Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05-2024
Beste mensen,

Heeft er hier iemand ervaring met Fryrender?

Ik zit nu inmiddels een tijdje te spelen met dit geweldige stuk software en ben er eigenlijk uitermate positief over. In tegenstelling tot Vray en bijvoorbeeld Mentalray, is Fryrender net als Maxwell unbiased, wat betekend dat de renderer geen shortcuts gebruikt en in feite puur de natuurkundige interactie van licht met materialen probeert na te bootsen .

Dit had veelal tot gevolg dat het renderen met een unbiased render behoorlijk lang duurde, zeker in vergelijking met het snelle Vray. Nu ben ik van mening dat dit verschil met de komst van Fryrender enigzins begint te vervagen, aangezien ik mezelf er op betrap dat de gigantische setup en tweak tijd die ik met bijvoorbeeld Vray nodig heb amper van toepassing is wanneer ik render met Fryrender. Enkele voorbeelden gemaakt door ervaren Fryrender gebruikers;

http://www.signoretols.com/fry/fryrender_oellas_candle.jpg
http://www.tot3d.com/fry/oellas_fryrender_interiors_2.jpg

http://i.logy.fr/fryrende...en-render-pawel-filip.jpg

Fryrender site + gallery: http://www.randomcontrol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
Haha, niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 14:43
als het werkt met sketchup zal ik het proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:04
het is, volgens mijn 3d leraar, zo ongeveer de beste renderer die je kan krijgen.. de enorm realistische beelden die je er mee kan krijgen zijn onvoorstelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03
Ik heb het wel eens gebruikt :) werkt wel leuk echter vond ik maxwell render makkelijker om te gebruiken icm 3ds max, dus heb ik het daarop gehouden voor echt mooie renders, maar vaak gebruik ik gewoon de biased renderer mental ray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:56
Die derde is toch gewoon een foto? En dat zeg ik niet omdat hij zo realistisch is incl scherptediepte en jpeg artifacts, maar vanwege het vel papier dat je als achtergrond ziet...

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 23-12-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

frickY schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:35:
Die derde is toch gewoon een foto? En dat zeg ik niet omdat hij zo realistisch is incl scherptediepte en jpeg artifacts, maar vanwege het vel papier dat je als achtergrond ziet...
Dacht ik eerst ook, maar er zweven hier en daar wat blokjes. No way dat jij dat met echte lego kan. :D Als je er een tijdje naar kijkt zie je er steeds meer vliegen. :P

En dat "vel papier" maak ik zelf ook wel eens om niet van die harde schaduw randen te krijgen. (niet dat dat enig nut heeft met deze scene)

[ Voor 5% gewijzigd door Borgoth op 23-12-2009 21:51 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• M3!
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-05 14:19

M3!

Oei, ziet er goed uit. Eens even kijken of het echt veel beter is dan VRay. Zal misschien zo nog wel wat vergelijking renders posten..

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
sjaakwortel schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:41:
als het werkt met sketchup zal ik het proberen :D
werkt erg goed, als je de demo download zit de exporter erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnGalt
M3! schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:38:
Oei, ziet er goed uit. Eens even kijken of het echt veel beter is dan VRay. Zal misschien zo nog wel wat vergelijking renders posten..
Vergelijken met Vray gaat moeilijk, in die zin dat het verschillende soorten renderers zijn. De gemiddelde rendertijd bij Fryrender is een stuk langer, waar dan weer tegenover staat dat je (bijna) fotorealisme kunt bereiken. Dit betekend dat Vray een stuk geschikter is voor animaties aangezien het goede resultaten geeft voor relatief weinig rendertijd. De vergelijking zou beter gemaakt kunnen worden tussen Maxwell - Fryrender en bijvoorbeeld Vray - Mentalray.

Maar heeft hier niemand ervaring mee? Ik zal binnenkort eens wat renders posten. :)
Pagina: 1