Arduino + 334 MHz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 16:09
Zit nu al een tijdje rond te neuzen op internet naar leuke elektronica projectjes, en heb al aardig wat gedaan met PIC's van microchip icm met de taal PicBasic.

Een nieuwe stap die ik wil maken is het spelen met een Arduinobordje. Ik ben gefascineerd door draadloze communicatie en wil hier graag mee experimenteren. Nu is mijn oog gevallen op een radio frequency setje (reciever en transmitter).

Met dit spul wil ik graag experimenteren door bijv een ledje te laten branden dmv het sturen van een commando als 'led aan' van het ene nar het andere bordje. Alleen nu vraag ik me af, als je dit soort commando's door je hele huis zou willen gaan sturen, gaat dit elkaar dan niet storen als er meerdere commando's worden verstuurd tegelijk (evt door elkaar)?

Vroeg me dit af voordat ik ermee ging experimenteren. Zijn er verder nog eigenlijk andere alternatieven voor draadloze communicatie? Heb ergens ook al iets gezien vn een combi van kaku met arduino.

Edit: correctie. 334 = 434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:05
Dat gaat elkaar storen, je krijgt random data binnen en hier en daar zit er iets tussen wat je wil ontvangen, het is aan jou om daar een oplossing voor te verzinnen.
Je kan bijvoorbeeld constant een reeks 10101010 uitsturen, zodat je (hopelijk) je ontvanger gelocked houdt op je zender, maar dat is een erg "asociale" manier van werken. Beter is het om een protocol uit te vinden dat ondubbelzinnige data stuurt (je kan bij ontvangst een correct pakket onderscheiden van een corrupt pakket of een pakket van een andere zender), en dat op een of andere manier omgaat met corrupte pakketten (simpelste is X keer hetzelfde zenden).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 16:09
En bij zoiets als dit? (link ebay) ->

http://www.e-madeinchn.com/TransimittingModules.html
http://www.e-madeinchn.com/ReceiverModules.html

En wat is het verschil tussen latch en momentary?

Deze heeft 4 channels, maar zou je dan een corresponderende transmitter moeten hebben met 4 channels? En kan ik de encoder gebruiken? Heb ook al een mail met vragen hun kant op gestuurd, niet erg veel op internet te vinden.... :9

[ Voor 56% gewijzigd door SuperM op 18-12-2009 20:48 . Reden: Verbeterd ]