Audio Streaming met grote delay

Pagina: 1
Acties:

• nonkeldw
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-07-2024
Hoi,

Ik heb een probleem met audio streaming, ik zou een signaal draadloos van locatie 1 naar locatie 2 moeten krijgen.
Dus dacht ik waarom niet langs een netwerk(?), kan draadloos, en kan audio doorsturen...

Zo ben ik opzoek gegaan naar een programma, mijn keuze is gevallen op het programma"Broadwave audio streaming".
Op het eerste zicht werkt dit perfect, enkel heeft dat programma een groot nadeel... de delay tijd.
Het signaal dat er ingaat en dat er uit komt heeft nogal een hoog tijdsverschil zoon 5 sec.
Is er mogelijkheid om dit kleiner te maken?
De verbinding tussen de 2 pc's gebeurd om te testen nog via een kabel aan een snelheid van 100Mbit/s.

Kunnen jullie me hierbij helpen?

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
moet sneller kunnen lijkt me, probeer desnoods met iets als skype of messenger en dan met een microfoon :P

VLC mediaplayer heeft vlgns mij ook mooie streaming opties, probeer die eens.

Ctrl+k

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik weet niet wat de achtergrond is van je opzet, maar veel gebruikt door (lokale) omroepen is AudioTX.

Nauwelijks delay (< 1s) en prima audiokwaliteit. Werkt twee kanten op, ideaal dus ook om twee studio's via internet aan elkaar te knopen.

De software is overigens niet goedkoop ...

• nonkeldw
Het moet wel maar 1 dag werken :)
Dus een duur pakket kopen zie ik niet echt zitten.
Het liefst zou ik het stereo willen hebben.

Ik zat te denken aan het extern bureaublad van windows zelf, kan dit ook? Of zit ik er helemaal naast?
Msn is niet echt een goed idee, aangezien dat ik geen mogelijkheid heb om met internet te conecteren, het is namelijk een lokaal netwerk.

• nonkeldw
Heeft Linux Ubuntu hier geen toepassing voor?
Ik neem aan van wel? Maar waar begin ik te zoeken in het imens aanbod van software voor Linux.

• C.J.V.
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-02 23:28
je zou simplify media kunnen proberen, je deelt dan de muziek biblietheek (map) met dat prgramma en dan kan je op pc2 die map zien als shared bibliotheek in bijv itunes...

• susscorfa
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
zo als eerder vermeld is vlc volgens mij erg geschikt hier voor

iig op ubuntu ik heb weinig verstand van de windows client

[ Voor 32% gewijzigd door susscorfa op 20-12-2009 11:20 ]

• nonkeldw
ik denk dat er klein misverstand is...
ik ben vergeten te vermelden dat dit eigenlijk live is, dus er wordt op de line in van een pc een signaal aangeboden dat via netwerk doorgestuurd moet worden en dan daarna terug omgezet moet worden naar een muziek signaal.

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Probeer is skype en dan ipv je microfoon te gebruiken je line in, en anders iets van teamspeak.
Server op 1 van de 2 machines clients erop even spelen met de codecs voor het mooiste resultaat.

Zo heb ik het al is opgelost voor een lokale omroep.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik denk dat een delay redelijk normaal is. Ongetwijfeld zal er op de client iets gebufferd zijn. En zal ook de server even nodig hebben om het signaal om te zetten naar een audio stream.

Dit probleem heb je bijvoorbeeld ook als 2 mensen elkaar bellen en ze beide op hetzelfde tv kanaal tv kijken. Ook dan hoor je dat er een vetraging is. Zelf met bellen van 2 personen hoor je vertraging als je dan naast elkaar staat is het heel irritant, maar als je niet bij elkaar in de buurt ben heb je het niet eens door...

Overigens was ik gisteren toevallig bezig met VLC om een webcam te streamen en dat is nog redelijk simpel te doen

code:
1
2
3
4
5
6
7
Op de server:

vlc -vvv v4l:/dev/video0:size=640x480 --sout '#transcode{vcodec=WMV1,vb=320,scale=1,acodec=mp3,ab=96,channels=2}:std{access=mmsh,mux=asfh,dst=:8888}'

Op de client

vlc mms://192.168.110.200:8888

Ook hier vertraging maar volgens mij is dat echt "normaal"

[ Voor 27% gewijzigd door raymonvdm op 20-12-2009 13:22 ]

• nonkeldw
Als ik skype wil gebruiken moet ik toch een connectie hebben met internet?
Zo ja, ik heb eerder in dit topic vermeld dat ik geen mogelijkheid heb om te conecteren met internet.
Daarom zit ik er niets mee in om zelf een 'server' te draaien die het line in signaal omzet naar een audio stream...

Heb jij al veel ervaring met de teamspreak servers? Welke vertraging zit hier op? Goed geluidskwaliteit?

edit
Vertragingen ga je altijd krijgen idd... maar ik vindt 5 sec toch wel echt veel te veel. met 1sec kan ik gerust leven...maar liefst toch nog net iets minder...

[ Voor 17% gewijzigd door nonkeldw op 20-12-2009 13:27 ]

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
je hebt een computer met het signaal (de bron) = server
je hebt computer die ontvangen moetn = client

Je hebt tal van mogelijkheden:
VLC
Teamspeak
Ventrilo
remote desktop (misschien via third party)

Probeer wat de vertragingen zijn, maar ik denk dat VLC en teamspeak op locale server minimale vertragingen hebben. Helemaal als je instellingen als buffer en encrypting uitzet.
Kijk desnoods naar VOIP op LAN software....
Probeer het gewoon, en als het niet lukt binnen 20minuten ligt het misschien niet aan de software maar aan de instellingen.

Ctrl+k

• nonkeldw
Heb jij al met Ventrilo gewerkt?

Hoe stel ik de Server goed in?
Dit is zoals ik al heb kunnen vinden een kunst...
iemand voorbeeld of suggestie?

[ Voor 62% gewijzigd door nonkeldw op 20-12-2009 20:26 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Bij mijn weten heb je bij elke unicast stream wel een vertraging, aangezien ie z'n buffer moet vullen voordat ie kan afspelen. De buffer zo laag mogelijk zetten verminderd dat effect, maar vergroot de kans op haperen.

Als je (meerdere) streams wilt maken die synchroon lopen, zonder vertraging, zul je eens moeten gaan kijken naar multicast.
Pagina: 1