[Windows 7] folders niet te benaderen op pc met vast ip

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Goedenavond,

heb er weer eentje, dacht dat ik alles al gezien had :(

Vooropgesteld dat het delen van folders met Windows 7 nooit meer zo fijn zal werken als het deed onder Windows XP imho, zit ik nu met het probleem dat ik 2 Windows 7 ultimate machines heb, waarvan één met een dynamisch ip adres en de andere een statisch ip adres heeft.

De statische machine ziet de shares van de dynamische machine wel en ze zijn ook toegankelijk, maar andersom ziet de dynamische machine de shares van de statische niet, sterker nog de statische machine is niet eens op naam te resolven, wel op ip adres maar in dat geval krijg ik ook geen shares te zien.

Een windows homegroup aanmaken werkt ook maar voor één machine, namelijk de dynamische!

Voorheen met Windows XP nooit gedoe gehad, apparaat was gewoon te bereiken.

Ik heb geprobeerd:
Eerst advanced sharing settings aangepast, vervolgens firewall compleet uitgeschakeld, ipv6 gedisabled want als ik de statische machine doe resolven vanaf de dynamische op hostnaam begint ie te zoeken naar een ipv6 adres. resolve ik op het ipv4 adres, namelijk 192.168.1.100 krijg ik wel respons, maar geen scherm met shares te zien. Het lukt me dan ook niet met geen enkele mogelijheid om mijn shares te delen, vrij irritant dus.

Mijn router deelt uit vanaf .101 en de hostnames van beide machines beginnen met win7-%username%

Het vreemde van alles is, dat wanneer ik kijk op de dynamische pc naar apparaten in de buurt of netwerkapparaat mijn pc er doodleuk bij staat, maar zodra ik erop dubbelklik krijg ik error code 0x80070035

Ik las dat er virusscanners zijn zoals norton die doodleuk ook firewall protection hebben, voor zover ik weet is dit bij mij niet het geval. Ik maak gebruik van Symantec Endpoint Protection x64 en mijn partner van Symantec Corporate Protection x64. Wanneer ik beide disable, ontvang ik ook geen resultaat.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder een workaround dan een oplossing; ik weet niet welke router je gebruikt maar op sommige routers kan je 'vaste' ip's uitdelen op basis van het MAC-adres. Je zou de cliënt die nu een vast IP heeft terug op dynamisch kunnen zetten en dus altijd het zelfde IP laten toewijzen door de router.

Verder misschien toch even Symantec Endpoint Protection x64 verwijderen, sinds Windows 7 gebruik ik hem ook niet meer omwille van gelijkaardige problemen zoals het niet kunnen benaderen van shares op men vast ip netwerk terwijl de firewall toch disabled was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
bedankt, het bleek dus toch endpoint protection die de boel weer lag te verzieken, verder geen instellingen in de router nodig alles is nu bereikbaar, dus ik ga opzoek naar een andere antivir.

discogs