Dag medetweakers,
Momenteel ben ik aan een database systeem aan het werken voor mijn school. Alle is zo goed als af. Nu wou ik ook een php file schrijven die automatisch de database van de gebruiker in orde zou brengen.
Alleen lukt het me niet om dit voor elkaar te krijgen binnen een php bestand.
De gebruiker moet in een html form zijn database host, gebruikersnaam, databasenaam en wachtwoord opgeven. De bijhorende action van de form is volgende code:
Nu weet ik echt niet wat ik fout doe. Heb al enig zoekwerk op google gedaan en kwam zo op een tutorial van w3 terecht, maar deze heeft me ook niet echt kunnen helpen.
Is er iemand die even op het zicht ziet waaraan het zou kunne liggen.
Heb ook al gedacht dat het misschien aan de php versie zou liggen, maar weet dit niet zeker.
Ik werk met php 5.2
Alvast bedankt.
Momenteel ben ik aan een database systeem aan het werken voor mijn school. Alle is zo goed als af. Nu wou ik ook een php file schrijven die automatisch de database van de gebruiker in orde zou brengen.
Alleen lukt het me niet om dit voor elkaar te krijgen binnen een php bestand.
De gebruiker moet in een html form zijn database host, gebruikersnaam, databasenaam en wachtwoord opgeven. De bijhorende action van de form is volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <?php if ($_POST['dbpass'] == $_POST['dbpass_bis']) { $host = $_POST["dbhost"]; $name = $_POST["dbname"]; $usr = $_POST["dbuser"]; $pass = $_POST["dbpass"]; $con = mysql_connect($host,$usr,$pass); if (!$con) { die('Verbinding met de database mislukt ! ' . mysql_error()); } mysql_select_db($name, $con); $query = "CREATE TABLE boeken ( auteur varchar(200), genre varchar(75), titel varchar(200), thema varchar(75), prijs int, leeftijd varchar(25), uitgeverij varchar(200), plaatskenmerk varchar(25), thema2 varchar(75), auteur2 varchar(200) )"; $query .="CREATE TABLE system ( thema varchar(75) )"; mysql_query($query,$con); mysql_close($con); } else { echo "<script type='text/javascript'>alert('De wachtwoorden die u opgaf komen niet overeen!')</script>"; echo "U moet de database details opnieuw invullen om bibphp correct te installeren."; } ?> |
Nu weet ik echt niet wat ik fout doe. Heb al enig zoekwerk op google gedaan en kwam zo op een tutorial van w3 terecht, maar deze heeft me ook niet echt kunnen helpen.
Is er iemand die even op het zicht ziet waaraan het zou kunne liggen.
Heb ook al gedacht dat het misschien aan de php versie zou liggen, maar weet dit niet zeker.
Ik werk met php 5.2
Alvast bedankt.