Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding Acer Aspire L250

Pagina: 1
Acties:

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 23:53

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Ik heb hier een Acer aspire L250 (klik) met uitval problemen.
Deze heb ik terug kunnen leiden tot 2 problemen:
  • CPU werd te warm --> Koel pasta vervangen en koeler goed gemonteerd --> opgelost
  • Fan PSU stond stil.
Het laatste probleem bleek vuil te zijn en na schoonmaken ging de fan weer draaien. Ik heb de voeding geïnspecteerd en zie bolle condensatoren + een bundel gesmolten draden.
Ik wil deze PSU dus graag vervangen.
Originele PSU: Hiper HPU-1n200 (klik)

Via google en wat zoek werk kom ik op de volgende originele vervangings PSU's:
  • 23.S420F.001 (klik) die 69,35 € ex btw kost
  • 23.S42VF.001(klik) die 183.77€ ex btw kost
Mijn vragen:
  • Ik kan nergens het verschil vinden tussen deze 2 voedingen. Wat is het verschil?
  • Zijn er eventueel andere (kwalitatief betere) PSU's die ik ook kan gebruiken?

I have no special talent. I am only passionately curious.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 23:53

ricardo246

Life's what you make it!

Topicstarter
Schopje

@ Disco Stu
De draden zijn echt gesmolten (12V lijn, ik zie het koper al door de isolatie heen). Ik zie ook bruine vlekken op die positie (te warm geworden). Ik heb de voeding helemaal open gehad, en het is niet de lijm.
Pics zijn nu niet beschikbaar. Voor mij is het een gegeven dat deze voeding vervangen moet worden.
Qua veiligheid vindt ik doordraaien onverantwoord.

Ik heb geen ervaringen met pico psu's.
Site nummer 1 houdt in dat de kast aangepast moet worden, dat wil de eigenaar niet.
Site nummer 2 heeft een te laag vermogen, maar komt erg in de buurt wat zou kunnen werken. Ik zal even verder zoeken of deze ook in hogere (lees 200 watt) vermogens leverbaar zijn.

Rest nog de vraag:
* 23.S420F.001 (klik) die 69,35 € ex btw kost
* 23.S42VF.001(klik) die 183.77€ ex btw kost

Vanwaar dit verschil in prijs...

Site heeft trouwens nog niet op mijn email gereageerd

[ Voor 98% gewijzigd door ricardo246 op 22-12-2009 15:14 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Verwijderd

De bundel gesmolten draad, is dit niet gewoon lijm die in veel PSU's nogal slordig wordt aangebracht maar functioneel geen enkel nadeel heeft? Misschien kan je foto posten waarop de bolle condensatoren en de bundel zichtbaar zijn.

Voor wat betreft alternatieven: het moet in de kast passen en de gaatjes om te monteren moeten overeenkomen (of je kan zelf gaan knutselen) en de connectoren moet pincompatibel zijn (indien niet kan je ook zelf knutselen).

Ik weet nu niet wat de afmetingen zijn, maar je kan eventueel eens uitkijken naar een picoPSU oplossing (DC-DC conversie icm een 12V adapter) of nog een paar mogelijkheid van bv. Seasonic met doorgaans hoge efficiëntie en goede kwaliteit (verkrijgbaarheid is dan wel de vraag):
1
2
afhankelijk van wat pas en wat niet.