Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga als startende freelancer aan de slag als computerhulp service en reparatie, voornamelijk softwarematig, mijn doelgroep zijn freelancers en particulieren Ik wil mij gaan verzekeren voor de meest essentiele zaken, nu ben ik er nog niet over uit welke verzekering ik ga nemen, en hoe ik mijn algemene voorwaarden ga op stellen.

Zijn er mensen die tips en evt ervaring hebben of de fenit van ICT~Office voldoende zijn?

Ik zou ze ook kunnen laten opstellen door ictrecht.nl of de fenit voorwaarden door ictrecht.nl laten nakijken en wijzigen maar daar zijn kosten aan verbonden, maar als de standaard fenit voldoende zijn in combi met een verzekering ben ik klaar.
Of de fenit voorwaarden ook gebruikt mogen worden met een andere verzekerings maatschappij dan aon weet ik niet.

Ik heb een heel klein startkapitaal en wil nog geen financiering aangaan.

Bij voorbaat mijn dank!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Het beste voor algemene voorwaarden is die door een goede jurist op te laten stellen. Een kopietje trekken van andermans document is niet de handigste oplossing. Ja, het kost geld, maar dat kost alles in het leven.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 21:13

jurma

simply connecting...

Je kan ook kijken op de ]Kamer van Koophandel site, staan ook voorbeeld algemene voorwaarden op.
Algemene voorwaarden voor levering aan consumenten
Algemene voorwaarden voor levering aan niet-consumenten
Algemene voorwaarden voor dienstverlening

Dat zijn model voorwaarden, pas ze aan naar jou inzicht en laat ze dan toetsen bij een jurist.

[ Voor 6% gewijzigd door jurma op 19-12-2009 15:19 ]

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
algemene voorwaarden van ICT~Office is niet zomaar een copietje hoor, het is een ict verzekerings maatschapij

voorwaarden van de Kvk lijkt mij wat te algemeen

zijn er mensen die gerichte ervaring hebben met het opstellen van algemene voorwaarden ?

Verwijderd

Volgens mij gaat het je altijd geld kosten. Algemene voorwaarden moet je namelijk laten toetsen voordat ze enige rechtsgeldigheid hebben. Daarnaast moet je al je klanten dit ook laten ondertekenen.

Iemand heeft laatst hier een linkje over gepost hier op GoT, maar ik weet niet meer precies welk topic. Het kwam er iig op neer dat als je zomaar ergens wat algemene voorwaarden vandaan haalt deze niet rechtsgeldig zijn.

Edit: topic gevonden: mad_max234 in Evenementenverzekering. Het gaat daar over een club, maar ik denk dat het verhaal ook toepasbaar is op andere sectoren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 19:30 ]

• Matthias_D
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02-2010

Matthias_D

MyLex juridisch adviesbureau

Je kan maar beter je algemene voorwaarden op maat van jouw precieze situatie laten opmaken.

Zie het bovendien liever als een investering: juridisch correcte voorwaarden kunnen in veel gevallen dure schadeclaims vermijden.

[ Voor 25% gewijzigd door Matthias_D op 04-01-2010 19:28 ]

MyLex: ICT Recht & Intellectuele eigendom | http://www.ictrecht.be

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:26:
Volgens mij gaat het je altijd geld kosten. Algemene voorwaarden moet je namelijk laten toetsen voordat ze enige rechtsgeldigheid hebben.
Sinds wanneer is dat? Door wie moet je dat laten toetsen dan? Heb je daar ook een bron van? Behalve een vaag verhaal op GoT over een vaag evenement.
Daarnaast moet je al je klanten dit ook laten ondertekenen.
Lijkt mij geen probleem wanneer je de AV onderdeel laat uitmaken van de overeenkomst.

Tuurlijk ben ik het met een ieder eens dat goede AV van belang zijn. Maar overdrijf het niet. Met de standaard AV van de KvK kom je m.i. al een heel eind.

[ Voor 12% gewijzigd door argro op 04-01-2010 09:02 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Pagina: 1