webserver win2k3 r2 niet benaderbaar dmv rdp ivm firewallap

Pagina: 1
Acties:

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gisteren avond gepoogd mijn Windows 2003 R2 VPS dicht te timmeren met een webapp firewall
http://www.vbsfirewall.com/

Om zoveel mogelijk hackers buiten de deur te houden. Ik draai coldfusion webapplicaties die ik nog wat extra wilde beveiligen. Nu is dat zo goed gelukt 8)7 dat ik er zelf ook niet meer bij kan via RDP of FTP, via PuTTY lijk ik er ook niet bij te kunnen.

Suggesties meer dan welkom om dit op te lossen; welke routines kan ik nog proberen behalve de webhost te vragen om de VPS compleet nieuw in te richten.

Groet

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 18:30
DocSnuggels schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:18:
gisteren avond gepoogd mijn Windows 2003 R2 VPS dicht te timmeren met een webapp firewall
http://www.vbsfirewall.com/

Om zoveel mogelijk hackers buiten de deur te houden. Ik draai coldfusion webapplicaties die ik nog wat extra wilde beveiligen. Nu is dat zo goed gelukt 8)7 dat ik er zelf ook niet meer bij kan via RDP of FTP, via PuTTY lijk ik er ook niet bij te kunnen.

Suggesties meer dan welkom om dit op te lossen; welke routines kan ik nog proberen behalve de webhost te vragen om de VPS compleet nieuw in te richten.

Groet
Als je met dicht timmeren bezig bent, wordt het ook geadviseerd dat je nog fysieke toegang kunt hebben mocht je het net als jij, te goed dicht hebben getimmerd.

Het is de webhost vragen of hij de firewall van je VPS even uit wilt zetten, dat is beter dan helemaal opnieuw in te richten..

Probeer ook in stapjes te werken en niet gelijk alles dicht timmeren.

succes

• DocSnuggels
  • Niet online
peak schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:21:
[...]

Als je met dicht timmeren bezig bent, wordt het ook geadviseerd dat je nog fysieke toegang kunt hebben mocht je het net als jij, te goed dicht hebben getimmerd.

Het is de webhost vragen of hij de firewall van je VPS even uit wilt zetten, dat is beter dan helemaal opnieuw in te richten..

Probeer ook in stapjes te werken en niet gelijk alles dicht timmeren.

succes
Nou dat te goed dichttimmeren is n iet zo verstandig als je er fysiek zelf niet bij kunt, dat heb ik wel ondervonden, maar meen je dat een webhost ook een zgn third party firewall kan uitzetten zonder de server opnieuw in te richten of een backup terug te zetten?

• peak
DocSnuggels schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:26:
[...]

Nou dat te goed dichttimmeren is n iet zo verstandig als je er fysiek zelf niet bij kunt, dat heb ik wel ondervonden, maar meen je dat een webhost ook een zgn third party firewall kan uitzetten zonder de server opnieuw in te richten of een backup terug te zetten?
Jah,

Zij hebben toegang tot het virtuele platform, dus zij kunnen via hun management tools ''fysiek'' bij het systeem en om in te loggen hebben ze wel even jouw login gegevens nodig van de admin en wellicht een aardige uitleg hoe ze het kunnen uitzetten.

• DocSnuggels
  • Niet online
peak schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:42:
[...]

Jah,

Zij hebben toegang tot het virtuele platform, dus zij kunnen via hun management tools ''fysiek'' bij het systeem en om in te loggen hebben ze wel even jouw login gegevens nodig van de admin en wellicht een aardige uitleg hoe ze het kunnen uitzetten.
Oh boy, Ik weet zelf niet eens goed hoe ik die firewall heb geconfigureerd laat staan uitzetten, als zij binnen kunnen komen via die management tools kunnen zij dan niet een oudere backup van laten we zeggen 2 dagen terug zetten voor dat ik die firewall heb geinstalleerd of kunnen zij eventueel die firewall die als service proces draait deinstalleren via de gebruikelijke wijze bij Windows Server ?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 16:58
dat ligt totaal aan je vps provider. je kan beter dit gesprek aangaan met hun dan speculeren op GoT :D

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• peak
Razwer schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:04:
dat ligt totaal aan je vps provider. je kan beter dit gesprek aangaan met hun dan speculeren op GoT :D
yep, ben het hier helemaal mee eens.
Pagina: 1