Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de de naam van de post zegt... ik ben ten einde raad.

De laatste 2 weken ben ik begonnen aan een 24 inch scherm te zoeken met mooie kleuren, en ook nog is acceptabele respons tijd/ input lag.
Ik kwam eerst op de w2442pa van LG, maar dit was TN en kan niet leven met de kleuren die het produceert.
Daarna over op de dell u2410, deze is wide gamut en elke mode heb ik felle kleuren, behalve op sRGB mode waar ik ruis heb bij donkere gedeeltes van een game/film, op forums word er vaag gedaan over dat dell dit gaat fixen etc. maar nu ik nog de mogelijkheid heb om simpelweg mijn geld terug te vragen ga ik daarvoor kiezen.

Nu zoek ik een 23 inch scherm of iets groter die niet wide-color-gamut is, en het liefst dan een PVA of H-IPS paneel, waarschijnlijk de laatste omdat het toch gebruikt gaat worden om te gamen, en PVA heeft nogal last van hoge inputlag/responstijd.

Ik zoek dus een 23+ scherm om op te gamen, en wat geen TN paneel is.
-minimale ghosting (voor zover mogelijk bij pva/ips)
-inputlag van niet hoger dan 40ms
-non-wide-color-gamut
-HDMI en vga ingang

hoeft niet persé een monitor te zijn, full-hdtv'tje kan ook als het een beetje specs heeft voor games

mijn budget ligt rond de ~600 maar ben bereid hier iets overheen te gaan, omdat ikzelf geen scherm heb kunnen vinden die aan mijn bovenstaande eisen voldoen.

Ik heb research gedaan.. maar ik daag je uit om een scherm te vinden die hieraan kan voldoen, want ik kan het niet vinden..

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Pricewatch? Alleen 24" blijft nog over.

Ik ben alleen bang dat er toch een afweging tussen lag en kleurechtheid moet worden gemaakt... Je hebt nog niet verteld waarom je persé geen TN wilt? Die leveren op zichzelf toch best aardige kleuren als je geen foto's bewerkt?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boney bob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-01-2021
ik heb een acer H233H prima scherm en ook veel goede reviews.
Zoals de naam al zegt is het een 23 inch scherm maar er is ook een 24 inch uitvoering.
De prijs is ver onder je budget dus misschien niks voor jou...
het scherm heeft een hdmi, vga en een dvi aansluiting verder zijn ook alle kabels meegeleverd.
Het scherm heeft ook geen dode pixels en heb nog geen een iemand met dode pixels gevonden :)
dit scherm heeft een resolutie van 1920×1080 dus 1080p ;)
het design lijkt een beetje op dat zijn samsung, je moet er van houden maar is zeker niet lelijk.
verder heeft het scherm touch buttons wat wel redelijk werkt en je toch niet zo vaak gebruikt.
ook goed verpakt dus een goed scherm voor het geld maar zoals ik al zij is dit misschien niet wat je zoekt :9
maar is misschien wel iets om te overwegen?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PVA-overdrive (S-PVA?) scherm, en daar is prima op te gamen. Ghosting is me nog nooit op gevallen. Ik wil in elk geval nooit weer terug naar een TN.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens naar deze kunnen kijken: Eizo EV2333, 23", PVA, géén wide gamut, in de pricewatch voor 439 euo.
Hier een Duitstalige review (prad.de, 23-11-2009).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 10:03

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:14
Apple Cinema Display? Wat duurder maar wel een super scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 10:03
Toch de gok genomen en een Dell U2410 besteld. ik ben benieuwd!

Reality beats fiction by far!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?

Je topicstart is wel heel erg algemeen. Als je in de Pricewatch gebruik maakt van de filters om heb je snel een lijstje met geschikte monitoren voor jou. Daarna kun je van die schermen rustig wat reviews opzoeken en doorlezen. Mocht je daarna nog specifieke vragen hebben over een of enkele schermen kan je uiteraard wel weer een topic openen hiervoor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.