• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb een cooler master mini tower case waarin ik een intel celeron processor heb zitten, echter de standaard koeler is niet bepaald stil te noemen en ik zou mijn systeem graag zo stil mogelijk hebben.
Het lieft zou ik hem dan ook geheel passief zien, maar ik weet niet of dit mogelijk is, de beste koeler die ik hiervoor kon vinden was de cooler master z600. Het probleem:

Kan ik de z600 echt geheel passief gebruiken? Dat wil zeggen ook zonder case fans, want in de reviews wordt altijd gebruikt gemaakt van iets van fans.

Relevante informatie:
de kast bevat geen videokaart (alleen onboard) en twee ide schijven.
De kast is geplaatst in een boekenkast met wel wat ruimte eromheen (een aantal cm aan alle kanten) en aan de voorkant vrij.
Aan overclocken zal ik met dit systeem zeker niet doen (het wordt een fileserver/muziekcomputer).

Tips, zoals andere processor coolers die beter presteren voor ca dezeflde prijs of minder zijn natuurlijk ook welkom, het hoeft van mij ook niet persé heleemaal passief, maar dan wel met fans die niet te horen zijn, het budget voor fans en koeler is maximaal 40 euro, liefst minder.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Welke Celeron heb je?

Scythe Mugen 2 schijnt het passief ook wel goed te doen :)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Of je hem passief kan koelen weet ik zo niet, ik weet niet hoe je airflow is en hoe hard de cpu gebruikt word meestal.

Ik zou je trouwens ook aanraden even iets verder te kijken dan alleen de z600, er zijn veel betere en soms ook goedkopere koelers op de markt.

Ook gezien je het over een mini tower hebt weet ik niet welke koelers er allemaal in passen, daar stel ik ook mijn vraagtekens bij voor de z600.

Signature

• huub8
volgens mij past hij wel, ik heb een Intel 775 Intel Celeron E3200 2.40/BOX en een Asrock MB ASRock mATX S775

de case is een: Cooler Master CoolerMaster MiniTower Elite 341

Er is eigenlijk geen airflow in de kast, aangezien ik fans wil vermijden. Ik heb veel op het internet gezocht naar een stille koeler maar al die review site's hebben weer compleet andere resultaten. Er mag dus wel een fan opzitten, maar die moet dan eigenlijk niet te horen zijn...

• BGB4rn

BGB4rn

huub8 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:40:
Er is eigenlijk geen airflow in de kast, aangezien ik fans wil vermijden.
Als je gewoon wat goede 120mm fans gebruikt hoor je er niks van hoor :)

Signature

• huub8
ja, maar zonder fans hoor je er ook geen fans :p, dus als het niet nodig is liever niet. Ik denk nu dat ik toch maar voor de mugen 2 ga, aangezien ik die ook niet zal horen volgens de reviews.

• BGB4rn

BGB4rn

huub8 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:03:
ja, maar zonder fans hoor je er ook geen fans :p, dus als het niet nodig is liever niet. Ik denk nu dat ik toch maar voor de mugen 2 ga, aangezien ik die ook niet zal horen volgens de reviews.
Ik heb de mugen 2 hier zelf ook gehad, het zieke van dat ding is dat als je cpu niet al te heet is dat de fan dan maar 300 rpm draait wat je echt niet hoort, je kan de fan dan ook nog gewoon rondjes zien draaien, dat je de bladen kan onderscheiden zegmaar.

Signature

• huub8
klinkt erg goed :P
Pagina: 1