Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga als startende freelancer aan de slag als computerhulp service en reparatie, voornamelijk softwarematig, mijn doelgroep zijn freelancers en particulieren Ik wil mij gaan verzekeren voor de meest essentiele zaken, nu ben ik er nog niet over uit welke verzekering ik ga nemen?

Zijn er mensen die tips en evt ervaring hebben welke verzekering ik het beste kan nemen, en welke maatschappij?
Ik heb een heel klein startkapitaal en wil geen financiering aangaan.

Hoe minder tussenpersonen en hoe onafhankelijker de adviseur des te beter :-)
Als ik het goed begrijp heeft Bedrijfsaansprakelijk betrekking op materiele schade, en Beroepsaansprakelijk betrekking op inmateriele schade.

De risico's die ik zo kan verzinnen zijn o.a:
hardware wat kapot kan gaan
verlies van bestanden
foutieve adviezen
bedrijfsprocessen die stil kunnen komen te liggen

Soorten verzekeringen:
Bedrijfsaansprakelijkheids verzekering [belangrijkste volgens mij]
Beroepsaansprakelijkheids verzekering
Rechtsbijstand verzekering voor ZZP'ers

Collectieve verzekeringsvormen:
Brancheorganisatie Computerhulp BOCOH > Bijdorp Holland verzekeringen
Branchevereniging ICT~Office > Aon verzekeringen

Goede algemene voorwaarden beperkt mogelijke aanspraken al enorm, ik wil de FENIT voorwaarden van ICT~Office gaan gebruiken, en deze evt aan laten passen op mijn situatie door ictrecht, is dat een goed idee, of is dat overbodig?

Bij voorbaat mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 07:50
sowieso een arbeidsongeschiktheidsverzekering (sinds de afschaffing van de WAZ een vereiste. er is namelijk geen sociaal vangnet meer, voor zelfstandig ondernemers, zzp'ers. e.d.)

rechtsbijstandverzekering, zoals je zelf al aangaf is ook aan te bevelen.

wat nog in me opkomt, maar weet niet of dat gebruikelijk is deze branche, is een kredietverzekering. (Een kredietverzekering kan meer zekerheid bieden voor het geval de afnemers niet kunnen betalen). Dus als klanten niet (tijdig) betalen kun je je hiervoor verzekeren.
Hier zijn ook weer soorten in, waaronder een verzekering per transactie
Dit is een vorm van kredietverzekering waarbij een enkele transactie tegen het risico van non-betaling wordt verzekerd. De leverancier bepaalt welke transactie er wel of niet wordt verzekerd.

misschien eens op KvK kijken wat zij adviseren?

http://www.kvk.nl/interna...etverzekering/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
Aansprakelijkheidsverzekering is absoluut het belangrijkste, eigenlijk een must.

Verder is een arbeidsongeschiktheidsverzekering natuurlijk erg prettig, maar het kan wel erg duur uitpakken. En mocht je AO worden is het vaak nog maar de vraag of ze ook echt uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Bigfoot schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:18:
Aansprakelijkheidsverzekering is absoluut het belangrijkste, eigenlijk een must.
Let op, er zijn verschillende soorten aansprakelijkheidsverzekeringen.
Voor zijn doelgroep is m.i. de beroeps aansprakelijkheidsverzekering niet echt nodig. Duidelijk in je AV opnemen dat je niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor indirecte financiele schade veroorzaakt door foutief advies/reparaties en de AV laten ondertekenen bij aangaan van een opdracht. Wil je deze beroepsaansprakelijkheidsverzekering wel afsluiten, reken dan op zo'n 100,-/maand voor een dekking tot 500K.
Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering daarentegen zou ik wel doen. Materiele schade (directe schade) kan je niet afdekken in je AV, maar is gelukkig ook niet zo duur (paar tientjes/jaar).
Verder is een arbeidsongeschiktheidsverzekering natuurlijk erg prettig, maar het kan wel erg duur uitpakken. En mocht je AO worden is het vaak nog maar de vraag of ze ook echt uitbetalen.
AO is dan wel weer iets wat ik absoluut zou regelen (lees: geregeld heb). Maar dat is iets persoonlijks. Voor mij is het namelijk iets meer dan 'prettig' om niet mijn huis te moeten verkopen mocht ik AO worden. Kosten zijn idd behoorlijk (tot enkele honderden euro's/maand), maar je kan als ik me goed herinner geen AO afsluiten die hoger is dan 70-80% van je laatsverdiende loon, dus als dit TS zijn eerste 'baan' is, dan wordt het wellicht lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AO is inderdaad verstandig als je al langer een fatsoenlijk inkomen hebt en daar ook je leven op hebt ingericht (koophuis etc.). Helaas is deze verzekering erg duur. Op het moment dat je nog lage priveuitgaven hebt (indien nodig rond bijstandsniveau) kun je altijd een beroep doen op de bijstand of bijstandsverlening voor zelfstandigen (bbz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de responds!

Globaal begrijp ik aan de reacties dat een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en een arbeidsongeschiktheidsverzekering de belangrijkste verzekeringen zijn, ik heb wel een gehoord dat je bepaalde delen van je lichaam kunt verzekeren, dit is goedkoper dan het gehele lichaam [of dit een broodje aap verhaal is weet ik niet]
Pagina: 1