• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07
ik heb een Sony Bravia, en ik maak gebruik van de PS3 media server, na wat uitleg op deze site heb ik het werkend gekregen, en ik kijk nu al een week of 2 films vanaf mijn pc en beluister muziek, via DLNA.
Het afspelen van FLAC bestanden lukt me om een of andere reden alleen nog niet.
Ik heb zelf al geprobeerd om ergens in de PS3 media server, in het rijtje waar je transcode kunt forceren (daar waar je ook de andere -zij het video- extensies kunt invullen. Dat heeft geen resultaat opgeleverd.

Ik kan wel gewoon films kijken en ook muziek afspelen, alleen geen FLAC, wat is hiervoor de oplossing? ik heb al in het speciale topic gekeken voor Sony Bravia's en de PS3 media server, daar zie ik alleen dat het ondersteund zou moeten worden.

Wat moet ik hier doen?

Verwijderd

DLNA ondersteunt geen flac.

You’ll find below the only supported stream characteristics:

Image Codecs: JPEG, PNG
Audio Codecs: AC3, AMR, ATRAC3, LPCM, MP3, MPEG4, WMA
Video Codecs: MPEG 1, MPEG 2, MPEG 4 Part 2 (a.k.a DivX), MPEG 4 Part 10 (a.k.a H.264), WMV9.
Containers: MPEG PS/TS, MP4, ASF for video files …

Dus idd iets met transcoding om het om te zetten naar een dlna compatible format. Hoe dat moet op een PS3 weet ik ook ff niet.

details: http://gxben.wordpress.co...te-dlna-protocol-so-much/

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:20
Als je Google had gebruikt: FLAC + Sony PS3 was je al diverse onderwerpen erover tegen gekomen.
Dit weet ik omdat ik van de week tegen hetzelfde probleem aan liep.
Jammer maar helaas, geloof ook niet dat Sony het wil gaan ondersteunen.
Enige wat je zou kunnen doen is FLAC omzetten naar MP3 (maar dat wil je natuurlijk niet, tenminste.. ik niet :P )

*sowieso

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07
in de topic over sony bravia icm sony ps3 media server staat anders duidelijk:

"•OGG / FLAC / MPC / APE audio transcoding"

aan de moderator van dit forum zou ik zeggen dit aan te passen,
DonJunior schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:59:
Als je Google had gebruikt: FLAC + Sony PS3 was je al diverse onderwerpen erover tegen gekomen.
Dit weet ik omdat ik van de week tegen hetzelfde probleem aan liep.
Jammer maar helaas, geloof ook niet dat Sony het wil gaan ondersteunen.
Enige wat je zou kunnen doen is FLAC omzetten naar MP3 (maar dat wil je natuurlijk niet, tenminste.. ik niet :P )
bedankt voor de reactie, op Google had ik nog niets gevonden hierover;
nee ik ga ze inderdaad niet omzetten,

bedankt voor alle reacties maar weer :)

[edit]
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:48:
Hoe dat moet op een PS3 weet ik ook ff niet.
ik heb geen PS3 alleen een Sony Bravia en een pc, ik ben het ook niet eens met de auteur van de link, het is toch best handig dat DLNA, ik heb gister nog Terminator Salvation in 720p gekeken, bijna zonder haperen, toch mooier op de tv, dan op mijn tft'tje :9~

[ Voor 21% gewijzigd door amx op 19-12-2009 21:54 ]

Verwijderd

snap niet helemaal waarom je muziek wil afspelen met een tv (als ik het goed lees), maar goed.

omzetten naar WMA met b.v. xrecode zou je eens kunnen proberen. Of een losse renderer kopen (gebruik zelf een teac). Die gebruikt upnp en speel flac. Kan je dezelfde server gebruiken.