Toon posts:

Belachelijk hoge factuur T-Mobile door verkeerd abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enige tijd geleden heeft mijn vriendin een iPhone aangeschaft. Zij is daarvoor naar een T-Mobile winkel gegaan om zich te laten adviseren.
In de winkel werd haar verteld dat het mogelijk was om studentenkorting te krijgen. Dat heeft haar uiteindelijk over de streep geholpen om de telefoon aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan, heel tevreden met het toestel en ze maakte er vol gebruik van. Tot het moment dat de eerste factuur afgeschreven werd.

Wat bleek, ze had een rekening van 400 euro. Ik heb de specificatie eens goed bekeken en de sluwe medewerker van de T-Mobile winkel heeft haar een relax 500 in plaats van een i500 (die hij in de winkel meerdere malen liet zien in een map met abonnementsgegevens en die hij haar beloofde) abonnement aangesmeerd. De hoge kosten komen volledig voort uit internetkosten en smskosten omdat die niet bij het relax abonnement zijn inbegrepen.

Ik vroeg mij af wat de mogelijkheden zijn om hier iets aan te doen, op het contract wordt een relax 500 abonnement vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:18:
Ik vroeg mij af wat de mogelijkheden zijn om hier iets aan te doen, op het contract wordt een relax 500 abonnement vermeld.
Bel ze eens op? Wellicht zijn ze coulant...
En anders is de vraag of je als consument bij het doorlezen van het contract het verschil zou moeten weten tussen "i500" en "relax 500", want die namen zij niet bepaald duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RemcoDelft schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:20:
En anders is de vraag of je als consument bij het doorlezen van het contract het verschil zou moeten weten tussen "i500" en "relax 500", want die namen zij niet bepaald duidelijk.
Dat vind ik wel erg makkelijk. Het gaat hier niet om een lettertje verschil, maar om een compleet ander abonnement met dito naam. Bij mij zouden dan alle alarmbellen gaan rinkelen, en bij iedere andere oplettende consument hoop ik ook. Bij het afsluiten van een langdurig contract mag je toch wel beter opletten waar je voor gaat tekenen of niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

-d-

Ik heb de specificatie eens goed bekeken en de sluwe medewerker van de T-Mobile winkel heeft haar een relax 500 in plaats van een i500 (die hij in de winkel meerdere malen liet zien in een map met abonnementsgegevens en die hij haar beloofde) abonnement aangesmeerd.
Lijkt me sterk dat de medewerker dat expres doet - lijkt me eerder gewoon een stomme fout.
Staat er op de kassabon nog een specifiek abo genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:49

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Enige tijd geleden heeft mijn vriendin een iPhone aangeschaft. Zij is daarvoor naar een T-Mobile winkel gegaan om zich te laten adviseren.
In de winkel werd haar verteld dat het mogelijk was om studentenkorting te krijgen. Dat heeft haar uiteindelijk over de streep geholpen om de telefoon aan te schaffen. Zo gezegd zo gedaan, heel tevreden met het toestel en ze maakte er vol gebruik van. Tot het moment dat de eerste factuur afgeschreven werd.

Wat bleek, ze had een rekening van 400 euro. Ik heb de specificatie eens goed bekeken en de sluwe medewerker van de T-Mobile winkel heeft haar een relax 500 in plaats van een i500 (die hij in de winkel meerdere malen liet zien in een map met abonnementsgegevens en die hij haar beloofde) abonnement aangesmeerd. De hoge kosten komen volledig voort uit internetkosten en smskosten omdat die niet bij het relax abonnement zijn inbegrepen.

Feit is dat op het contract staat dat het om een relax 500 abonnement gaat.Ik denk dat T-mobile je hier zeker op gaat wijzen, maar probeer zo wie zo eerst te zeggen dat er een fout is gemaakt en dat je een i500 wou, ga des noods naar de winkel medewerker en spreek hem hier op aan.

Bij mij is T-mobile altijd coulant geweest en bij vrienden en familie.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Zou dit wel zsm behandelen bij het verkooppunt; T-mobile kan aansluitingen niet terug draaien, maar aanpassingen zijn wel mogelijk. Des noods telefonisch; 0800-7111

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38
Het moet toch voor t-mobile ook evident zijn dat het de verkeerde is. Wie neemt er nou een iPhone zonder bijbehorend abbo met internet.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAngry op 18-12-2009 15:28 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Ik denk, gok, dat als T-mobile word gebeld met dit verhaal en als jij aangeeft ECHT eruit gegaan te zijn dat je de 500I had (en dus gratis internet) dat er coulance van T-mobile zal worden verleend.

Mijn vriendin zou huilend met de T-mobile aan de telefoon gehangen hebben gok ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MrAngry schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:28:
Wie neemt er nou een iPhone zonder bijbehorend abbo met internet.
Iemand die niet weet waar ze voor tekenen, blijkbaar. We kunnen nu wel de schuld aan T-Mobile geven hier, maar er is iemand ook onoplettend geweest tijdens het tekenen, en dat is op z'n minst net zo kwalijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 18-12-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 17:51

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Gunner schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:32:
[...]

Iemand die niet weet waar ze voor tekenen, blijkbaar. We kunnen nu wel de schuld aan T-Mobile geven hier, maar er is iemand ook onoplettend geweest tijdens het tekenen, en dat is op z'n minst net zo kwalijk.
Voor een deel mee eens, ja. Aan de andere kant, als er steeds gesproken wordt over het i500-abonnement, overzichten daarvan getoond worden in de winkel, én het is overduidelijk dat de verkoper weet waarover het gaat, verwacht je niet dat het op het allerlaatste punt (tekenen van contract) alsnóg fout gaat.

Om die reden zou ik ook zeggen; bel T-Mobile even, leg het ze uit, en kijk wat ze ermee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou we hebben even overlegd. Zij belt na haar werk even naar de klantenservice. Hopen dat daar iets uit komt. Het blijft natuurlijk een onzorgvuldigheidsfout maar het is wel erg sluw van de desbetreffende verkoper om een kwartier lang inlichtingen te geven over een i500 abonnement en vervolgens op het contract een relax abonnement te zetten wat geen van de onderdelen bevat die hij daarvoor heeft toegelicht.

Heel aparte manier van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

scenix_ schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:31:
Mijn vriendin zou huilend met de T-mobile aan de telefoon gehangen hebben gok ik zo ;)
Mijn vrouw had me, om dit soort redenen, gevraagd of ik dat niet had willen regelen, want dit soort contracten moet je gewoon goed nalezen. Iets met weten waar je kwaliteiten liggen enzo. Het is slordig van de verkoper ja, maar uiteindelijk heb je gehad waarvoor je moest betalen hoe zuur dat ook is.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 18-12-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:49:
Nou we hebben even overlegd. Zij belt na haar werk even naar de klantenservice. Hopen dat daar iets uit komt. Het blijft natuurlijk een onzorgvuldigheidsfout maar het is wel erg sluw van de desbetreffende verkoper om een kwartier lang inlichtingen te geven over een i500 abonnement en vervolgens op het contract een relax abonnement te zetten wat geen van de onderdelen bevat die hij daarvoor heeft toegelicht.

Heel aparte manier van doen.
Maak je er nou niet meer van dan het is? Het heeft er alle schijn van dat de verkoper een foutje heeft gemaakt, dat is menselijk. Je bent hem nu aan het beschuldigen van oplichterij zonder dat hij zich kan verdedigen, is niet echt netjes.

Hoe-dan-ook: dit is een helpdesk-vraag welke met T-mobile samen opgelost zal moeten worden, omdat wij geen T-mobile-helpdesk zijn gaat dit topic op slot.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.