Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Na crash OS weg?

Pagina: 1
Acties:

• EffeX1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-11-2014
Wat is het probleem?
Ik kom thuis, haal de computer uit slaapstand, wil een shortcut in de prullebak doen maar opeens reageert niets meer . Ook al wacht ik 30 minuten, geen beweging in te krijgen. Dus ik druk op het restart knopje maar vervolgens krijg ik: "A disk read error occurred Press Ctrl + Alt + Del to restart". Ik probeer het met de Windows recovery disk, er is een OS aanwezig maar volgens de disk zijn er geen fouten en kan ik dus ook niets recoveren. Een uurtje later probeer ik het weer en ineens doet dat ding het weer, hij zegt wel dat er een error was en ik druk 'start windows normally'.

Vervolgens lijkt er niets aan de hand te zijn, maar als ik dan de volgende dag hem weer opstart en wat ga googlen, blijft alles weer hangen en kan ik alleen maar de restart knop gebruiken. Echter is de melding nu anders, hij zegt nu namelijk: No operating system found.

Dus ik gooi mijn Vista install disk erin, en kom bij de partities aan, waar toch echt staat dat er nog wat op mijn C: schijf (daar staat windows op) staat. De D: schijf (Programmas, spellen etc.) is ook nog helemaal in orde. Maar een maandje geleden had ik dit probleem ook al en toen heb ik vista gewoon opnieuw geïnstalleerd, dus nu dacht ik: Het moet wel iets op D: zijn waardoor Windows steeds deze errors krijgt.

Dus ik alle partities leeg gooien, windows opnieuw installeren (eerst de CD drive naar in de bios boot sequence naar 1 gezet en mijn SATA naar 2), maar nee hoor, na het opstarten blijft alles wéér hangen en krijg ik wéér (na het restart knopje) "A disk read error occurred Press Ctrl + Alt + Del to restart".

Weet iemand wat het probleem hier is? Ik heb dit systeem echt al heel vaak naar 4Launch moeten versturen voor reparaties en ik heb geen zin om wéér 3 weken te moeten wachten, zou erg fijn zijn als iemand een oplossing heeft.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:02
Lijkt er toch echt op dat je harddisk niet helemaal lekker is.

Verwijderd

Je HDD lijkt dood denk ik, probeer eens te booten van af een linux live CD.