DVD drives worden niet herkend in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Sinds deze week worden de dvd drives niet meer rechtstreeks herkend in Windows 7.
Staan beide in apparaatbeheer met een gele driehoek.
Ben reeds aant googlen geweest, windows 7 topic doorzocht en chipset en sata drivers opnieuw geinstalleerd, maar baat niet.
Ben ik genoodzaakt OS opnieuw te installeren of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je ze al eens losgekoppeld en opnieuw opgestart?
Worden ze herkend in de BIOS?
Kan je van een Ubuntu Live CD booten?
Wat als je in W7 doet dat je nieuwe stuurprogramma's wilt installeren of juist de vorige versie terug wilt zetten?
Doen de drives het wel in een andere computer?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upperfilters proberen verwijderen in register. Lost veel "Code 10" problemen op bij Vista/Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:39:
Upperfilters proberen verwijderen in register. Lost veel "Code 10" problemen op bij Vista/Win7.
en de manier om dit te doen:

Altijd je register even backuppen vantevoren.

1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op de volgende registersubsleutel:
4. HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
5. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
6. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
7. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
8. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
9. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.

Ik ben hier geen voorstander van maar mocht je alles geprobeerd hebben wat Wiethoofd heeft voorgesteld, is dit het proberen waard.

Het belangrijkste lijkt mij echt vanaf het begin te beginnen en dat is je BIOS. Let us know!

[ Voor 1% gewijzigd door scenix_ op 18-12-2009 16:47 . Reden: even verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Inderdaad was een aantal dingen vergeten te melden.

In de bios worden de drives netjes herkend. Heb de drives gekoppeld op een andere pc en deze werken perfect.
Denk dat het een software probleem.

@ scenix
Heb het net geprobeerd, maar er staan geen Upperfilters enkel Lowerfilters.

Heb zelfs geprobeerd van zogezegd de Windows 7 te installeren en daar doen beide drives perfect hun werk.
Dus het probleem ligt in de OS.
Nog even melden dat dit probleem begon na installeren van software programma Any DVD, is intussen verwijderd.

Is het misschien best om OS opnieuw te installeren? Of is er geen andere oplossing? :?

[ Voor 49% gewijzigd door papichulo op 19-12-2009 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Heb je ook in beheer ==> schijfbeheer gecontroleerd of ze daar in worden aangegeven.
en met welke schijfletters
En heeft Any DVD soms een virtuele driver aangemaakt met een zelfde schijfleter als van de andere drives.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
r44 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:21:
Heb je ook in beheer ==> schijfbeheer gecontroleerd of ze daar in worden aangegeven.
en met welke schijfletters
En heeft Any DVD soms een virtuele driver aangemaakt met een zelfde schijfleter als van de andere drives.
Heb net in schijfbeheer gekeken maar daar zijn geen drives te zien.

Ik denk niet dat Any DVD een virtuele drive heeft aangemaakt. Ik zie er toch nergens geen.
Moest dit toch gebeurd zijn waar zou ik deze kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In je computer, even openschroeven, de doorzichtige drives zijn de neppe 8)7

LowerFilters al verwijderd?

In device manager je drives wel te vinden?

Wat zegt een 3rd party tool? (SIW, Everest e.d.)

Heb je al gekeken of het Any DVD programma dit vaker veroorzaakt en hoe mensen dat dan opgelost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je toevallig ook Itunes geinstalleerd staan:
http://club.myce.com/f61/...e-has-disappeared-215055/

Staan wat tips. Probeer eerst eens deze te draaien: http://windows.microsoft....nd-Devices-troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
iTunes heb ik niet geinstalleerd en Windows probleemoplosser had geen oplossing.

In device manager waren de drives wel te herkennen, maar deze stonden met een gele driehoek aangeduid.

Heb gisterenavond nog eens aan't googlen geweest maar niets gevonden om het probleem op te lossen.

De Windows dan maar opnieuw geinstalleerd. De drives worden opnieuw netjes herkend. :)

Het drive probleem werd veroorzaakt door Any DVD. Vindt het eigenlijk raar want het was een probeerversie van hun site zelf.
Spijtig dat de het probleem niet opgelost is geraakt.
Van mij mag dit topic dicht.

Bedankt iedereen voor uw reacties.
Pagina: 1