AMD data change... update new data to DMI!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

een vriend van me heeft een pc in elkaar gezet. We hebben er win7 op geinstalleerd en na de installatie vraagt windows om een reboot.

Vervolgens halen we de cd van windows eruit (hij moet immers booten vanaf de hdd) maar dan krijg ik de BIOS de volgende melding:

AMD data change... update new data to DMI!

hier blijft het systeem op hangen. Wat kan ik doen? Ook voor de windows installatie kreeg ik deze melding al. Ik vermoed dat het een HW probleem is, dat middels een instelling te verhelpen moet zijn. Het is vaker voorkomend probleem blijkt op fora. We hebben gecheckt of de CPU compatible is met het mobo, dat is zo. Versie F3 van de bios is reeds al aanwezig.

Wat kan het probleem zijn? Ik heb al gelezen dat je via Qflash de CMOS moet resetten ofzoiets, ik durf het allemaal niet zo aan. Kunnen jullie me helpen?

Edit: het is een Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H moederbord. Processor weet ik zo niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:28
Ik heb eeen soort gelijk topic hier al eerder gezien: Windows 7 64 bit insaleren op 32 bit pc .
Daar stellen ze dat de oplossing is je BIOS opnieuw te flashen met QFLASH en verwijderen/overschijven DMI data.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

dat doet hij altijd, bij mij ook
hij blijft waarschijnlijk hangen op hetgeen wat hij daarna moet doen, en dat is hetgeen aanspreken waar hij van wil booten: Windows dus

draait de boel in RAID? zo niet, even alles op IDE zetten en nog eens proberen in je BIOS, kijken wat 'ie dan doet

[edit: en wat ^hij^ zei]

[ Voor 4% gewijzigd door Colan op 19-12-2009 15:08 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:07:
Ik heb eeen soort gelijk topic hier al eerder gezien: Windows 7 64 bit insaleren op 32 bit pc .
Daar stellen ze dat de oplossing is je BIOS opnieuw te flashen met QFLASH en verwijderen/overschijven DMI data.
Maar het gaat hier om een nieuwe pc, die ook 64bit is. Dat zou toch moeten werken? BIOS flashen is niet 1 van mijn favoriete dingen....

De boel draait niet in RAID, het is ingesteld op IDE dus daar ligt het niet aan...wat gebeurt er met zo'n DMI reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

geen idee, maar het gebeurt bij mij elke keer als ik boot, gogo google

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Colan schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:13:
geen idee, maar het gebeurt bij mij elke keer als ik boot, gogo google
Blijft je systeem hangen? Bij mij wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Heb precies dat moederbord, en zie ook bij elke boot die mededeling. Heb echter geen probleem met doorstarten. Denk dus niet dat het die mededeling is die je probleem veroorzaakt of aangeeft, zoals Colan ook zegt.
Maar kijk eens in je BIOS in de boot-voorkeuren, zorg dat je HDD daar prioriteit krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ook ik krijg deze melding bij elke boot. Nog nooit problemen gehad om door te starten. Maar ik vraag me wel af wat het betekend, en hoe ik er vanaf kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperioN schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:23:
Heb precies dat moederbord, en zie ook bij elke boot die mededeling. Heb echter geen probleem met doorstarten. Denk dus niet dat het die mededeling is die je probleem veroorzaakt of aangeeft, zoals Colan ook zegt.
Maar kijk eens in je BIOS in de boot-voorkeuren, zorg dat je HDD daar prioriteit krijgt.
Mijn HDD is 2e prio. Dat komt omdat je soms cd's hebt die prio1 hebben. Echter heb ik dit al geprobeerd te veranderen maar hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Wat heb je nog aan de pc hangen, usb sticks, extra hardware, etc , maak deze los en reboot.
Laat memtest86 eens lopen.
Andere OS proberen, of andere cd/dvd proberen.
Pagina: 1