Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd op zoek naar een mooie LCD tv voor op mijn kamer.
Het budget is 500 euro en hier kan ik echt niet overheen.
De doeleinden waar hij voornamelijk voor gebruikt gaat worden zijn:

- Gaming via de PS3 (Fifa 10, Assassinscreed 2 & Cod MW2)
- Blu-Ray via de PS3
- DVD via de PS3
- Analoog Tv kijken (Voetbal, House, CSI etc)

Dit doe ik op een kijk afstand van ongeveer 2 tot 2,5 meter.

De Tv's waar ik op uitkom zijn:
- LG 37LH3000
- Philips 32PFL5604
- Samsung LE32B550

De LG is de enige 37 inch wat zeker een voordeel is. Hij heeft 5ms reactietijd en ik lees in reviews dat er prima op gegamed kan worden. Heeft verschillende modes waaronder een game mode. Hij verbruikt wel iets meer stroom namelijk 180W, maar ja krijg je met een groter beeld. Bij de review op CNET waren ze er niet heel erg enthousiast over.

De Philips komt op Koopinfo uit de test als ik al mijn doeleinden, kijkafstand en lichtinval aangeef. Ook bij de Expert raadde ze mij deze tv aan. Hij verbuikt iets minder stroom dan de LG (160W), ook de reactietijd is goed in orde. Ik weet het niet zeker maar geloof dat de input lag ook lager is. En hij heeft ook een game mode.

De Samsung is qua design zeker de mooiste. Verbruikt ook niet erg veel stroom(130W) en de reactietijd is ook goed namelijk 4ms. Hierbij kon ik ook niet veel vinden over de input lag en het gamen met een PS3. Hij heeft ook een game mode. Ook kwam hij erg goed uit de test bij CNET en is het volgens hun in dit prijssegment de beste keuze. Het geluid schijnt wel echt zwaar bager te zijn. En een groot nadeel is dat ik hem moet opsturen voor de garantie en bij de twee andere wordt hij thuis opgehaald/gerepareerd.

Hierbij de Samsung en de Philips even naast elkaar:
http://www.kieskeurig.nl/...D82C0BEC6C1257578004DC2EB

Voor welke van de drie tv's zouden jullie kiezen en waarom?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 13:06 ]

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 18:41
Ik zit op ongeveer 2meter30 en mijn scherm is 100cm waarvan ik altijd 90cm gebruik
ook heb ik in een korte tijd drie lcd's gekocht,bij iedere lcd werd de maat een stuk groter
en ik ben niet de enige DUS 32inch lijkt mij een beetje klein.

lcd's zijn van nature traag,al heeft ie een responstijd van 0.00003 dan zul je die traagheid
nog zien,zolang ie maar onder de 10ms is.
Bijna alle platte tv's hebben een slecht geluid.
Analoog ziet alleen echt goed uit op een allroundlcdtv en die zijn er weinig(en ze zijn duur).
Bluray heeft een hardere 'straal' dan een dvdspeler,blurayschijfjes hebben een extra beschermlaag,
er kunnen krassen op je dvdschijfjes komen hierdoor gaan ze sneller kapot.

Ik zou de samsung kopen maar dan een maatje groter.
En bij wit gedempt licht(6500K) achter de lcd ziet het beeld er s'avonds een stuk beter uit.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04

aex351

I am the one

Het stroomverbruik hangt af van hoe je de TV hebt ingesteld. De helderheid (backlight) speelt hierin een grote rol. Wanneer je de helderheid verlaagd dan zal het stroomverbruik aanzienlijk dalen. Verder zou ik mij ook niet blind staren op het merk. Het gaat om het gebruikte paneel en hoe de software van zo'n merk omgaat met beeldverwerking.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar die samsung in een maat groter is geen optie aangezien ik al vermeld had dat het niet over de 500 mocht gaan kosten. Voor welke van de drie zal je dan gaan?

• 8mile13
samsung vanwege het paneel.
Sony en Samsung hebben een jointventure ze gebruiken dezelfde panelen,
in de USA zijn Sony en Samsung de grootste spelers op de lcdmarkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus: een Beter 32inch scherm op 2,5meter dan een wat minder 37inch scherm!

• 8mile13
Ik zou zeggen dat 37inch ideaal is voor 2/2.5 meter.
De 32inch en de 37inch zullen ongeveer dezelfde beeldkwaliteit hebben,
omdat het scherm groter is zie je de gebreken beter.
Vanaf 2/2.5 meter afstand zul je nauwelijk een verschil in beeldkwaliteit
zien tussen de twee maten.
Wat ik je duidelijk probeer te maken is dat 32inch te klein is voor 2.5meter.
Ik heb ook een 32inch gehad,ik zat op 1.5meter afstand om alles goed te kunnen zien.

Als het moet dan kies ik de 37inch LG maar had toch liever een 37inch SAMSUNG.
Zelf heb ik een SONY daar ben ik tevreden mee vandaar dat ik voor de SAMSUNG zou kiezen,
met PHILIPS is ook niks mis.

In de regel geld dat de topmodellen(het vlaggeschip,het visitekaartje) het beste is en vandaar uit gaat
de prijs/kwaliteit omlaag.
Als je de topmodellen gaat bekijken kom je er misschien ook achter welk merk
je voorkeur heeft.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 09:54
@ 8mile13, de grootte van de tv is echt persoonsafhankelijk.
Ik vind zowel 32, 37 als 40" te klein, andere vinden dat al veel te groot. Ik heb een sony 40" en ben heel tevreden van het beeld, maar voor mij is hij echt te klein geworden (voor 4m kijkafstand).

Het is idd beter om een "goede" 32" dan een slechte 37" tv te kopen.

Neem je console onder de arm en ga naar een winkel waar ze de tv hebben en test hem zelf.
Dat is de enige goede remedie om een goede keuze te maken. 500 euro is nog altijd redelijk veel geld (nuja, niet voor een tv) en je wilt natuurlijk het beste voor je geld.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02 16:31
Kijk ook eens naar de 37X10, gewoon om ook een plasma in die prijsklasse te bekijken. Stroomverbruik scheelt max 20 euro per jaar met zo'n formaat, dus daar hoef je het niet voor te doen. Inbranden komt nauwelijks meer voor bij normaal tv gebruik, dus daar hoef je ook niet van te schrikken. B

Dan rust mij nog de hamvraag, waarom heb je in de eerste instantie geen plasma meegenomen in je zoektocht?

• 8mile13
In de winkel is veel fel licht en zijn de tv's afgesteld om op te vallen.
In zo'n omgeving is het haast onmogelijk om een tv te goed beoordelen.

Op een lcd kun alles goed zien als je 10cm voor het scherm gaat staan.
hoeverder je weg gaat hoe meer detail er verloren gaat.

Ik zou toch echt proberen om een 1080p24p toestel te kopen,die heb je pas
bij 37/40 inch.
1080p24p is op dit moment de beste beeldkwaliteit.
Het toestel heeft dan 2 000 000 beeldpunten.
Die 2 000 000 beeldpunten zijn altijd actief ook bij standaard beeldmateriaal en ook
bij balken in beeld ,dit ziet niet altijd evengoed uit.
Je hebt kabel/satelietHD 1080I en
bluray(playstation3HD) 1080P 24P

en je 'moet' een plasma type zijn.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 16:44

Asphyxion

I am, therefor I think

8mile13 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:44:

Ik zou toch echt proberen om een 1080p24p toestel te kopen,die heb je pas
bij 37/40 inch.
1080p24p is op dit moment de beste beeldkwaliteit.
bluray(playstation3HD) 1080P 24P
Veel 32" televisies zijn ook full HD (1920x1080) en ondersteunen ook 1080p24 (niet 1080P24P). 1080p24 is alleen van belang bij het afspelen van blu-ray, niet voor normaal televisie kijken. Verdere uitleg staat oa op http://www.highdefdigest.com/news/show/1015.

Om niet geheel off topic te gaan:

Het geluid is op veel televisies sowieso niet de sterkste kant. Ze moeten de speaker(tjes) wel ergens kwijt in het dunne design. Zo te zien is er weinig verschil tussen de Philips en de Samsung, maar toch zou ik gaan voor de Philips... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Asphyxion op 23-12-2009 22:14 ]

• 8mile13
Prima dat je even de puntjes op de i zet.

fullHD op een 32inch,heeft dat wel zin?en Philips?

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04

aex351

I am the one

Ik zie hier een paar vreemde conclusies voorbij komen. De kwaliteit van een scherm hangt niet af van de grootte van het paneel. Wat je wel ziet is de kwaliteit van de video signaal. Hoe groter het scherm, hoe beter je de kwaliteit van een video signaal, bijvoorbeeld een film met een lage/hoge resolutie, kan zien. Dit hangt natuurlijk ook af van de kijk afstand, want je hebt natuurlijk ook te maken met de beperkingen van je eigen ogen. 1080p op een 32 inch TV heeft zeker zin.

< dit stukje webruimte is te huur >

• 8mile13
aex351,eerst zeg je hoe groter het scherm hoe beter de kwaliteit van het videosignaal vervolgens
begin je over een relatief klein scherm(32 inch).
Ik heb begrepen, uit hetgeen ik gelezen heb,dat 1080p op een scherm kleiner dan 42inch
moeilijk van 1080i te onderscheiden is.

Philips ambilight voegt niks toe aan de de beeld,sterker nog, het zal tot een slechtere
beeldkwaliteit leiden.
Experts adviseren om 6500kelvin lampen achter de tv te plaatsen met een CRI
(color rendition index) boven de 90%.
Bij Lampen met een CRI onder de 90% zullen de kleurtonen op de tv verkleuren.
Voor meer informatie over bias lighting(licht achter de tv) kun je kijken
op cinemaquestinc.com.

.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

8mile13 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:36:Ik heb begrepen, uit hetgeen ik gelezen heb,dat 1080p op een scherm kleiner dan 42inch moeilijk van 1080i te onderscheiden is.
Hangt natuurlijk ook van de kijkafstand af en hoe de tv om gaat met een interlaced signaal.
32" met Full HD kan op sommige afstanden voordeel hebben van een 32" met "slechts" een HD ready-paneel. Maar persoonlijk ga ik liever voor een goede HD ready dan een slechte Full HD. Of bijvoorbeeld voor een hoger model van vorig jaar dan een lager model van dit jaar. Maar dat is persoonlijk en maar net wat je zelf wilt...
8mile13 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 22:36:
Philips ambilight voegt niks toe aan de de beeld,sterker nog, het zal tot een slechtere
beeldkwaliteit leiden.
Wat hebben ledjes achter een tv, die op de muur schijnen, te maken met de beeldkwaliteit van het paneel?

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 26-12-2009 22:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 8mile13
Ik heb een SONY BRAVIA KDL- 40X3500 fullHD en ben heel tevreden.

De kleurtemperatuur van een gekalibreerde tv is 6500kelvin,als je felle ledjes met allerlei kleuren
achter een tv op de muur laat schijnen (philips ambilight) dan heeft dat een niet geringe invloed op de kleuren,het contrast,brightness enz van je tv,vergelijk het maar met een slecht afgestelde tv.
De eerste stap om de tv dan goed af te stellen is de ambilight uit te zetten.
Pagina: 1