Stand-Alone computer DNS verwijzingen

Pagina: 1
Acties:

• Cryptomic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07-2025
Hallo,

Ik ben bezig om een computer in te richten, waar je bestanden up kan loaden.
De bedoeling is, dat de stand-alone computer op internet wordt aangesloten, maar naar maar 1 website kan en verder nergens gebruik van kan maken.

Bijvoorbeeld. Ik wil dat de computer altijd naar www.nu.nl gaat.

En als ik dan in firefox naar googl.nl ga, dat hij naar www.nu.nl gaat, en niet naar google.

Ook wil ik, dat de computer geen gebruik mag maken van msn.

Ik heb lopen zoeken naar software of oplossingen, maar kon niet zo direcht iets vinden.
Wel kon ik OpenDNS vinden, is het hiermee mogelijk, om alles naar 1 adres te verwijzen? Iemand ervaring?

Ik heb ook gegeken naar het host file in windows, maar daar kon ik niks vinden, dat alles wordt opgevangen, en word doorverwezen. Daar kan je ze geloof ik alleen stuk voor stuk invoeren, en dat wil ik liever niet, klopt dit?

Alvast bedankt,

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56

-ET-

Phone Home

Je zou het via een Firewall moeten regelen. Dat de pc maar naar 1 IP adres op internet kan die van Nu.nl

of wil je echt dat alle pagina's naar 1 pagina verwijzen?

• Cryptomic
Ik wil dat de gebruiker maar naar 1 website kan. (dit wordt een file-upload)
En dat de gebruiker verder niet op internet zelf kan, dat is niet de bedoeling.

Maar die file-upload, is op internet, dus moet alles doorverwezen worden naar die file-upload.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Wat jij wilt kan waarschijnlijk wel met kiosk software.
Gooi die term eens in google, dan zal je waarschijnlijk wel gratis software tegenkomen.

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-02 13:09
Misschien is Windows SteadyState een idee? Daar mee kan je een hoop instellen wat een gebruiker wel en niet kan op de computer. En het is gratis. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je wil al het http verkeer naar een bepaalde webserver forwarden.

klinkt als reverse proxy.

http://www.visolve.com/squid/whitepapers/reverseproxy.php

Kna je geen kant en klaar recept geven want volgens mij moet je eerst goed defineren wat je wilt.

PS als nu.nl verkeer van google.nl krijgt zal de server dit waarschijnlijk weigen met een unknown domain.

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 19-12-2009 20:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Cryptomic
Dat is het ook, eigenlijk, alleen wil ik dit maar op 1 computer.

@ Mr.Meeuw.

Bedankt! Volgens het internet kan ik met dit programa, internet verbieden, met uitzondering op sommige websites. Dus de website waar de file-upload staat.

Ook kan ik MSN blokkeren en ...

Ik kan een extra account op de computer aanmaken, waar de administrator op kan, die dan wel internet heeft.

Bedankt,

Dit topic kan opslot.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Als je alleen maar google.nl wil kunnen bereiken, kun je natuurlijk DNS uitzetten en google in de hosts file zetten. Hiermee worden overigens geen redirects geregeld, en op IP kun je dan nog wel van alles (maar dat doen mensen waarschijnlijk toch nauwelijks).
Pagina: 1