Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP/7] Mp3 op Dell L120 afspelen: kwaliteit slecht*

Pagina: 1
Acties:

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51
Ik heb een probleem met mijn laptop.
Het is een dell latitude l120.
Celly 1,6 GHz
1GB mem
Exact is er het volgende aan de hand:
Het afspelen van mp3 is onmogelijk, het hort en stort bij elk nummer wat ik afspeel.
De volgende programma's al geprobeerd: Winamp, Windows media player, vlc. en waarvoor hij bedoelt is, Virtual Dj rmx edition
Nu is er nog wat aan de hand, het streamen van films via het netwerk/internet geeft geen enkel probleem

Tevens is het niet mogelijk om de audio dmv de bios uit te zetten.
Verder heb ik er een externe geluidskaart aangehangen, mijn Hercules RMX en die geeft exact hetzelfde probleem.
Enige keer dat hij het wel goed doet is als ik een buffer opbouw van ongeveer 800ms, hierdoor loopt de mp3 wel goed, maar is niet meer werkbaar in Vdj

Ook een elcheapo usb geluidskaart geeft dezelfde problemen.

Verder al gedaan:
Winxp pro schoon geinstalleerd. (driver van winxp, dan wel dell, dan wel fabrikant zelf, allemaal hetzelfde probleem)
Winxp lite geinstalleerd.
Zelfs de windows 7(000) geinstallaeerd, en exact hetzelfde probleem

Tevens nu Ubuntu 9.10 netbook remix geinstalleerd, en daar heb ik dus geen problemen mee, alles loopt vlekkeloos.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Gezien het probleem zich niet voordoet onder Ubuntu zie ik het als een Windows gerelateerd probleem. Vandaar dat dit topic ook een move krijgt naar Windows Clients :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan verbouwen we de totaal nietszeggende topictitel naar één die de lading wat beter dekt - zie Het algemeen beleid
Leuk dat het een dell is maar daar gaat je vraag niet over.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dj Neo Ziggy
Even een bampje, helaas nog geen oplossing gevonden....

• Dj Neo Ziggy
En nogmaals een bampje..

• Dj Neo Ziggy
En de laatste bump.
Heerlijk behulpzaam forum dit...

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit lijkt me dan toch een driver gerelateerd probleem, aangezien Ubuntu wel goed afspeelt. Kan het zijn dat je de MP3's op een USB schijf hebt staan of iets dergelijks en dat de moederbord drivers niet zijn geïnstalleerd? Als streaming ban films over het netwerk wel werkt, zou het bijna een lokale I/O driver moeten zijn. Kun je de MP3's ook streamen vanaf hetzelfde device als de films en is het dan wel beter?

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:52

page404

Website says no

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:24:
En de laatste bump.
Heerlijk behulpzaam forum dit...
dit soort opmerkingen nodigen ook echt uit om nog wel moeite voor je te doen. Kan je je ook voorstellen dat er gewoon niemand is die een clue heeft?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Verwijderd

Is het probleem alleen maar met MP3 bestanden of ook met andere audio formaten zoals WAV / OGG / ... ?

Verder, je zegt dat video wel vlot gaat (netwerk / stream) en een audiostream? Bijvoorbeeld online radio?

Verder, je zou ook een keer kunnen kijken met Process Monitor van Sysinternals of er een bepaald process de hoogte in gaat of blijft steken op 100% cpu ?

http://technet.microsoft....ysinternals/bb896645.aspx

• Dj Neo Ziggy
page404 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:44:
[...]

dit soort opmerkingen nodigen ook echt uit om nog wel moeite voor je te doen. Kan je je ook voorstellen dat er gewoon niemand is die een clue heeft?
Na 3 dagen bumpen, dan zo'n reactie. Reageer inhoudelijk of niet.

@LeLO, de mp3's staan op een aparte partitie.
Zelfs als ik de mp3's stream hik hik.
Verder even een game geinstalleerd (Star Control II, urquan masters) en die geeft dezelfde hikjes.
Alsof er ergens een buffer volloopt.

@KimG: thanks for the info, ik ga het zeker proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 23-12-2009 10:43 ]

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als het om een Sigmatel driver gaat, zou je eens kunnen proberen om alle 'Enhancements' (geen idee hoe dat in het nederlands moet heten) uit te zetten. Meestal kan dat door met rechts op het icoontje voor je geluid bij de klok te klikken, en dan op 'disable enhancements', anders moet je even zoeken in het configuratiescherm bij geluiden.
Pagina: 1