Toon posts:

Linksys WRT320N hoe parental control uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn vriendin heeft een linksys wrt320n gekocht. Nu wilde ik wat bekijken op internet en krijg ik een internetrestrictie voor mijn snufferd.
Trend Micro Home Network Defender
Website geblokkeerd
http://blablabla
De internetrestricties voor kinderen blokkeren websites uit de volgende categorie: Materiaal voor volwassenen
Wat u nu kunt doen
Klik op de knop Terugin uw webbrowser of sluit dit venster.
Internetrestricties voor kinderen tijdelijk negeren door het juiste e-mailadres en wachtwoord in te voeren.
Er is een onverwachte fout opgetreden in Trend Micro Home Network Defender. Start de router opnieuw op en probeer het nogmaals.
Uw gegevens kunnen niet worden gecontroleerd. Probeer het opnieuw.
E-mailadres:
Hoe lang wilt u internetrestricties voor
kinderen negeren?
5 minuten 15 minuten 30 minuten
Wachtwoord:

Meer informatie over internetrestricties voor kinderen.
Ik heb gegoogeld, tweakers zoekfunctie gebruikt en ben bij linksys faq gaan kijken.

Daar stond in dat de parental control eenvoudig uit te schakelen was maar die tabblad komt dus niet voor bij mijn homepage van de WRT320N

Er wonen/komen hier geen kinderen.

Ik heb alles bekeken op http://192.168.1.1/ maar ik vind dus helemaal niets wat die restricties aan of uit kan zetten.

Help?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Omdat er Trend Micro staat, denk ik dat het eerder aan een firewall op je pc ligt dan je router eigenlijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:01
Wat je hebt gedaan is de CD die bij deze linksys wordt meegeleverd in je CD-drive geduwt. Vervolgens word er Linksys Active Link Analyser (LALA of LOLO of LILI houd me te gehouden).
Het is een of andere fancy eye-candy programma wat je netwerk "lekker gemakkelijk" instelt.

Ook ik dacht dat dit het geval was, maar een computer toevoegen en het ding ging al op zijn bek. Ook dat security is maar raar verhaal, je moet er voor betalen (extra).

Mijn advies, lekker dat LOLO LALA LILI programma deinstalleren. Vervolgens naar je 192..168.1.1 gaan en daar alles netjes instellen. Weet je zeker dat het goed is en heb je geen rare restricties.

[edit] @ Hierboven, Trend Micro programmatuur zit in deze LALA ingebakken.

[ Voor 5% gewijzigd door significant op 19-12-2009 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
De router instellen is met een cd gedaan op een andere laptop (die van mijn vriendin). Er was wel een programma dat eindigte op pro dat meegeinstalleerd werd met de linksysmeuk op haar laptop die steeds zeurde dat ie gekocht moest worden binnen een aantal dagen en die heb ik gedeinstalleerd. Op de errorpagina die ik in een quote in de 1e post hebt gezet stond een logo van Linksys. Vandaar dat ik in die richting zoek.

Ik snap alleen niet hoe een installatie op een andere laptop de surfgedrag van deze laptop kan beinvloeden?

Ik heb overigens geen Trend microdinges geinstalleerd op mijn eigen laptop. Er zit microsoft essentials Antivirus op en de standaard firewall van windows 7.
Ook ik dacht dat dit het geval was, maar een computer toevoegen en het ding ging al op zijn bek. Ook dat security is maar raar verhaal, je moet er voor betalen (extra).
Ja precies, die heb ik gisteren of zo verwijderd. Ik weet zelf ook niet meer hoe het heette maar het eindigde wel op PRO. Die heb ik gedeinstalleerd. Waarom zie ik dan die error op die pagina en kan ik parental control niet vinden op de routerpagina.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die cd gepakt en opnieuw van alles geinstalleerd op haar laptop en daar kreeg ik cisco network magic pro en via dat programma kom je bij home network defender en daar kan je de parental control uitzetten. Blijkbaar verdwijnen die instellingen niet als je de programma uninstalleert. Ook moest ik een emailadres opgeven altevorens ik de instellingen kon doen :?

Ik kan die bepaalde geblokkeerde pagina nu weer gewoon benaderen. Gelukkig heb ik zelf geen linksys in mijn eigen huis. Moet er niet aan denken....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:30
Linksys is verder prima apparatuur, maar je hebt die CD niet eens nodig :P
Als je de router instelt via de webinterface dan werkt het allemaal prima hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, mijn vriendin heeft hem geinstalleerd en aangesloten zonder op mij te wachten. Die webinterface, dat moet je weten, zij is geen tweaker in ieder geval.

Verwijderd

Tsja, je kunt je vriendin ook niet de schuld geven met die grote stickers "use cd first!". Maar zoals aangegeven; de cd-rom mooi in het hoesje laten, kijken of je via dhcp een ip-adres gekregen hebt, even inloggen en via de webinterface alles netjes instellen.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02 18:02

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Precies.. Ik heb de CD ook lins laten liggen.. Network magic pro is op zicht wel een leuk progje.. Maakt het voor de leek allemaal wat makkelijker..

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap alleen niet waarom parental control wel in network magic pro zit maar in de router is niets ervan terug te vinden. Hoe dan ook, alles werkt naar behoren nu. Ik vind het alleen raar dat betaald moet worden voor NMP terwijl het een stukje ondersteuning van hun product is. Doet me denken aan creative.

Ah misschien ben ik wel verwend met al die gratis updates en diensten die op het internet aangeboden worden....
Pagina: 1