuisen. Voordat ik ga, wil ike nog een HTPC maken die ik in nederland kan gebruiken. Ik ben nu even voor 2 weken op vakantie in nederland, en ik plan om nu hier de Tv-tuner te kopen, sinds ze in de V.S. het NTSC formaat gebruiken. Ik heb even op de tigerdirect.nl gekeken (volgens mij heet het misco in nl) voor tv tuners, maar ik begreep van de disclaimer dat ze alleen Free-to-Air kunnen ontvangen, of te wel nederland 1,2 en 3. Mijn eerste vraag: is dit waar? En ik weet ook niet precies welke ik moet kiezen. Ik wil het liefst 3 programmas op kunnen nemen, en het moet dezelfde(liefst beter) kwaliteit zijn als tv. En ik wil naast de tv-tuner ook het liefst een specifiek DVR operating system hebben, maar hij moet ook vrij simpel zijn, zodat de rest van de familie het makkelijk kan bedienen. En als de recorder aanstaat(om programmas op te nemen)zonder dat de tv aanstaat, moet de pc vrij weinig stroom gebruiken.

Alvast bedankt,

Tom
P.S.: Mijn excuses voor de amerikaanse terminologie, en(hopelijk niet) mijn fouten in het nederlands.

• the6ftmidget
Heb ik teveel geschreven of zo?? ik zal me vraag wel wat korter maken: Wat is een goede tvtuner die volledig compatibel is met nederlandse kabel tv?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Standaard DVB-T ontvangers kunnen inderdaad alleen de free-to-air zenders ontvangen. Maar als je een bijvoorbeeld een PCI-kaart (analoge tv-kaart) in je computer zet, waar je de analoge (coax) kabel op kan aansluiten, kan je tv kijken (alle beschikbare zenders) of opnemen. Alleen als je meerdere dingen tegelijk op wilt nemen, heb je toch meerdere tuners nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 20-12-2009 22:16 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet niet hoelang je in de VS bent geweest, maar inmiddels is digitale TV via de kabel hier al aardig ingeburgerd. Leuk zo'n TV tuner, maar zonder CI+ module kom je nergens. Komt nog bij dat de meeste kabelaars dat niet eens ondersteunen - alleen Ziggo doet dat vziw. Dus verder is het eigen risico.
Ik zou me als ik jou was dus wel even bedenken voor ik iets kocht waar ik hier uberhaupt niks aan had.
Waarom wil je eigenlijk een HTPC? met een Popcornhour (kost daar volgens mij ook niks) en een externe decoder kom je net zover :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• the6ftmidget
Ik ben pas in computers geintereseerd geraakt nadat ik naar de vs ben verhuist, dus ik weet niet veel van het systeem af. In de vs, heb ik een modem die telefoon, internet en tv ontvangt van een coax kabel in de muur. Dan sluit ik het tv signaal aan op de DVR, en dan kan ik gewoon tv 2 zenders opnemen en/of kijken. Is het systeem ongeveer hetzelfde in nederland??? En de reden dat ik een htpc wil hebben is zodat ik complete controle heb over mijn opnames, al mijn fotos, videos en belangrijke files op kan slaan. En dan wil ik dat iedereen op het netwerk deze files kan openen, en als het kan, tv over het netwerk streamen. Ik heb al twee 1tb hardrives die in raid 1 gaan, zodat ik alle belangrijke files kan opslaan.

P.S. volgens mij zijn die decoders erg duur en ik heb gehoord dat ze het signaal behoorlijk verkrachten.