Phenom II X2 550 BE - Welke CPU Koeler?

Pagina: 1
Acties:

• bottR
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:28
Hallo Iedereen,

Ik ga binnenkort de Phenom II X2 550 halen, maar ik zoek een geschikte CPU koeler. Normaal gesproken zou ik een Mugen 2 halen, maar helaas is deze verreweg te groot.

Ik heb Corsair XMS2 RAM met de DHX heatspreader en dat in combinatie met ram slots die vrij dicht op de socket staan, dus dat is 1 punt om rekening me te houden. Verder moet er ook wat in het verschiet zitten om te overclocken, ik wil niet voor niets die BE hebben. Verder zit er een max prijskaartje aan van 30 ~ 35 euro.

Ik heb de Xigmatek Balder S1283 op het oog, Volgens reviews een goede koeler, maar zou graag van iemand willen horen of hij/zij er ook zo over te spreken is. Andere suggesties zijn meer dan welkom.

Eventueel link naar een verkoop advertentie voor een 2de hands koeler.

Gr. bottR

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Balder lijkt me ook een leuk ding. Anders de 212 Plus van CM?

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus

• bottR
In test komt deze er slechter uit dan de Balder en heeft volgens mij op het oog een 92mm fan. Ik prefereer een 120mm fan. Toch bedankt voor je bijdrage.

[ Voor 11% gewijzigd door bottR op 18-12-2009 22:00 ]

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
bottR schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:59:
In test komt deze er slechter uit dan de Balder en heeft volgens mij op het oog een 92mm fan. Ik prefereer een 120mm fan. Toch bedankt voor je bijdrage.
Nee, deze heeft een 120 mm fan.

De TX3 heeft een 92 mm fan :)

En de Balder is ook nog wel een stuk duurder hé

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 18-12-2009 22:04 ]

• bottR
http://www.techzine.nl/re...er-sd1283-resultaten.html

Ik betaal dan tog graag een paar euro's meer voor de Balder.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Als je dat wilt zou je dat kunnen doen. Ik vind 15 euro op een bedrag van 37 alleen nog best veel :P

• bottR
Wat het is, ik wil niet voor niets de BE hebben van de Phenom II X2.
Ik wil gaan overclocken en daarom moet ik een koeler hebben met headroom, zonder dat ik mijn portemonee helemaal leeg moet gooien.

En dat vind ik dat de CM Hyper 212 onder load te veel onder doet voor de Balder.

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-01 08:22
Waarom koop je dan geen Mugen 2?
Of (iets duurder) een Megalems...

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

TheBleeder schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 10:54:
Waarom koop je dan geen Mugen 2?
Of (iets duurder) een Megalems...
Zegt hij toch.
Normaal gesproken zou ik een Mugen 2 halen, maar helaas is deze verreweg te groot.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• bottR
Een Megahalems zou kunnen, maar deze is naar mijn smaak te duur @ 50e zonder fan.
En zoals gezegt is de Mugen 2 idd te groot.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Uhu, die Balder zit er dan wel mooi tussenin qua prijs. En over die load temp; die valt denk ik wel mee bij jou. In die test is een quad-core i7 gebruikt (met HT dus). Die produceert heel wat meer warmte dan jouw X2 550. Ik denk dat het verschil klein is

Ik heb de Megahalems ook hier en dat zeker een aanrader. Beetje duur dat wel, maarja...

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

bottR schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 11:54:
Een Megahalems zou kunnen, maar deze is naar mijn smaak te duur @ 50e zonder fan.
En zoals gezegt is de Mugen 2 idd te groot.
Zou een TRUE 120 er wel in passen ? niet dat ie erg klein is maar het is wel een super koeler :) je kan ze ook uit de V&A halen mocht je de prijs nieuw te hoog vinden.

Signature

• bottR
Een TRUE zou wel passen inderdaad en ik zie ze ook regelmatig voorbij komen in V&A.
Probleem is dat volgens mij alleen de nieuwste revisie van de TRUE (dus niet de gewone maar echt de TRUE) het AMD socket ondersteunt.

Ik heb vandaag mijn plannen met mijn vader overlegt. Ik krijg de Phenom II X2 550 met kerst en de koeler ga ik halen met mijn verjaardag, 13 januari. Tegen die tijd kan ik mijn huidige proc en koeler verkopen en heb ik wat meer budget, voor wellicht een Megahalems met een leuke PWM fan.
Pagina: 1