Toon posts:

[LCD TV] Philips 37PFL9604H of [PLASMA] Panasonic TX-P37X10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment hebben wij een 4 jaar oude Hitachi PD7200 42" plasma TV in de woonkamer staan. Eigenlijk is deze een maatje te groot en begint tevens kuren te vertonen. Wij zijn dus op zoek naar een nieuwe 37" tv.

Na een lange zoektocht kwamen de volgende twee TV's erg positief over: [LCD TV] Philips 37PFL9604H of [PLASMA] Panasonic TX-P37X10.
Echter is dit natuurlijk een wereld van verschil, zowel in techniek als in specificaties als in prijs.

Wat wij willen:

Mac mini aansluiten op TV via DVI/HDMI. We gebruiken Plex om media af te spelen. We kijken voornamelijk TV series in 720p formaat. Tevens kijken wij veel gehuurde DVD's. Geen Blueray, want dat kan de Mac mini niet aan. Een aparte speler willen wij er niet voor aanschaffen. Geluid loopt via de versterker, dus wat dat betreft boeit ons de kwaliteit van de TV niet. Verder kijken wij soms analoge TV. Dit zal ook niet naar verwachting op korte termijn digitaal worden. Simpelweg omdat we dus voornamelijk 720p TV series en DVD's kijken. De Full HD van de Philips is dus niet echt van belang denken wij.

Dat de Philips een goede keuze is begrijpen wij wel. Maar kunnen wij ook af met de Panasonic? Wij willen op beeldkwaliteit niet achteruitgaan op onze huidige TV. Voor de prijs van de Philips kunnen wij twee maal een Panasonic kopen. Stiekem hebben wij maar weinig LCD tv's gezien die kunnen tippen aan de huidige Hitachi Plasma.

Graag jullie reacties.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Beste manier om te zien hoe de beeldkwaliteit is van de nieuw te kopen tv is om natuurlijk langs een winkel te gaan en daar het scherm in het echt te bekijken. Ik kan uit je verhaal niet opmaken of je dat reeds gedaan hebt of alleen bent af gegaan op tests en specificaties van internet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de Philips ben ik idd langs geweest. Veel andere lcd schermen moesten het afleggen tov de hitachi plasma. Na een weer een zoektocht op internet kwam ik de Panasonic plasma tegen. Deze nog niet in een winkel kunnen vinden hoewel hij wel van dit jaar is. Vandaar ook mijn vraag hier.

Kan voor onze doeleinde de veel goedkopere plasma volstaan tov de dure lcd, zonder in te boeten op beeldkwaliteit van onze huide tv?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik lees veel goede reviews over de Samsung. Vraag me alleen nog steeds af of het voldoende is om de Mac mini aan te sluiten. Iemand?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Euh, dude. Die Panasonic plasma die schopt die LCD aan alle kanten kont.

Voor mij een no-brainer, maar goed. Al zou de plasma de dure tv zijn, en de lcd de goedkope, dan was ik alsnog voor de plasma gegaan.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 22:00

shameblaster

BB4E^Cons

Dan is de Panasonic Viera TX-P37C10E ook nog interessant voor je.
Het voordeel van de X10 is dat er een vga aansluiting opzit. (aangezien jij je pc via de HDMI wilt aansluiten is dit dus overbodig) deze is vanaf € 385 te krijgen.
pricewatch: Panasonic Viera TX-P37C10E
pricewatch: Panasonic Viera TX-P37X10

Alhoewel ik hier net op tweakers lees dat de c versie een reflectie filter mist. ;) Dus dat is wel een nadeel.
Op kieskeurig zijn ook veel ervaringen te lezen.

Cons:::BB4E

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

shameblaster schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:06:
Op kieskeurig zijn ook veel ervaringen te lezen.
En dat zijn nu juist de sites waar je niet al te veel waarde aan moet hechten. Wel als mensen problemen hebben, maar termen als "goed beeld", "goed geluid" en dergelijke zijn natuurlijk allemaal persoonlijk :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:43:
Euh, dude. Die Panasonic plasma die schopt die LCD aan alle kanten kont.

Voor mij een no-brainer, maar goed. Al zou de plasma de dure tv zijn, en de lcd de goedkope, dan was ik alsnog voor de plasma gegaan.
kijk, ik hoopte al dat die plasma er prima mee door kon, zo waren ook de reviews op verschillende sites. Maar dat ie die Philips voorbij zou gaan? Misschien wel wat betreft prijs kwaliteit, maar die Philips is echt bijzonder mooi! Ik had gehoopt dat hij goed in de buurt kwam, niet verwacht dat hij hem voorbij ging.
Ben jij niet te veel bevooroordeeld als plasma fan? Is het objectief?
Jouw mening hoor ik graag, want past prima in mijn straatje, maar... Beter?

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:47:
[...]

En dat zijn nu juist de sites waar je niet al te veel waarde aan moet hechten. Wel als mensen problemen hebben, maar termen als "goed beeld", "goed geluid" en dergelijke zijn natuurlijk allemaal persoonlijk :)
was daar ook al geweest. Prima reacties. Verder wat expert reviews gelezen.
Kan alleen niet ontdekken waar ik hem IRL kan zien. Maar voor die 385 kan je hem bijna blind bestellen..... Neemt niet weg dat ik natuurlijk wel dé perfecte tv voor mijn doeleinde wil hebben.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:51:
[...]
kijk, ik hoopte al dat die plasma er prima mee door kon, zo waren ook de reviews op verschillende sites. Maar dat ie die Philips voorbij zou gaan? Misschien wel wat betreft prijs kwaliteit, maar die Philips is echt bijzonder mooi! Ik had gehoopt dat hij goed in de buurt kwam, niet verwacht dat hij hem voorbij ging.
Uiteraard worden dergelijke tv's goed beoordeeld op sites als kieskeurig e.d., het gros van de consumenten zijn ten eerste niet bepaald kieskeurig (;)), worden doodgegooid met LCD's in overbelichte omstandigheden en begrijpen zelfs de meest simpele terminologie nog niet.

Daarom bekijk ik zelf de tv's goed onder verschillende omstandigheden, waarbij ik met name kijken in een gedimde kamer belangrijk vind (net als bioscoop). Daarnaast luister ik naar mensen die echt verstand van zaken hebben, die soms zelfs hun werk van gemaakt hebben (en dan bedoel ik geen mediamarkt verkoper). Bij dergelijke enthousiasteling, die vaak al duizenden euro's uitgeven aan een versterker en boxen, is er zeker consensus. LCD beschouwen ze vaak niet eens in hun vergelijk, de vraag is eerder: welke plasma zal ik aanschaffen?

Wil niet zeggen dat LCD niet voldoet voor de gemiddelde consument, die niet al te kritisch is. Maar als je echt over de top gaat praten, dan is plasma nog steeds ongeslagen. Bovendien presteert een plasma eigenlijk zonder uitzondering beter dan een gelijkgeprijsde LCD.

Er zijn wel situaties denkbaar waarin je beter voor een LCD kan kiezen. Zoals bijvoorbeeld voor reclame doeleinden in een vitrine, als je kleiner dan 32" wil gaan, als je de TV buiten wilt gebruiken (of in een sterk verlichte kamer).

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02 16:31
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:51:
[...]

De techniek plasma geeft voor mij gewoon een veel mooier beeld dan welke LCD dan ook. Vrienden van me hebben een Philips 42" (F-HD LCD) van 1400 euro staan, ik heb de 42PX80 toen voor 900 euro gekocht (HD-R plasma). Het beeld op de plasma is gewoon veel natuurlijker qua tinten en het beeld is veel rustiger. Alleen Ambilight is wat die Philips heeft maar dat boeit me echt geen drol.

Alle beeldverbeteraars die Philips en andere LCD fabrikanten hanteren zorgt in de meeste gevallen voor beeldfouten en artifacts. Die kan je uitzetten, maar het beeld wordt er niet beter op.

Ben het helemaal met Bartjuh eens trouwens _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Het berichtje met deze vraag hebben wij ook op kieskeurig gezet. Waarom? Ach, meerdere bronnen helpen bij een beter vergelijk...

Wij hebben besloten om voor de plasma te gaan. Het scheelt een hoop geld wat we weer kunnen besteden aan andere dingen. We hadden al een plasma, dus we blijven er nog een jaartje of wat bij ;)

Nu nog hopen dat de mac mini goed zal werken via hdmi op de panasonic plasma.

draadje mag wat mij betreft dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 13:45 ]

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:49

oXygeN

oftewel oxje...

Als je nu al je Hitachi plasma prefereert boven menig andere LCD, dan zou ik inderdaad ook bij plasma blijven.
De Panasonic X10 gaat dan ook zeker een verbetering zijn.

\o/

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02 16:31
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:45:
Bedankt voor jullie reacties.

Het berichtje met deze vraag hebben wij ook op kieskeurig gezet. Waarom? Ach, meerdere bronnen helpen bij een beter vergelijk...

Wij hebben besloten om voor de plasma te gaan. Het scheelt een hoop geld wat we weer kunnen besteden aan andere dingen. We hadden al een plasma, dus we blijven er nog een jaartje of wat bij ;)

Nu nog hopen dat de mac mini goed zal werken via hdmi op de panasonic plasma.

draadje mag wat mij betreft dicht.
Goede keuze _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Goed, inmiddels staat de Panasonic P37X10 hier in de woonkamer. Zoals verwacht geeft de TV input een prima plaatje. DVD speler is subliem, echter krijg ik de Mac Mini niet goed via HDMI. :(

In de handleiding staat dat de native resolutie van het scherm 1024*720 is. Nu kan je dat niet zo maar instellen. Met SwitchResX echter wel. Helaas geeft dit niet het gewenste resultaat!
Alle (ook andere) resoluties geven ook een slecht beeld. Waar gaat het mis.

Ik heb net ook even de PC aangesloten via de VGA ingang en daar heb ik op 1024*768 echt een heel strak plaatje. Dit moet toch ook met de Mac mini kunnen via de HDMI ingangen?

Wie biedt hulp?!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het probleem ook opgelost. De TV stond op 'overscan'. Dit heb ik uitgezet en in combinatie met de Mac Mini op 720p werkt het fantastisch!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
http://hdguru.com/wp-cont...ution-tests-125-hdtvs.pdf

Kijk even naar die pdf (heb hem net in een ander topic ook gepost voor iemand die twijfelt tussen plasma en lcd :P )

Als je veel 720p kijk, neem dan een plasma. Bij zo goed als elke LCD blijft er van je resolutie niks meer over op het moment dat het beeld begint te bewegen. :/
Pagina: 1