Nummer portering van Telfort naar VOIP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282048

Topicstarter
Ik ben nu al 5 maanden een zeer ontevreden klant van Telfort.

De verbinding van mijn lijn is hoger dan een andere partij kan leveren. namelijk +/-1000KB tegen een stabiele 800KB van Tele2 (vorige provider) en wat Alice mij ongeveer gaat leveren als ik weg ga bij Telfort.
Overigens is de snelheid zeer wisselvallig. De ene keer zit ik inderdaad op 1000KB maar na een disconnect kan het zo zijn dat ik daarna intrain op 900KB om daarna na een disconnect op 850 uit te komen om later weer te zien dat ie weer is ingetraind op 1000KB

Maar ik heb tijdens mijn overstap ook mijn nummer meegenomen van Tele2 naar Telfort en hier betaal ik nu €5,- per maand voor. Maar ik gebruik mijn vaste lijn al maanden niet meer omdat ik er gewoon niet van op aan kan. Om de paar minuten heb ik geen verbinding en wanneer ik dan in de modem kijk zie ik dat ik geen IP heb. dit duurt een minuutje en daarna heb ik weer een IP, maar dit geintje blijft zich dag na dag en uur na uur herhalen. Ik denk dat ik in die 5 maanden al wel vele honderden disconnects heb meegemaakt, en dat zijn dan de gene die ik zelf zie. ik denk dat de echte aantallen op de vele duizenden zullen liggen.

Dus je kan je misschien wel voorstellen dat ik er helemaal klaar mee ben maar nu wil ik mijn nummer niet kwijt maar telefonie bij Telfort wil ik zeker weten niet meer.
Wat zijn nu mijn opties?

Telfort bellen en zeggen dat ik mijn nummer ga weghalen bij ze en dat ik de telefonie uit het pakket wil laten halen. Of moet ik gewoon een VOIP aanbieder zoeken en dan bij hun aangeven dat ik mijn nummer wil behouden en dat zij het dan afhandelen met Telfort?

Ik ga sowieso weg bij Telfort dit door de vele disconnects plus de vele urenlange storingen die ik mee heb gemaakt in de korte tijd dat ik bij hun zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Als je weet dat je verbinding stabiel kan zijn op 8Mb, en instabiel is bij hoger vraag je ISP dan om hem op 8Mb vast te zetten.

Nummer portering is altijd iets wat een nieuwe aanbieder je in adviseert en ook voor je regelt. De partij waar je een nummer weghaalt hoef je (en moet je ook) niets opzeggen. Pas als je nummer over is kan je eventueel als dat nodig is los je telefonie abonnement stopzetten.

GoT is geen vraagbaak voor individuele overstap of aanbieder keuze topics, daar is voldoende over beschikbaar op de website van aanbieders en internet vergelijkingssites.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Of er is toch een los contactje ontstaan bij het verwisselen van je modem.. Check eerst even je kabels, en laat Telfort een lijnmeting doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja, je geeft zelf al aan wat het probleem is. Als de meeste providers aangeven dat 8 mbit de hoogste snelheid is en deze staat hoger ingesteld dan wordt de lijn instabiel. Wat niet duidelijk is in je startpost is of je al contact met Telfort hebt gehad. Als die de lijn op 8 mbit zetten is die waarschijnlijk wel stabiel.,

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282048

Topicstarter
Het heeft niks met de snelheid te maken aangezien ik ook gewoon disconnects heb bij een 8Mb lijn. Het is de gare Telfort backbone die er bij mij voor zorgt dat ik geen stabiele verbinding heb. En ik vraag ook niet wat een goede aanbieder is, of wel dan? Ik vraag wat het best te doen. Of mag ik hier op dit ****** forum ook al geen eens meer een vraag stellen?

Het gaat mij er om dat ik pas 5 maanden, euhh, nee pas sinds 15 September klant bij ze ben, 3 maanden dus en ik geen zin heb om nog voor de resterende contractperiode €5,- p/m te betalen voor een slechte service.

Dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zit wel vast aan een contract natuurlijk. En je hebt nog steeds niet aangegeven wat je allemaal al met Telfort hebt doorlopen. Post het anders in het Telfort topic, daar hangt het webcareteam rond. Bij mij werkt het superstabiel dus het is iig niet de backbone van Telfort.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-05 23:45
Marzman schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:05:
Je zit wel vast aan een contract natuurlijk. En je hebt nog steeds niet aangegeven wat je allemaal al met Telfort hebt doorlopen. Post het anders in het Telfort topic, daar hangt het webcareteam rond. Bij mij werkt het superstabiel dus het is iig niet de backbone van Telfort.
Je zit helemaal niet vast aan Telfort hoor! Als jij kan aantonen dat je hebt gedaan wat je van een normale klant mag verwachten, om Telfort in de gelegenheid te stellen de problemen op te lossen, maar het werkt nog steeds niet naar behoren dan kan je heel makkelijk weg!

Bij Telfort in de gelegenheid stellen het op te lossen hoort ook jou op een lager profiel zetten.

Lukt het Telfort niet de zaak op te lossen dan stel je ze in gebreke met een redelijke termijn voor een oplossing; daarna is het weg bij die bende en op naar een nieuwe betere provider.

Ik heb ze na heel veel ellende ook verlaten en heb sindsdien een stabiele verbinding met telefonie bij een andere provider. Ze hebben bij mij anderhalf (!!!!!!!!!!) jaar de tijd gehad. De concurrent had het meteen wel goed voor mekaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Anoniem: 282048 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:40:
Het heeft niks met de snelheid te maken aangezien ik ook gewoon disconnects heb bij een 8Mb lijn. Het is de gare Telfort backbone die er bij mij voor zorgt dat ik geen stabiele verbinding heb. En ik vraag ook niet wat een goede aanbieder is, of wel dan? Ik vraag wat het best te doen. Of mag ik hier op dit ****** forum ook al geen eens meer een vraag stellen?
Een toontje lager mag wel als dit aan mij gericht was gaarne, dank.

Los daarvan vanuit een technische benadering heeft een 'backbone' (algemene term voor grote belangrijke verbinding in 't hart van een netwerk tussen apparatuur en/of locaties waar meerderen gebruikers of diensten tegelijk gebruik van maken) niets te maken met jouw individuele ADSL signaal. Dat is iets tussen jouw modem en de modem apparatuur (dslam) in de centrale waarop jouw lijn is aangesloten.

Al zou het aan de kabel buiten liggen treft het maximaal een paar honderd gebruikers tegelijk in dezelfde wijk. Zou instabiliteit aan de apparatuur liggen kan het niet eens honderd treffen en over meerdere ISP's zijn.

GoT is een prima plek om vragen te stellen, discussies te voeren of hulp te vragen. Sentiment uiten of onvrede botvieren (of combinatie) en/of vragen naar wat bij een aanbieder op de website staat of een helpdesk voor is niet.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 20-12-2009 11:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1