TNT probleem met aflevering van pakket in Belgie

Pagina: 1
Acties:

• wootie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-01 21:28
Ik woon in Belgïe en kocht op een wel bekende Webshop onderdelen voor mijn nieuwe computer via het bedrijf van mijn buurman, die zijn opgestuur via TNT Post op 15/12.
Ik kreeg neetje een tracking nummer.
Via hun systeem komt ik zien dat het pakje zou geleverd worden op 16/12.
Nu den 18de nog steeds niemand gezien dus probeerde ik telefonisch contact te nemen met TNT Belgïe, eerste nummer opzoeken via internet maar bleek dat TNT (www.tnt.com/be) niet TNT post is maar de mensen aan de lijn van de "andere" TNT gaven mij een tel. waar ik kom bellen. Op de site van de andere TNT (http://www.tntpostpakketservice.be/) is er nergens een contact tel. te vinden btw.
Ondertussen had ik ook wa emails gestuurd voor meer uitleg.
In Track & Trace stond mijn pakket nog altijd in "delivery" (18/12)
Dus ff de TNT post bellen, ik kreeg een charmant Nederlandse dame aan de lijn waar ik mijn probleem uitlegde.
Ik kreeg als aantwoord dat ze voor 11h s'morgens niet naar Belgïe kon bellen want ze hadden daar heel druk dus vroeg ik dat ze mijn terugbelden wanneer ze meer ging weten.
Om 15h 18/12 nog steeds geen nieuws en dus zelf ff terugbellen om wat informatie te krijgen.. Ik kreeg dezelfde persoon aan de lijn en na enige uitleg zijde ze doodleuk.. "Ik kan niets meer voor u doen, ik heb alles gedaan wat ik kon. Mijn telefoontje naar Belgïe bleven ongeaantwoord en ik krijg ook geen aantwoord op mijn emails". Op da moment begon ik echt heel ambetant te worden en onze telefoon gesprek was in een keer afgebroken.
Om 17h kreeg ik dan telefoon van TNT Post, met de voorstel om te wachten op mijn pakket die mis. zou geleverd worden zaterdag of maandag.. Moest ik maandag niets gekregen hebben dan zou ik die mensen van TNT opnieuw moeten bellen.
19/12.. Deze morgen dus.. ff checken in Track & Trace en jawel mijn pakje staat op "zending afgeleverd" maar ik heb absoluut niets gekregen...
Dus wordt het maandag terugbellen en eventueel tot hun kantoor gaan, gelukkig weet ik die zijn en het is niet zoveer van waar ik woon.

Ik word gewoon gek van zo'n bedrijf, de waarde van die zending is ongeveer 1100 en wat kan ik nu nog doen...

De kwaliteit van TNT Post is beneden alle peil. Dat hun interne communicatie niet werken is compleet ondenkbaar in 2009.

Het enige is dat ik woon in een nieuwe woonwijk en het adress is nog niet opgenomen in alle GPS systemen maar ik heb al taalloze pakjes gekregen via DHL, GLS, UPS zonder problemen.

Verwijderd

Jij hebt niks ontvangen van de webshop, dus laat de webshop het uitzoeken.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:48
Tip, lees je post nog even door en doe hier en daar iets aan je spelling, enters, punten enzo... Dit leest nogal erg lastig zeg maar..

Moet er niet getekend worden voor het pakket?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb de topictitel een informatievere inhoud gegeven zonder de overbodige leestekens. Als titel en startpost de voorbode zijn van de rest van het topic dat nog volgt dan sluit ik dit topic. Een topic is om te vragen of te bediscussieren, niet om te ranten.

edit: * Rukapul zou zweren dat dit topic in SG stond

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 19-12-2009 23:13 ]

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
Neem contact op met de shop en laat hun het natrekken, zij zijn wss een grootte klant van tnt terwijl jij maar een "onbelangrijk" persoon bent voor hun.

De kans bestaat dat het pakket bij je buren is afgeleverd, doet men wel vaker als de bestemmeling niet thuis is. Als je dan een stel oudere personen als gebuur hebt loopt dat prima maar ik kan mij perfect inbeelden dat er mensen doen alsof hun neus bloed en het pakket voor hun houden.

Je kan het het eens navragen bij de geburen en trachten te achterhalen waar men dat pakket dan afgeleverd heeft en/of wie ervoor getekend heeft.

hoop dat het snel uitgeklaard word..

• wootie
sry Rukapul, maar wat bedoel je met ranten?
Mijn moedertaal is frans daarmee.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01 22:31
Ik werk zelf parttime bij TNT Nederland als pakketbezorger en mag aannemen dat voor een dergelijk pakket getekend moet worden. Deze pakketten mogen alleen bij geadresseerde afgeleverd worden, dus controle op naam plus handtekening is nu van belang. Hoe dat gaat in België weet ik niet.

Mag ik ten eerste vragen bij welke webshop je hebt besteld? Hebben zij het pakket verzonden?
Wat geeft track&trace precies aan? Handtekening is volgens mij pas na twee weken zichtbaar.

Dien in ieder geval een klacht in bij TNT en neem sowieso contact op met de webshop. Zij hebben nl. een contract met TNT en kunnen meer betekenen voor jou dan wat jij als consument zijnde kan bereiken bij TNT.

Het is misschien een dooddoener, maar geduld is wel een schone zaak bij deze problemen.

• wootie
Ik heb besteld bij Salland...
Wel op 18/12 was het nog "Zending zit in afleverroute" en op 19/12 "Zending afgeleverd op bestemmingsadres".
Op track & trace staat sinds dus 19/12 dat het geleverd is op 16/12.
Kwa handtekening enzo zal ik morgen eerste uur contact opnemen met Salland & TNT Post.

Ik begrijp dat ik geduld moeten hebben maar als dan bel zou ik graag informatie kunnen hebben in plaats van, "ik heb Belgïe proberen te bellen en emails verzonden maar ze aantwoorden niet dus kan ik voor u niets meer doen".

• wootie
Vergeet niet ik heb gebled op 18/9 pas, want ik weet uit ervaring dat courrier diensten problemen hebben om mijn straat te vinden. Ik woon in een nieuwe woonwijk en adress is nog niet bekend bij GPS systemen.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01 23:14

sanzut

It's always christmas time

Daarvoor is een edit knop...
Het lijkt me dat je contact op moet nemen met de pakketmaatschapij, en daar het verhaal rustig maar vooral duidelijk uitleggen, moest je topic een paar keer doorlezen voor ik het snapte...

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 22:27
Zoals hierboven al aangehaald: breng een bezoekje aan elke mogelijke buur. TNT's standaardpolicy is om het pakket bij de buren af te leveren indien ze jou niet kunnen vinden of indien de bel van de buurman makkelijker is om in te drukken.Het is maar net hoe je bezorger die dag gehumeurd is.

Vertrouw trouwens nooit op die Track & Trace, dat is gewoon één waardeloos stukje software. Onlangs kreeg ik ook een pakje en de status 'pakket afgeleverd' kwam pas drie dagen na het afleveren van het pakket op hun track&trace site. Ik ben ook Belg trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 22-12-2009 15:55 ]

Pagina: 1