Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan om een z-5500 van logitech te kopen maar nu heb ik een vraag.

Ik heb al een tv aan me pc hangen via hdmi en ik kan ook gewoon geluid over de hdmi kabel streamen.
maar als ik in de opties van me audio kijk is er geen ondersteuning voor dts over mijn hdmi kabel.
dus ik wil mijn z-5500 aansluiten op de tv via een coax en dan zou het me logisch lijken dat het dts geluid over de hdmi naar de tv naar de z-5500 gaat. dus ik wil graag weten of iemand dit kan bevestigen dat ik dts 5.1 geluid krijg bij mijn z-5500

Ik heb

ATI hd 4850
Philips tv
http://www.consumer.phili...-32pfl5604h_12/prd/nl/nl/

en strax een z-5500

groetjes daPWNER (first post :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met een HD4850 kan je gewoon DTS over HDMI zenden. Bedoel je niet toevallig DTS HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb films met dts geluid dus gewoon dts geluid maar mijn probleem is mijn windows 7 ziet hem als een 2.1 audio system. dus ben ik bang dat hij strax het geluid gaat upscalen en ik heb liever echt 5.1 DTS geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
De output van een TV S/PDIF-uitgang is veelal toch maar 2.0. Dit omdat de tv wegens rechten en dergelijke alles terug scaled naar (digitaal) 2.0 stereo. Nu is Philips een vreemde met dit, want Dolby Digital 5.1 wordt gewoon herkend als Dolby Digital 3/2 en zo ook doorgestuurd naar bijvoorbeeld een receiver of Logitech Z-5500. De Philips herkent alleen DTS niet, dus dat ga je niet door kunnen sturen. Dus de tv rechtstreeks via de S/PDIF out verbinden met een speakerset is niet altijd handig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okee heel erg bedankt!!!!:)

ik was al een tijdje op zoek maar ik kon niks vinden.

hier kan nu dus een slotje op :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 21:34 ]