Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers
ik zit met een probleem met mijn vpn verbinding: als ik verbinding maak en als alles verbonden is, kan ik in bestanden bladeren dus vpn werkt maar nu werkt mijn internet niet. Ik heb google al platgezocht naar een oplossing: ik heb ook al in gegavanceerd gezeten en default gateway van het andere netwerk uitgeschakeld
zoals het wordt uitgelegd in andere forums, maar mijn internet werkt nog altijd niet. Als ik mijn vpn verbinding verbreek werkt het internet weer. Ik heb ook op afstand hulp gevraagd met teamviewer en dit werkt wel tijdens mijn vpn verbinding. In het netwerkcentrum staat dat hij verbinding heeft met het internet. Ik snap er niet veel van hoe dit komt: een fout in interneI explorer of staan mijn instellingen niet goed. Ik heb dit ingesteld via deze website vpn
http://wiki.wegotserved.c..._Your_Windows_Home_Server
nog even ter info: mijn vpn server is windows home server
netwerk staat zo
modem--------linksys wrt160n (dd-wrt) -------------- BEFSR41-------------homeserver
configuratie pc
windows vista home premium
Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kijk eens of je wel naar buiten kunt pingen. Het kan zijn dat je DNS niet werkt aangezien teamviewer wel werkt. Kijk ook even waar je je dns vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:18:
Kijk eens of je wel naar buiten kunt pingen. Het kan zijn dat je DNS niet werkt aangezien teamviewer wel werkt. Kijk ook even waar je je dns vandaan haalt.
ik kan pingen naar mijn router of moet ik naar iets anders pingen waar moet ik dan mijn DNS instellen ook bij tcp/ipv4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Ping eens naar google heen als de vpn verbinding aan staat ip adres is 209.85.229.104

Voor zover ik mij kan herinneren kun je die inderdaad instellen bij tcp/ip.

Post ook even de uitslag van ipconfig /all als de vpn verbinding aan staat.
(tip: zet dit tussen [code] [/code.] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:23

LegacyCode

De crack van de division

Je kan bij de TCP/IP properties van je VPN connectie "Use default gateway on remote network" uitvinken.
Standaard staat dat aangevinkt waardoor al het verkeer over je VPN-connectie loopt.

legacycode.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LegacyCode schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:59:
Je kan bij de TCP/IP properties van je VPN connectie "Use default gateway on remote network" uitvinken.
Standaard staat dat aangevinkt waardoor al het verkeer over je VPN-connectie loopt.
dit staat uitgevinkt ik heb dit reeds gevonden in andere forum's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bobsqaud schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:32:
Ping eens naar google heen als de vpn verbinding aan staat ip adres is 209.85.229.104

Voor zover ik mij kan herinneren kun je die inderdaad instellen bij tcp/ip.

Post ook even de uitslag van ipconfig /all als de vpn verbinding aan staat.
(tip: zet dit tussen [code] [/code.] ]
ping test en ik snap niet goed wat je bedoel met [code]
Afbeeldingslocatie: http://foto-uploaden.nl/img/9/rb139um.jpg
ping test 100 % verloren saat er 4 = 4 verloren

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb het opgelost denk ik mijn client ip adres stond op 192.168.0.51 terwijl dit op 192.168.1.51 moest staan bedankt voor de moeite dat jullie deden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik een weer een andere probleem ik heb al gezocht via google als ik nu inlog en vpn verbinding maak het internet werkt perfect maar nu kan ik niet in mijn bestanden en zegt de server password need en heb het al 5 keer opnieuw gedaan van de server naar computer en van computer naar server nog steeds niet en als ik share folders open van windows home server staat er geen toegang tot \\mijnserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 13:03
Is het subnet van je vpn niet hetzelfde als het subnet van je lokale netwerk.
Dus je VPN heeft een ip 192.168.0.x en je lokale netwerk ook.

Je systeem herkent dan niet het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Niet online
Beste windowsuser2 post even je ipconfig van je VPN & Ethernet verbinding om zo dingen uit te sluiten.

Ik neem aan dat je de rechten ook al goed hebt staan?

Verwijderd

Topicstarter
josvane schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:34:
Is het subnet van je vpn niet hetzelfde als het subnet van je lokale netwerk.
Dus je VPN heeft een ip 192.168.0.x en je lokale netwerk ook.

Je systeem herkent dan niet het verschil
het systeem ( de server ) is 192.168.1.100
en ik heb nu de vpn verbinding ingesteld dat dit het ipadres word 192.168.1.51
en het ipadres van de windows vista staat hier boven moet ik ik het ipadres anders gaan veranderen naar 192.168.2.51 in de vpn en ik heb inderdaad de instellingen nogmaals gechekt dat hij toegang krijgt tot die map
mijn excuses voor de slechte zin bouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee ?
Pagina: 1