DVD drive leest gehele cd voordat toegang mogelijk is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Ik draai windows 7 32-bit. Omdat mijn oude brander overleden was, heb ik een nieuwe brander gekocht(Samsung SH-S222L).

Echter als ik nu een beschreven DVD of CD in de brander stop (zelfs gedrukte CDs/DVDs) gaat windows de gehele DVD eerst inlezen. Ik krijg daardoor zo goed als geen toegang tot de DVD. Als ik een lege DVD in de speler stop, heb ik wel direct toegang. Ik denk daarom dat dit een probleem is binnen windows 7, maar ik kan niet vinden aan welke instelling ik moet gaan draaien. Ik gebruik AVG als scanner, maar deze lijkt niet actief te worden tijdens het scannen. Het indexeren weet ik niet of dit het is, maar dat zou niet moeten neem ik aan, toch?

Mijn vraag dus, weet iemand hoe dit probleem opgelost zou kunnen worden?

Indexeren was het dus niet. Ook niet als de service zelfs gestopt is... De cd's en DVD's draaien onder XP wel in 1x.. :S

[ Voor 6% gewijzigd door burlapp op 18-12-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
hmm, echt niemand een idee hoe dit zou kunnen komen, of tips hoe ik zou kunnen achterhalen hoe dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

lier

MikroTik nerd

Twee dingen die mij zo te binnen schieten:
  • Is er een nieuwe firmware beshikbaar voor je DVD drive ?
  • Kan je eens testen met de AVG (real time) scanner uit ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
Update op de DVD geinstalleerd, geen verbetering.
Ook uitschakelen van AVG heeft geen positief resultaat.

Ik heb op een andere computer windows 7 geinstalleerd, en die heeft geen problemen. Ik denk er nu over om windows 7 er maar op nieuw op te knallen. Ik zie dan wel welk programma de oorzaak van dit irritante gedrag geweest is...

[ Voor 19% gewijzigd door burlapp op 21-12-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
Inmiddels een schone installatie gedaan. Dit ging niet vlekkenloos. Op mijn GEPERSTE originele Windows 7 CD kreeg ik het commentaar dat de DVD/CD drivers miste. Na de CD op een partitie gekopieerd te hebben, lukte de installatie vervolgens wel. Na installatie (verder dus geen updates of andere programma's geinstalleerd) krijg ik gelijk weer hetzelfde probleem.... Onder DOS of tijdens de installatie had ik hier geen last van..

Heeft iemand nog ideeën waar ik moet zoeken om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Wat bedoel je met inlezen?

Als je autoplay bedoelt, dan kan je dit gewoon uit zetten. Heb je veilige modus geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36
Klinkt als een verrotte speler.
Kun je eens een andere speler aansluiten? Kijken als die ook dezelfde problemen vertoont of niet.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Brakke speler denk ik ook. Want als de dvd's wel in XP goed laden ligt het niet aan de dvd's.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
Hmm, dat is wel raar. Maar als dezelfde speler de DVD onder besturingssysteem 1 wel kan lezen en onder besturingssysteem 2 niet, dan ligt het niet aan de speler toch, maar aan de OS? Of is dat niet zo?

Met inlezen bedoel ik dat er continu DVD activiteit is, waardoor het systeem zo goed als volledig hangt. Mijn systeem is niet zo nieuw, een 3,5 Ghz single core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
Ik heb de speler maar in een oude PC van mij gepropt, en de oudere brander terug gezet. Deze brandt ook nog DVD's en doet het perfect. Is wel gelijk de laatste keer dat ik "ff" een brandertje mee pik bij de mediamarkt zeg. Mooi samsung spelertje, maar prut kwaliteit weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Pagina: 1