...
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2018 15:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
FF fud crypten dus...Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:47:
de "echte" dingen zijn qua basis niet veel moeilijker. is in principe jou code bij in de com / exe file kopieren en zorgen dat het programma eerst naar jou gedeelte springt. en dan zorgen dat je weer terug springt naar de orginele code.
Heb het toen de tijd in asm gedaan, zo zullen ze het tegenwoordig nog wel steeds doen.
de grote uitdaging was dat de virusscanner hem niet zo herkennen en hem ook niet al unkown virus zou bestempelen.
Verwijderd
Explain me how? Je leert echt helemaal _niets_ van het schrijven van virussen/malware behalve hoe je malware moet schrijven. Je wordt er geen betere beveiliger van, je wordt er geen betere AVer van.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:20:
Mijn standpunt is je kan een hacker niet stoppen, begrijpen als je niet zelf leert hacken (op je eigen systemen), dat zelfde vind ik ook voor virusschrijvers gelden (in een veilige virtuele omgeving).
Je hebt een goed punt, maar ik denk dat je wel ga nadenken over hoe en waar je het gaat toepassen en daar een beveiliging tegen zoeken. Alleen Als Resource 1 dicht zit pakt ie wel Resource2 en het blijft een strijd die je niet kan winnen(behalve met veel tijd en veel budget).Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:27:
[...]
Explain me how? Je leert echt helemaal _niets_ van het schrijven van virussen/malware behalve hoe je malware moet schrijven. Je wordt er geen betere beveiliger van, je wordt er geen betere AVer van.
Zeggen dat virussen schrijven nuttig is voor beveiligers staat gelijk aan zeggen dat het nuttig is voor chirurgen om wapens te ontwerpen. It's not.
Weten hoe een virus in elkaar zit en er een kunnen schrijven zijn 2 compleet verschillende zaken.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:44:
[...]Hoe kun je ooit goede virus preventie software schrijven als je geen flauw idee heb hoe je een virus schrijft:S?
If you choose to criticise you choose your enemies
Verwijderd
Als we kijken naar het schrijven van echte virussen. Wat doet het er qua beveiliging toe of iets een HLLP of een EPO virus is? Niets. De remedie blijft nog steeds rechten/backups/AV/whatever.LuckyY schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:32:
[...]
Je hebt een goed punt, maar ik denk dat je wel ga nadenken over hoe en waar je het gaat toepassen en daar een beveiliging tegen zoeken.
Ik - en mijn collegae - heb uiteraard wel door hoe een virus te schrijven. Maar het ook daadwerkelijk doen is zowel onetisch als nutteloos voor het daadwerkelijk uitoefenen van ons beroep.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:44:
[...]
Hoe kun je ooit goede viruspreventie software schrijven als je geen flauw idee heb hoe je een virus schrijft:S?
En dat is precies waar de poster boven je het over heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:23:Om verwarring te voorkomen laat ik even expliciet stelling dat ik tegen virussen ben:), maar ik vind dat theoretische kennis geen taboe moet zijn.
Verwijderd
Waarom zou men daarvoor nieuwe malware moeten schrijven? Met meer dan 40k nieuwe samples per dag is dat echt niet nodig.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:23:
Hoe kan je een aanrijding simuleren zonder er eerst een te creëren en gegevens te verzamelen?
Peter Szor heeft er een heel goed boek over geschreven.maar ik vind dat theoretische kennis geen taboe moet zijn.
Zijn te vinden...oudere virussen en de bijbehorende bron code
Exploits en manieren om gebruikers uit te dagen een exe op te starten.Methoden/concepten van verspreiding (actuele 0day exploit code mag dan weer niet)
Je kunt beter de manieren van disinfectie bekijken, dan weet je ook infectie. (disincectoe door met de hand registry te editen, niet door tools te draaien bedoel ik dan he?)Methoden/concepten van infectie
Bekijk de huidinge p2p netwerken, heeft meer nut en leer je net zoveel van.Methoden/concepten updaten bot netwerken (hoe werken huidige CAC's).
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Pas op voor de analogie politie.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:43:
Hoe leerde je vroeger wiskunde?
Door sommen te maken, het te doen.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Door gebruik te maken van een hoop werk dat voorgangers voor mij bedacht hebben (archimedes, ok dat is natuurkunde), sinus regel, cosinus regel.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:43:Hoe leerde je vroeger wiskunde?
Yup, maar de regels die je gebruikt heb je allemaal niet zelf hoeven te verzinnen.Door sommen te maken, het te doen.
precies, om te programmeren hoef je nog geen compiler geschreven te hebben...Hoe heb je leren programeren? Door het te doen.
Inderdaad, en niet zelf een kernel te schrijven.Hoe ben je bekent geworden met verschillende .nix systemen?
Door er mee te werken.
Zoals mensen die er dagelijks beroepsmatig mee werken hierboven al aangeven, je zit hier er naast.Hoe leer je hoe virussen werken? Door ze te maken (en weer te verwijderen). Op het moment dat je dingen maakt kom je de praktische problemen en oplossingen tegen. Op deze manier kan je het gevaar een stap voor zijn.
Hoef je geen virus voor te schrijven. Packages kunnen om allerlei redenen corrupt raken.Een heel basaal linux virus is alle mogelijke .pl bestanden doorzoeken en een functie + aanroep toevoegen. Hoe kan je dit beter doen? Door niet alle bestanden te pakken maar alleen een package te modificeren. Wat leren we, ook de package's controleren.
Wederom, sinds wanneer moeten we een auto gebouwd hebben om het rijbewijs te mogen halen?Op het moment dat je alleen maar met theorie bezig ben, zie je sommige praktische dingen hoe klein ook over het hoofd. Als je er middenin staat krijg je een duidelijker beeld. Hier maakt theorie deel uit van de praktijk (net als met autorijden ).
There I fixed it for ya.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:43:
Hoe leerde je vroeger wiskunde?
Door sommen te maken, het te doen.
Hoe heb je leren programeren?
Door het te doen.
Hoe ben je bekent geworden met verschillende .nix systemen?
Door er mee te werken.
Hoe leer je hoe virussen werken?
Door ze te maken (en weer te verwijderen).
Om op dat idee te komen hoef je zelf geen virus te schrijven....[b][message=33133667,noline]shad0w_crash schreef op zaterdag 19 december 2009 @
Een heel basaal linux virus is alle mogelijke .pl bestanden doorzoeken en een functie + aanroep toevoegen. Hoe kan je dit beter doen? Door niet alle bestanden te pakken maar alleen een package te modificeren. Wat leren we, ook de package's controleren.
Tja, hij zou graag een beter idee posten, maar dat krijgt hij niet zonder virii te schrijven...Site.to.Make schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:53:
[...]
Om op dat idee te komen hoef je zelf geen virus te schrijven....
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Keuze tussen wat? Geen of geen virii schrijven? Ik zie de keuze niet echt.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:58:
Alleen als je alle opties goed evalueert kan je een goede keuze maken.
Nope, dan heb je enkel het originele virus gemuteerd voor de rest niets.Oke even helemaal anders dan, stel er breekt een virus uit en je achterhaald hoe het werkt. Als je op de zelfde manier via de bijna zelfde route er een patch achteraan stuurt, zou dat dan een onderwerp zijn om informatie over uit te wisselen?
Sorry maar dit wel een beetje kort door de bocht. Boeven pak je door analyse van hun MO (http://wodc.nl o.a.) en dat zit erg dicht op het je verplaatsen in de boef.leuk_he schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:48:
[...]
Pas op voor de analogie politie.
Hoe leer je boeven pakken? Door te oefenen als boef in je eigen tuin, of door te praten met opgepakte boeven of te praten met de politie?
Oefenen als boef is maar 1 angle.
Praten met mislukte boeven dan praat je met de mindere goden (script kiddies die lopen pochen op irc)
Terwijl er genoeg honey pot systemen zijn om een hack in actie te zien.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Lockpicking is ook een sport... zelfde met boogschieten en speerwerpen of schietsport.franssie schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:08:
[...]
Sorry maar dit wel een beetje kort door de bocht. Boeven pak je door analyse van hun MO (http://wodc.nl o.a.) en dat zit erg dicht op het je verplaatsen in de boef.
Het schrijven en in een veilige omgeving testen van --digitale-- virussen lijkt mij niet vergelijkbaar met het plegen van een misdrijf of overtreding.
Ik ben gek op sloten en maak ze graag open, ik denk dat ik bij jou thuis binnen een minuut wel binnen ben zonder speciaal gereedschap. Ik oefen wel maar doe het niet - ben ik dan een boef of heb jij gewoon een crappy slot(bus) van geeneens 50 euro?
[ Voor 32% gewijzigd door LuckY op 19-12-2009 22:11 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
lijkt me wel een on-topic voorstel eigenlijk?TheCoolGamer schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:13:
offtopic:
Misschien is het handig om de discussie of het ethisch verantwoord is om mensen te vertellen hoe virussen in elkaar steken af te splitsen, want zonder dat zou er best een leuke discussie uit kunnen komen over hoe virussen geschreven worden / hoe je virussen kan detecteren.
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 19-12-2009 22:22 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De discussie over de ethische verantwoordelijkheid over het bouwen en toepassen van virri heb ik geen enkel probleem mee. Het daadwerkelijk rondslingeren van code, geven van tips hoe anti-virus scanners omzeild kunnen worden of opzetje wat een virus moet kunnen en hoe dat te bereiken gaan me te ver.TheCoolGamer schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:13:
Misschien is het handig om de discussie of het ethisch verantwoord is om mensen te vertellen hoe virussen in elkaar steken af te splitsen, want zonder dat zou er best een leuke discussie uit kunnen komen over hoe virussen geschreven worden / hoe je virussen kan detecteren.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Discussie kan altijd, ook over de concepten. Pseudo code is op zich geen probleem maar houdt het wel erg abstract, het zelfde geld voor oplossingen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:41:
[...]
1) En pseudo code?
2) En als er geen specifieke namen genoemd worden, enkel concepten en er ook een oplossing bij gegeven wordt?
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Waarom zou er middenin staan moeten inhouden dat je malware moet schrijven? Ik sta er middenin en ik schrijf heus geen malware. Als je (bepaalde) dingen niet zelf kan bedenken of afleiden, ben je bot gezegd gewoon niet goed genoeg voor dat type werk.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 21:43:
Op het moment dat je alleen maar met theorie bezig ben, zie je sommige praktische dingen hoe klein ook over het hoofd. Als je er middenin staat krijg je een duidelijker beeld. Hier maakt theorie deel uit van de praktijk (net als met autorijden ).
Hoe zie je dat voor je? Is het voor 99.9% van de GoT bezoekers niet het meest waarschijnlijk dat ze op de output van hun (multi-)scanner vertrouwen? Er is hier niemand met ervaring in het schrijven van detecties of engines.
Is er voor het werk - of hobby - wat jij doet een verschil tussen een HLLP virus en een EPO virus? Of tussen een dialer en adware? Momenteel schiet je er veel mee op om AutoRun uit te schakelen. Kun jij je werk beter doen als je een (nieuw) AutoRun virus schrijft? Of had je eigenlijk toen je voor de eerste keer in aanraking kwam met AutoRun de feature moeten afschieten?Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:41:
[...]
2) En als er geen specifieke namen genoemd worden, enkel concepten en er ook een oplossing bij gegeven wordt?
Een apart security forum achter een criteria? Want je kan niet heel B&V pakken want dan raak je al die Help ik heb een virus!!! topics kwijt... (niet dat ik die dan mis hoorfranssie schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:59:
misschien een gek idee maar zou zo een (mi) interessante discussie wellicht achter een drempel gehouden moeten worden zoals dat bij andere sub-fora als HK ook gebruikelijk is? Houdt eea ook buiten de search engines en dan kan men wat vrijelijker spreken wellicht?
Ik heb het net per se over automatische detectie d.m.v. bijvoorbeeld een scanner. Als je wat kennis hebt over hoe virussen te werk gaan kan je zelf ook verdachte applicaties beter bekijken. Voorbeeld is Advanced Malware Cleaning door Mark Russinovich. Hier verwijderd hij een virus wat zichzelf herstart zodra het gekillt wordt. Hier werd dat gedaan door een rundll-proces (geloof ik) wat steeds checkt of het andere proces nog bestaat en het proces herstart zodra het niet meer draait. Maar bij iemand anders ben ik tegengekomen dat dit gedaan werd door een dll die was geïnjecteerd in explorer.exe. Doordat ik wist hoe het mogelijk was dat die dll daarin kwam was ik ook in staat om het virus te verwijderen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:53:
[...]
Hoe zie je dat voor je? Is het voor 99.9% van de GoT bezoekers niet het meest waarschijnlijk dat ze op de output van hun (multi-)scanner vertrouwen? Er is hier niemand met ervaring in het schrijven van detecties of engines.
Verwijderd
En hoe zou Tweakers de intentie van de deelnemers moeten valideren?Site.to.Make schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:08:
Toch lijkt me een besloten deel niet een heel verkeerd plan. Dit soort informatie kan namenlijk altijd op 2 manieren gebruikt worden hoe voorzichtig je ook bent. (Hoewel je een flink deel ook wel op kan googlen)
Het woord detectie wordt normaliter alleen gebruikt icm programma's.TheCoolGamer schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:09:
[...]
Ik heb het net per se over automatische detectie d.m.v. bijvoorbeeld een scanner.
Niet. Maar je kan zo wel zorgen dat het niet door iedereen in te zien is.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:17:
[...]
En hoe zou Tweakers de intentie van de deelnemers moeten valideren?
Zoals al opgemerkt: niet - daarom gebruikte ik ook het woord drempel in combinatie met een vergelijk naar de HK. Dat is volgens mij wel een redelijke manier om het ergste kaf van het koren te scheiden.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:17:
[...]
En hoe zou Tweakers de intentie van de deelnemers moeten valideren?
[...]<>
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 19-12-2009 23:44 ]
Het lijkt me sterk dat hier direct toepasbare oplossing uitkomen voor mensen die virussen willen gaan schrijven. Ik denk niet dat de discussie die hier komt te staan verantwoordelijk zal zijn voor een nieuw virus ala Blaster. Zolang er geen echte code komt te staan moet je nog steeds weten waar je mee bezig bent voordat je een echt goed virus hebt.zeef schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:31:
Het lijkt mij niet zo'n denderend idee om eerlijk te zijn. De kans om toch 'stout' te gaan doen met iets wat met heel goede en valide bedoelingen gemaakt is blijft levensgroot aanwezig.
Ok, het was misschien niet het best gekozen woord gezien de context.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:17:
Het woord detectie wordt normaliter alleen gebruikt icm programma's.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
iisschots schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:23:
Ik ga in deze mee met Pim.
Wel vind ik dat we het gewoon in dit forum erover moeten hebben en geen appart (gesloten) forum. Er zal dus rekening gehouden moeten worden dat de inhoud van de reacties publiek zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq