Providers die van het KPN netwerk gebruik maken: aanrader?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 18:40
KPN heeft naar mijn idee de beste dekking. Ik ben echter niet tevreden met hun sim-only tarieven.
Nu zijn er sim-only providers die stukken goedkoper zijn en gebruikmaken van het KPN netwerk.
Je zou dus zeggen: doen! Maar is er een adder onder het gras?

Ik bedoel kopen die providers bij KPN capaciteit in en kan het dan voorkomen dat als je wilt bellen je niet kan bellen omdat op dat moment even de capaciteit van je provider vol in gebruik is op het KPN netwerk en je het zeg 5 minuten later nog eens moet proberen? Of doen dit soort problemen zich niet voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik heb al 3 jaar telfort (en dus KPN) Nog nooit gehad dat ik niet kan bellen.
Geen garantie voor de toekomst natuurlijk :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 18:40
Ja, maar Telfort is van KPN.

Je hebt ook kleine providers als Tringg of Simpel. Ik vraag me dus af wat als je niet eigendom bent van KPN als provider en je gebruikt het KPN netwerk dan wil je niet als klant van die provider meemaken dat je even niet kan bellen of internetten omdat je provider te weinig capaciteit heeft ingekocht. Als je daar pas achterkomt na afsluiten contract zit je er 1 of 2 jaar aanvast en zit je je gigantisch te ergeren.

Niks vervelenders als je moet bellen en het kan even niet. Het gekke is over dit soort zaken lees je dus werkelijk niks. Als providers vergeleken worden gaat het puur om de prijs. Ik wil weten bij providers als Simpel en Tringg: "hoe vaak komt het voor dat je even moet wachten als je wilt bellen of internetten". Geen informatie over te vinden. Dit moet je echt van te voren weten en er niet pas in de praktijk achterkomen. Dan is het te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SAICRJMPM schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:37:
Ja, maar Telfort is van KPN.

Je hebt ook kleine providers als Tringg of Simpel. Ik vraag me dus af wat als je niet eigendom bent van KPN als provider en je gebruikt het KPN netwerk dan wil je niet als klant van die provider meemaken dat je even niet kan bellen of internetten omdat je provider te weinig capaciteit heeft ingekocht. Als je daar pas achterkomt na afsluiten contract zit je er 1 of 2 jaar aanvast en zit je je gigantisch te ergeren.

Niks vervelenders als je moet bellen en het kan even niet. Het gekke is over dit soort zaken lees je dus werkelijk niks. Als providers vergeleken worden gaat het puur om de prijs. Ik wil weten bij providers als Simpel en Tringg: "hoe vaak komt het voor dat je even moet wachten als je wilt bellen of internetten". Geen informatie over te vinden. Dit moet je echt van te voren weten en er niet pas in de praktijk achterkomen. Dan is het te laat.
Omdat het niet voorkomt natuurlijk. :) Ze zullen altijd een marge hanteren om dit soort dingen tegen te gaan, mocht er überhaupt sprake zijn van het verloop van zaken zoals jij beschrijft.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
Je moet gewoon zorgen dat je een provider hebt waar je ook bij op het 3G (UMTS) netwerk kan komen, ik heb begrepen dat dit bij Simpel en Tringg gewoon mogelijk moet zijn. Het UMTS netwerk heeft namelijk veel meer capaciteit dan het oudere 2G (GSM) netwerk, waardoor je in de praktijk bijna nooit "Netwerk bezet" zult krijgen :) (Ook een tip voor met oud en nieuw). 3G betekent niet meteen dat je ook op het internet zit overigens ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sp!tF!re schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:14:
Je moet gewoon zorgen dat je een provider hebt waar je ook bij op het 3G (UMTS) netwerk kan komen, ik heb begrepen dat dit bij Simpel en Tringg gewoon mogelijk moet zijn. Het UMTS netwerk heeft namelijk veel meer capaciteit dan het oudere 2G (GSM) netwerk, waardoor je in de praktijk bijna nooit "Netwerk bezet" zult krijgen :) (Ook een tip voor met oud en nieuw). 3G betekent niet meteen dat je ook op het internet zit overigens ;)
Waar slaat dit nou weer op? TS heeft het toch over capaciteit qua belminuten? Sowieso maakt het niet echt uit als er geen 3G beschikbaar is, ik heb namelijk vrij vaak met T-Mobile dat het 3G-netwerk 'te' bezet is en ik hogere internetsnelheden haal met 2G (in de stad).

Als er überhaupt sprake is van capaciteitsplanning, dan zal dit verdeeld worden over het 2G- en 3G-netwerk. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1