Toon posts:

Conceptronic CHD3NET niet te vinden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een conceptronic CHD3NET behuizing gekocht om mijn 1 TB schijf in te hangen en te gebruiken als netwerk storage device.

Ik doe alles wat in het boekje staat, maar hij vind hem niet. Mijn computer hangt draadloos aan een router die op ipadressen van 192.168.1. xxx stond ingesteld. In het boekje van die conceptronic staat dat het ipadres van het apparaat 169.254.0.1 is en dat als je pc een vast ipadres heeft je die moet veranderen in dezelfde range als die conceptronic dat heb ik gedaan en alles werkt weer naar behoren (internet etc. bla bla), maar ik kan nog steeds door dat ipadres in te vullen niet die conceptronic vinden?

Graag hulp iemand :'(

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welk IP adres heb jij nu dan precies aan je Pc geven, een 192.168.1.x adres of een 169.254.0.x adres? Dat wordt mij namelijk niet erg duidelijk. Je moetde Pc namelijk een 169.254.0.x adres geven. Dit zal wel als resultaat hebben dat je geen internet verbinding meer zult hebben, aangezien je router en NAS twee verschillende IP ranges gebruiken. Verstandig is de NAS van een ander IP adres te voorzie zodat deze ook in de 192.169.1.x range komt. Let er wel op dat je de NAS een IP adres geeft welke buiten de DHCP scope ligt van de router, anders loop je de kans dat een Pc hetzelfde IP adres uitgedeeld krijgt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

ik heb nu (na 2 jaar lol) ongeveer hetzelfde probleem maar niet helemaal.
ik kan hem namelijk ook niet vinden in mijn browser ongeacht het ipadres dat ik mijn laptop geef (ofwel 192.168.0.101 ofwel 169.254.0.2) ook bij //storage gebeurt er niks waar ik het normaal altijd mee deed.
maar het gekke is dat ik de drive wel gemapped heb en als ik op mijn z: in mijn computer klik ik gewoon toegang heb.
mijn router geeft ipadressen uit in de de range 192.168.0.100 tot 0.200 maar ook die doen het allen niet.
hoe kom ik er nu achter watvoor ipadres dat ding heeft zonder te resetten want dan ben ik al mijn instellingen etc. kwijt.
op mijn laptop draait windows 7 ultimate en ik heb als browser zowel IE als chrome en firefox geprobeerd.
grts Sander