Navigeren met GSM, zijn er extra kosten verbonden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ik ben op zoek naar een telefoon met ingebouwde GPS ( ontvanger) . Als ik nu bijvoorbeeld Tom Tom wil gebruiken in mijn telefoon, heb ik dan nog een internet abbonement nodig? Een verkoper heeft mij verteld dat een internet abbonement noodzakelijk is om te kunnen navigeren met Tom Tom. Ik navigeer momenteel nog steeds met mijn PDA maar hier heb ik helemaal geen abbonement. Klopt het wat de verkoper zei of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Dat klopt inderdaad niet, mits je de kaarten zelf op de telefoon geinstalleerd hebt, en je geen gebruik maakt van Assisted GPS (Dan gebruikt ie data van de GSM torens om je positie wat nauwkeuriger te bepalen).

Als je dat dus niet gebruikt heb je nergens internet voor nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door TrekDude101 op 19-12-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Brawler schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:36:
Ik ben op zoek naar een telefoon met ingebouwde GPS ( ontvanger) . Als ik nu bijvoorbeeld Tom Tom wil gebruiken in mijn telefoon, heb ik dan nog een internet abbonement nodig? Een verkoper heeft mij verteld dat een internet abbonement noodzakelijk is om te kunnen navigeren met Tom Tom. Ik navigeer momenteel nog steeds met mijn PDA maar hier heb ik helemaal geen abbonement. Klopt het wat de verkoper zei of niet?
Je kunt prima navigeren met je GPS zonder data abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Niet voor TomTom, dat draait lokaal op je mobiel. Je hebt twee soorten navigatiesystemen, een waarmee je kaarten download (en je internet nodig hebt) en een waarde de kaarten op een sd-kaartje staan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Het is dus mogelijk om met Tom Tom te kunnen navigeren zonder internet abbo? En wat doet Assisted GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Marzman schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:39:
Niet voor TomTom, dat draait lokaal op je mobiel. Je hebt twee soorten navigatiesystemen, een waarmee je kaarten download (en je internet nodig hebt) en een waarde de kaarten op een sd-kaartje staan.
Dus als ik Tom Tom wil gebruiken heb ik internet abbo nodig? En dit wil ik juist niet. Balen zeg. En welke navigatie systeem kan ik gebruiken als ik de kaarten in de SD kaartje staan?

[ Voor 9% gewijzigd door Brawler op 19-12-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee juist niet; TomTom is een applicatie; die installeer je op je telefoon. Vervolgens moet je nog de bijbehorende kaarten erbij kopen; deze kan je ook gewoon op je telefoon zetten. TomTom vereist verder geen internetverbinding.

Google maps bijvoorbeed, download echter de kaartinformatie van het internet wanneer je het programma gebruikt; zulke programma's zullen dus wel een dataconnectie nodig hebben.

Wat sommige nieuwe telefoons wel hebben is optionele A-GPS; daarbij download je telefoon eens in de zoveel tijd data van het internet om sneller een GPS-fix te krijgen. Deze optie kan je eigenlijk altijd uit zetten, dus daar hoef je je ook geen zorgen om te maken. Bij de meeste telefoons kan je deze mogelijkheid ook uitvoeren over (bijv.) WIFI of wanneer hij gekoppeld staat aan je pc met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:06
Het is ook een soort van verkooptruc die ik wel vaker hoor eigenlijk. Omdat Mobieltjes ook steeds meer (of naja, bijna volledig al) PDA's vervangen willen mensen daarop ook navigeren. Jou redenering dat je met TomTom op je PDA ook geen databundel gebruikt is geheel juist. Waarom zou dat dan ineens op een ander apparaat, waarbij alleen het apparaat zelf anders is, dan ineens wel Internet/ Dataverbinding vereist zijn?

Juist, gewoon niet, maar ik denk (dit is slechts een vermoeden) dat ze ook een provisie krijgen bovenop een afgesloten data abonnement. Die proberen ze er dan bij te verkopen. Een andere mogelijkheid is gewoon dat ze het niet weten, maar dan zou ik wel zeggen dat ze zich hoognodig weer op de hoogte moeten stellen van alle mogelijkheden en dat ze behoorlijk achterlopen. Op de iPhone was het niet mogelijk om een programma te installeren met kaarten, dus daarvoor moest je de dataverbinding gebruiken. Nu kan je iig TomTom op de iPhone installeren en is dat niet meer nodig. Leven de verkopers nog in de tijd van de oude iPhone en dat TomTom nog niet op een iPhone kon ofzo?
Eigenlijk is het schandalig dat je zo wordt bedrogen waar je bij staat, of dit nu bewust gebeurt of niet, de verkoper heeft het niet juist en mag dit helemaal niet beweren.

Srry voor de bash, maar ik zie het zo vaak voorbij komen dat mensen meteen data-abo bij moeten nemen als ze ook willen navigeren. SChande!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
jbdeiman schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:51:
Eigenlijk is het schandalig dat je zo wordt bedrogen waar je bij staat, of dit nu bewust gebeurt of niet, de verkoper heeft het niet juist en mag dit helemaal niet beweren.

Srry voor de bash, maar ik zie het zo vaak voorbij komen dat mensen meteen data-abo bij moeten nemen als ze ook willen navigeren. SChande!
Ik ben blij dat ik dit niet meteen gedaan heb. Ik heb niet de indruk dat de verkoper niet wist wat hij over had. Juist de tegenovergestelde. Maar goed ik heb gelukkig nog geen abbo genomen.

[ Voor 47% gewijzigd door Brawler op 19-12-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Brawler schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:47:
[...]

Dus als ik Tom Tom wil gebruiken heb ik internet abbo nodig? En dit wil ik juist niet. Balen zeg. En welke navigatie systeem kan ik gebruiken als ik de kaarten in de SD kaartje staan?
Nee, juist niet inderdaad :) (de reactie was op jou, niet op die twee die er tussen staan)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
Okay, duidelijk.^^

[ Voor 5% gewijzigd door Brawler op 19-12-2009 14:09 ]

Pagina: 1