logo op moederbord spuiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Topicstarter
ik heb een vraag over het verven van een moederbord.

ik ben van plan om met mijn casemod de achter kant van het mobo te verven. maar wat voor soort verf kan ik daar het best voor gebruiken?
ik heb gezien dat het kan bij de FIFO mod hier op got. de verf bij die mod zat op de voor kant, kan het ook op de achterkant?

waar moet ik op letten bij het spuiten/verven van het mobo?

dit is even een ruwe schets wat ik in gedachte had. qua kast
omdat er aan 2 kanten een window zit wil ik de achter kant van het mobo ook een beetje opleuken
Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.21/813350001-813400000/813388301-813388400/813388387_5_OsWp.jpeg

[ Voor 8% gewijzigd door wâldpyk op 18-12-2009 23:27 ]

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 20:27
Je kunt de achterkant ook gewoon verven. Is zelfs makkelijker, omdat daar bijna nooit aansluitingen zitten. En ik zou geen metallic verf gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
wel leuk en aardig enzo .. maar waar laat je al je kabels want zo zie je echt alles zitten en lijkt mij niet echt mooi

maar gewoon verfen met verf zonder metaaldeeltjes erin zou volgens mij moeten lukken, anders test je eerst op een goedkoop mobo?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10 15:04
waar wil je het moederbord op bevestigen en gronden?
gaat niet echt meer op een plexie glas plaat want die geleiden niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
DubbleDutch schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:59:
waar wil je het moederbord op bevestigen en gronden?
gaat niet echt meer op een plexie glas plaat want die geleiden niet echt
het hoeft ook niet te geleiden waarom zou je anders van die schroefjes on je mobo moeten doen..

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De backplate van het moederbord dient als ground/afscherming. Monteren zonder de schroefjes zorgt er dus voor dat de ground niet optimaal is aangesloten. Maar dat zal niet zorgen dat het moederbord onbruikbaar is ofzo, tenslotte draaien er veel testopstellingen zonder backplate.

Qua verf zit je met gewone watergedragen verf wel goed. Al ken ik een verhaal waarbij de moederborden overleden door het verven. Maar mogelijk dat het daar in cpu/ram sloten verdween ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
_ferry_ schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:37:
De backplate van het moederbord dient als ground/afscherming. Monteren zonder de schroefjes zorgt er dus voor dat de ground niet optimaal is aangesloten. Maar dat zal niet zorgen dat het moederbord onbruikbaar is ofzo, tenslotte draaien er veel testopstellingen zonder backplate.

Qua verf zit je met gewone watergedragen verf wel goed. Al ken ik een verhaal waarbij de moederborden overleden door het verven. Maar mogelijk dat het daar in cpu/ram sloten verdween ofzo.
ah ok, mijn fout dan :P , maar goed ik heb plexi pc's gezien zonder metalen backplate... en zoals je zelf al zegt tests en zelfs zware overclocks worden gewoon neer gelegd

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
de vraag die ik stelde was nog puur gericht op het verven nog niet het showen van me case dat komt deze week nog wel. nooit de bedoeling geweest om het op de plexiglas plaat te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Waarom niet gewoon een donker stuk plexi nemen voor je moederbord? Stuk veiliger, en dan is het meteen future-proof voor toekomstige moederborden. Bovendien kan je het dan als tray gebruiken en de ruimte tussen het mobo plexiglas en je kast om draden netter weg te werken.

Zal even wat plaatjes maken van het ontwerp waar ik mee bezig ben, dan krijg je een idee wat ik bedoel.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanaroth op 19-12-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
http://img690.imageshack.us/i/voorbeeldn.jpg/ Op een of andere reden wil die het plaatje hier niet pakken, dus link is enige optie.

Je krijgt dus een soort mobo tray van donkergekleurd plexi, voor 'geverfd' effect. De verbinding tussen dat stukje plexi en de zijkant geeft je gemak bij werken aan mobo, als je ooit mobo wilt veranderen hoef je dan ook niet opnieuw te verfen en geeft dan vrijwel geen risico's. Heb alleen nog geen idee hoe/wat/waar ik dat met bevestigingen ga doen, dus geen zin om te vragen :9 .

De bedrading kun je dan ook om/rond/tussen de bevestigingen door laten lopen zodat die er ook netjes uit zien - het is immers allemaal te zien door het plexiglas. Sterker nog, je kan dan je sleeved bedrading en netjes opgemaakte dradenbundel een beetje showen ;).
Ook geeft het de mogelijkheid voor een gat om backplates aan te brengen/vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Xanaroth op 19-12-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
ik zat zelf te denken aan:

ik koop een atx kastje sloopt daar eerst alles uit. maak dan custom 1 behuizing waar de cd drive en hdd in kan.
2 ik zaag het mobo tray naar zijn grootjes en hou alleen de zij kant bevestiging over.

maar ik moet eerst even voor weinig een atx kastje kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kasten zijn er genoeg te vinden op de stort, als je t ff vraagt aan die lui die daar rondlopen mag je ze zo meenemen ;).

Just a thought: koop een plaat opale of (ondoorzichtig) zwart plexi en schroef daar 't mobo op, dan krijg je geen massief metalen ding in je kast en zie je toch de achterkant van het mobo niet. edit: ik zag nu dat iemand hierboven dat idee ook al gemeld had 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Flythe op 19-12-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Ik ga denk ik ook nog een cip openen over deze kast.

Ik heb op de tekeningen van de kast expres alles zichtbaar gemaakt, omdat ik vindt dat je het best zien mag.

Plexiglas krijg ik gratis van mijn oom en vader. dus daarom ook maar zoveel open stukken.

Ik zat er nog over te denken om het met racegaas te maken.

De sloop ga ik nu niet heen fietsen want er ligt hier een kleine 30cm sneeuw, en de weg is nog steeds niet schoon.
het moederbord dat er in komt is een oud socket A syntax nog wat.
de kabels wil ik minder lelijk maken door er cable sleeving om te doen net zoals mijn huidige systeem

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.175/803300001-803350000/803346801-803346900/803346839_5_50-D.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door wâldpyk op 22-12-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

leuk :) bord kan je gewoon verven, en nee, de aarding van de schroeven is echt niet nodig. een moederbord bestaat uit verschillende lagen, en een dr van is zegmaar helemaal voor de aarding. alle schroeven zitten daaraan verbonden, alle zwarte kabels en alle gnd aansluitingen in datakabels zitten ook allemaal aan elkaar, als de pc aangesloten is, is alles aan elkaar geaard, en als de voeding in een geaard stopcontact zit, dan is de hele pc ook nog naar de aarde geaard :P

zolang je verf niet geleidend is gaat het verven van je moederbord prima..
als je de connectorkant wilt doen (hier niet t geval) moet je zorgen dat de contacten schoon blijven) maar als je de achterkant doet, dan maakt dat dus niet uit.
ik zou, zoals eerder gezegd, geen metallic verf gebruiken..

en verder: succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk

wâldpyk

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.11/821750001-821800000/821761801-821761900/821761826_5_BmSe.jpeg

ik wil het moederbord gaan ophangen met de over gebleven 3 stukjes na het zagen.

zou dit genoeg stevigheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Denk het niet, tenminste, hij blijft vast wel zitten, maar met wisselen van geheugen of PCI kaarten druk je alles krom. Voor solide montage heb je eigenlijk wel 6 punten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 10:49

Serendipity

"No fear, I is here"

_ferry_ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:56:
Denk het niet, tenminste, hij blijft vast wel zitten, maar met wisselen van geheugen of PCI kaarten druk je alles krom. Voor solide montage heb je eigenlijk wel 6 punten nodig.
Aanvulling: En dan is eigenlijk 1 recht onder het mobo nog wel het beste, want als je ze alleen aan de rand vastmaakt, dan kan het midden alsnog buigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ooit eens een oude videokaart helemaal gespoten, werkte daarna nog gewoon.
Pagina: 1