Euh me bak ziet m'n dimm's nie?

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57
Leuk! Laatst effe 128mb dimmetje erbij gekocht ziet m'n hele bak dat kreng nie. Dat m'n 64 (oude) dimm het niet deed okay...kon ik nog mee leven...maar dat eenzelfde dimm (ook 128mb zelfde shop zelfde date gekocht) hetzelfde gebeurt daar kan ik met m'n kop nie bij. Ik heb een Intel 440 LX mainboard en een Award Bios. Heeft iemand een oplossing of heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Please advice & Regards

Verwijderd

Zelfde mobo; nooit niks nada probs mee gehad. 66/100/133 Mhz. Alles door elkaar:)

Geheugen moet ie gewoon herkennen. Doet ie dat niet, dan zou ik maar a.s.a.p. me geld terughalen en volgende keer spullen bij een goeie zaak kopen!

• Hoicks
Hmmz...en er kan geen jumpertje fout staan ofzow? (Heb btw alleen maar A merk...waarvan de garantie (het kan niet waar zijn) allemaal net van verlopen is..:(

Verwijderd

Ik neem aan dat ie het eerst wel deed?

En jumpertjes verstellen zichzelf niet...

• Hoicks
Here we go again..

even voor de duidelijkheid. Hij ziet maar 1 dimmbank lijkt wel. 1 bank vullen met 128 (en hij pakt die wel) en m'n ouwe 64 ernaast (ziet tie niet) daarna 128mb dimm er naast ipv die 64 en nog geen 256 en/of 196. Kortom dat kreng telt nie verder als 128. :(

• Hoicks
Damn..you're fast!!! 8-)

Verwijderd

Is de 64 mb single sided en de 128mb double sided (chips aan twee kanten) die lusten elkaar vaak niet.

• Hoicks
Alletwee 128mb dimms zijn hetzelfde en die doen het dus ook niet. (single sided)

64 ben ik niet zeker van...

Verwijderd

En doet die dimm die die wel ziet het ook in die bank waar die die 64MB niet in ziet?

Nogal vaag, okee. Maarreh, wissel eens wat van geheugenbanken. Probeer wat; wees creatief.

• Hoicks
LOL. goede vraag...maar euh...ik neem aan dat je met bank 0 moet beginnen en dan opbouwen naar bank 4?

Bank 1 -> 128mb
Bank 2 -> 64mb
Bank 3 -> Empty
Bank 4 -> Empty
Totaal 128 mb...(?)

Bank 1 en bank 0 heb ik een paar keer verwisseld. (De dimms niet de banken..:P)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 06 maart 2001 01:01 schreef Hoicks het volgende:
LOL. goede vraag...maar euh...ik neem aan dat je met bank 0 moet beginnen en dan opbouwen naar bank 4?

Bank 1 -> 128mb
Bank 2 -> 64mb
Bank 3 -> Empty
Bank 4 -> Empty
Totaal 128 mb...(?)

Bank 1 en bank 0 heb ik een paar keer verwisseld. (De dimms niet de banken..:P)
vreemd. probeer anders is trug naar de zaak te gaan met je ram en bonnetjes van je ram en mobo en zeg wat je ervaren hebt en vraag of je andere ram van hun mag proberen. of breng anders is je mobo trug en haal een nieuwe.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:56

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Je kunt ook de rammetjes meenemen en bij de winkel vragen of ze ze even willen testen, da's misschien nog het makkelijkst :)

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Hoicks
Goed...

M'n moederbrod is gewoon zwaar f*cked up! Hij ziet m'n 128mb dimm als een 64ér. Kortom wegpleuren binnenkort. Ik testte de dimms in een een andere pII bak en daar deden ze wat ze hoorden te doen.

Weet iemand nog een goed ander alternatief voor een intel celeron 400, 5x pci 3xisa 1x agp?

Thanx 4 all your help!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Aopen ax6bc

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Pagina: 1