laptop met te veel slashes

Pagina: 1
Acties:

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12 11:37
hallo,

ik heb een Dell Inspiron 6400 uit april 2007.
Ik //heb /zowel //onder /linux /als /onder /windows /dat /er //na //een /spatie //1 //of /meerdere /slaches /worden /getypt. //zoals /in /deze /zin /dus

Na ff flink rammen op slash/vraagteken toets wil het soms eventjes overzijn. Dus moet het hardware
matig zijn. Maar dat rammen kan nooit goed zijn...

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:50
Als je nog garantie hebt Dell bellen.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen garantie meer zeker gezien de leeftijd?

Je zou evt. een nieuw toetsenbord kunnen bestellen als je zeker weet dat het hardwareprobleem is, zie bijvoorbeeld:
http://www.replacedirect....n-6400.html?linkid=133436
Deze kost 69 euro, misschien elders (gebruikt, ebay o.i.d.) goedkoper te krijgen.

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12 13:12
Als je geen garantie meer hebt kan je proberen om de toets eruit te halen en te kijken of er iets plakkend aan hangt (ooit iets in gemorst of over gegeten?)

Anders met een extern toetsenbord werken?

of zoals hierboven, een nieuw toetsenbord bestellen

[ Voor 12% gewijzigd door Death1ord op 19-12-2009 17:49 ]

Verwijderd

Die toetsenborden zijn gemakkelijk zelf te vervangen. vaak zijn die toetsenborden in veel dell laptops identiek, dus als je een andere stukke delllaptop tegenkomt, is d ekans groot dat dat gewoon gaat passen. Wat je eventueel kan proberen is je toetsenbord eruit vijzen (zoek even de handleiding, al is dat denk ik zelfs niet nodig) en goed proper afwassen en voldoende lang laten drogen.

Toetsenbord eruithalen doe je bij de meeste dells als volgt:
1) scherm zover mogelijk open kantelen.
2) de strip boven het toetsenbord verwijderen. (vaak is dit een simpel kliksysyteem, met een beetje (voorzichtig) prullen klikt die wel los.
3) bovenaan het toetsenbord zal je twee vijsjes vinden, die vijs je los?
4) je toetsenbord kan je nu wellicht redelijk eenvoudig uit je laptop halen
5) Je hebt nu nog een brede, dunne kabel waarmee je toetsenbord vasthangt, ontkoppel die.

Nu gewoon je toetsenbord goed proper maken, onder de kraan is in principe geen probleem, zolang je het mar leng genoeg laat drogen.

Als je garantie nog niet te lang is vervallen, kan je toch sowieso even proberen bij dell, die zijn er vaak erg flexibel in. Ik zou het toch gewoon even proberen. Zeg dat je het zelf wel wil installeren, dan kost het hen bijna niets om je er eentje op te sturen.

Toetsen er af halen is bij dell toetsenborden redelijk riskant. het is nogal een behoorlijk fragiel systeem. Ik heb zo al 2 succesvolle reparaties uitgevoerd en 2 toetsenborden vern**kt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 18:24 ]

• callous
ok... super //bedankt /voor /jullie /reacties. Vooral //de /stappen /die /ik /moet /ondernemen /om /het /ff /schoon /te /maken...want /proper /ken /ik /wel /?:P

maar /wat /zijn //vijsjes? /Schroefjes /als /ik //het /goed //bedenk?

Hij /is /nu /dus /bijna /3 /jaar /oud. Ik //weet /toevallig /dat /de economische /levensduur /5 /jaar /is /voor /een /computer /maar.... /sja... /zoals /zo /velen... /eten /en /drinken /zorgt /vaker /voor /problemen /:D
Dus /ik /ontken /alles /maar /?:P

Ik /had /ff /geen //zin //om //alle /slashes /eruit /te //halen /dus /hopelijk /is /het /te //lezen /:)

Thnx!!

[edit]
Nog een vraag. Ik heb het toetsenbord er uit en hij zit inderdaad aan een flatkabeltje vast. Echter het stekkertje op het moederbord krijg ik er niet uit. Nu zit het flatkabeltje er wel losjes in dat stekkertje. Het is een soort van dun plastic flatkabeltje die ook behoorlijk flexible is. Is het de bedoeling dat ik die eruit trek en waarschijnlijk weer met moeite erin krijg?

[ Voor 24% gewijzigd door callous op 19-12-2009 19:15 ]

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46
callous schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:55:
ok... super //bedankt /voor /jullie /reacties. Vooral //de /stappen /die /ik /moet /ondernemen /om /het /ff /schoon /te /maken...want /proper /ken /ik /wel /?:P

maar /wat /zijn //vijsjes? /Schroefjes /als /ik //het /goed //bedenk?

Hij /is /nu /dus /bijna /3 /jaar /oud. Ik //weet /toevallig /dat /de economische /levensduur /5 /jaar /is /voor /een /computer /maar.... /sja... /zoals /zo /velen... /eten /en /drinken /zorgt /vaker /voor /problemen /:D
Dus /ik /ontken /alles /maar /?:P

Ik /had /ff /geen //zin //om //alle /slashes /eruit /te //halen /dus /hopelijk /is /het /te //lezen /:)

Thnx!!

[edit]
Nog een vraag. Ik heb het toetsenbord er uit en hij zit inderdaad aan een flatkabeltje vast. Echter het stekkertje op het moederbord krijg ik er niet uit. Nu zit het flatkabeltje er wel losjes in dat stekkertje. Het is een soort van dun plastic flatkabeltje die ook behoorlijk flexible is. Is het de bedoeling dat ik die eruit trek en waarschijnlijk weer met moeite erin krijg?
Geen idee, maar je kunt 'm nu toch ook schoonmaken?

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:49
Keyboard vervangen:
http://support.dell.com/s...sm/keyboard.htm#wp1111863

edit: overigens had een collega van mij recent een nieuw keyboard besteld bij Dell voor ongeveer 20 euro excl btw/verzending
@hieronder: zie handleiding. zit inderdaad een strook die je moet kantelen ;)

[ Voor 49% gewijzigd door base_ op 19-12-2009 19:47 ]

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ooit is het echt een bitch om laptop toetsenborden los te maken door deze kabels, zit er geen soort klik systeem op dat je overziet?

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-12 13:45
JaMaaT schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:37:
[...]

Geen idee, maar je kunt 'm nu toch ook schoonmaken?
De moederbordaansluiting daarvan heeft 2 pinnetje aan de zijkant die je naar uittrekt, daarna flatcable erin en die pinnetjes terugduwen.
Zo haal je die kabel er eigenlijk ook uit zonder hem te beschadigen ;)

• callous
A... ik heb hem!! :)
dhet flatkabeltje wordt afgeschermt door een bruin plaatje eroverheen. Die kon omhoog geklikt worden
en doen kon het kabeltje er zo uit...

Top... kheb nu eerst een feestje dus ik ga hem morgen ff lekker oppoetsen :)
Overigens leek het mij niet handig om hem schoon te maken terwijl hij nog aan de gehele
laptop bevestigd zit. Accu en stroom is er wel af maar lijkt me toch niet handig. Maar
dat maakt dus niet meer uit...

Top!!! An die Arbeit :D

Verwijderd

base_ schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:44:
edit: overigens had een collega van mij recent een nieuw keyboard besteld bij Dell voor ongeveer 20 euro excl btw/verzendinn
sterker nog, ik het een blacklit toetsenbord besteld voor de studio 1555, import, kost 18 euro incl verzenden (wel ex btw)
Pagina: 1