Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:52
Tussen de W&I posters zitten waarschijnlijk de nodige freelancers.

De laatste tijd hoor ik regelmatig radiospots van een bemiddelingsbureau genaamd HeadFirst. Ze profileren zich als een van de grotere organisaties op het gebied van ICT ZZP bemiddeling.

Net even op hun site gekeken. Het businessmodel ziet er aardig uit, bemiddelingsfee van 3 euro per uur, inclusief een paar aantrekkelijke voorwaarden:

- ze gaan kennelijk tussen opdrachtgever een ZZP-er in zitten qua betalingen. (van de site: "Betaling binnen 12 of 30 dagen, ongeacht de betalingstermijn van de opdrachtgever").
- ze bieden ondersteuning van accountmanagers aan op het gebied van tariefsonderhandelingen en opdrachtverlenging.

Dit klinkt best goed. Maar zijn hier ook professionals die ervaring hebben met HeadFirst?

- Hoe zit het met de beruchte "keten van bemiddelaars"? Hebben ze bij HeadFirst opdrachten die rechtstreeks van de eindklanten afkomstig zijn, of zitter er nog minimaal 2 bedrijven tussen (zoals een IT bedrijf en gelieerde ZZP-inkooporganisatie dis allebedi 10 a 15 euro per uur vangen)?

- Hoe verloopt de samenwerking met HeadFirst? Heb je bijvoorbeeld inderdaad iets aan hun accountmanagement? Is het een prettig gevoel om met ze samen te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

t_captain schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:41:
Tussen de W&I posters zitten waarschijnlijk de nodige freelancers.

De laatste tijd hoor ik regelmatig radiospots van een bemiddelingsbureau genaamd HeadFirst. Ze profileren zich als een van de grotere organisaties op het gebied van ICT ZZP bemiddeling.

Net even op hun site gekeken. Het businessmodel ziet er aardig uit, bemiddelingsfee van 3 euro per uur, inclusief een paar aantrekkelijke voorwaarden:

- ze gaan kennelijk tussen opdrachtgever een ZZP-er in zitten qua betalingen. (van de site: "Betaling binnen 12 of 30 dagen, ongeacht de betalingstermijn van de opdrachtgever").
- ze bieden ondersteuning van accountmanagers aan op het gebied van tariefsonderhandelingen en opdrachtverlenging.

Dit klinkt best goed. Maar zijn hier ook professionals die ervaring hebben met HeadFirst?

- Hoe zit het met de beruchte "keten van bemiddelaars"? Hebben ze bij HeadFirst opdrachten die rechtstreeks van de eindklanten afkomstig zijn, of zitter er nog minimaal 2 bedrijven tussen (zoals een IT bedrijf en gelieerde ZZP-inkooporganisatie dis allebedi 10 a 15 euro per uur vangen)?

- Hoe verloopt de samenwerking met HeadFirst? Heb je bijvoorbeeld inderdaad iets aan hun accountmanagement? Is het een prettig gevoel om met ze samen te werken?
Ik heb ook veel over HeadFirst gelezen en een aantal keer contact met ze gehad. Volgens mij zitten ze bij de meeste eindklanten direct en ze doen ook mee aan aanbestedingstrajecten.

Hoe ze in de praktijk werken heb ik geen ervaring mee, waarschijnlijk omdat ze zo te zien nogal in de overheidswereld zitten en dat meeste werk nogal ver van mijn woonplaats af is.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Klinkt goed dat ze kort op de eindklant zitten. Jammer als er inderdaad zo'n focus op publieke sector zou zijn. Dat is namelijk de hoek waar de komende jaren de klappen vallen. De rijksoverheid zit ver over budget en kijkt kritisch naar budgets voor projecten en externen. Gemeenten zitten met oplopende kosten aan uitkeringen en budget cuts vanuit het rijk. Die kijken nu ook vaak heel kritisch op externen budgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

HeadFirst is 1 van de grotere preferred suppliers van grote klanten.

Staar je echter niet blind op al dat soort tenten. Je eigen netwerk is de nummer 1 waar je nieuwe opdrachten uit krijgt.

Ben je al een ZZP-er, dan kan je je natuurlijk zonder enig probleem al bij die toko's inschrijven en dan zie je vanzelf of er iets interessants voor jou langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:07:
HeadFirst is 1 van de grotere preferred suppliers van grote klanten.

Staar je echter niet blind op al dat soort tenten. Je eigen netwerk is de nummer 1 waar je nieuwe opdrachten uit krijgt. ...
Ik vraag me af in hoeverre het eigen netwerk nog steeds zo belangrijk is. In mijn ervaring werken grote bedrijven uitsluitend nog met preferred suppliers en daar krijg je als eenling geen voet tussen de deur.

Er werd dan bijvoorbeeld met de volgende formule gewerkt. Er werd van 3 preferred suppliers een offerte aangevraagd. Van de 2 meest geschikte kandidaten werd dan de goedkoopste uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 09:28:
Ik vraag me af in hoeverre het eigen netwerk nog steeds zo belangrijk is. In mijn ervaring werken grote bedrijven uitsluitend nog met preferred suppliers en daar krijg je als eenling geen voet tussen de deur.
Je netwerk is nog steeds uiterst belangrijk. Juist dan kan je van je interne contacten gebruik maken bij die grote bedrijven. Wanneer een Programma Manager jou als externe graag wilt hebben voor een klus, dan hoef je dus niet in de malle molen zoals je hieronder beschrijft en omzeil je de selectie processen die (op dit moment) alleen op geld gericht zijn ipv op kwaliteit.

Dat de contractuele zaken dan alsnog via een dergelijke preferred supplier loopt, daar kan die persoon weinig aan doen. Dan is die preferred supplier meer een contract-broker geworden.
Er werd dan bijvoorbeeld met de volgende formule gewerkt. Er werd van 3 preferred suppliers een offerte aangevraagd. Van de 2 meest geschikte kandidaten werd dan de goedkoopste uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bedrijf!

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
--

[ Voor 142% gewijzigd door ebia op 06-01-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
(reaktie verwijderd, niet meer relevant door verwijdering bovenstaande 2 reakties)

[ Voor 83% gewijzigd door t_captain op 06-01-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 02:03

JaQ

niet meer relevant

[ Voor 67% gewijzigd door JaQ op 06-01-2010 20:51 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Pagina: 1