Unified Messaging - Voice control probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-01 15:18
Hoi allemaal,

Ik heb een Unified Messaging systeem opgezet. Alles werkt prima! Ik zit alleen met een ding waar ik gewoon simpel van word.. Zoals ik het begrijp is er geen Nederlandse Voice Control voor het menu. In het Engels werkt het allemaal prima, alleen dan worden mijn Nederlandse mailtjes en afspraken ook in het Engels voorgelezen, waardoor je er dus geen barst van begrijpt.

Heeft iemand van jullie het voor elkaar gekregen, om wel van de Engelse voice control gebruik te maken, maar dat er wel in (verstaanbaar) Nederlands word voorgelezen?

Google, whitepapers, ik kom er niet meer uit...

Oh ja het is een Exchange 2007 met SP1

HODL

Verwijderd

Gaat neem ik aan om de UM role binnen exchange 2007? wellicht met OCS??

er is een UM taal pack welke je kan installeren onder powershell.
handleiding is (makkelijk) te vinden in google en de bestanden zelfs van de nieuwste install DVD (of anders microsoft website)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:07:

handleiding is (makkelijk) te vinden in google en de bestanden zelfs van de nieuwste install DVD (of anders microsoft website)
Dit is niet wat hij bedoelt, hij wilt dus eigenlijk dat de server 2 talen spreekt.

Antwoord is helaas dat dit niet mogelijk is.

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:07:

Ja het gaat inderdaad om de rol in Exchange. De Nederlandse language pack staat er ook al op. Dat is het "probleem" ook niet. UM werkt ook gewoon, ook met het bellen er naar toe via Voip

Wat ik wil is dat je gebruik kan maken van de Voice Control (al dan niet in het Engels), om je mail e.d. te beluisteren. Zet je in UM de taal op Engels, dan werk de voice control prima. Alleen worden de Nederlandse emails e.d. dan ook met een Engelse spelling uitgesproken, wat natuurlijk niet gaat :). Het is dan totaal niet te verstaan.
Zet je UM op Nederlandse, dan hoor je je email e.d. wel goed (logisch) alleen dan kan je geen gebruik maken van voice control, en moet alles weer met drukken op de toets.

Kortgezegt ik wil dus voor elkaar krijgen om Engelse voice control te gebruiken met Nederlande (tekstherkenning) van email.

HODL

• Ralphie
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:09:
[...]

Dit is niet wat hij bedoelt, hij wilt dus eigenlijk dat de server 2 talen spreekt.

Antwoord is helaas dat dit niet mogelijk is.
Ik snap dan niet dat er wel filmpjes van Microsoft (?) rondzwerven op internet, waarop een demo word gegeven waarin het publiek vanuit de zaal het systeem met Nederlandse Voice Control word bestuurd.

De manier met de druk toetsen is in mijn ogen niet te gebruiken. Voor en achternaam spellen door op de toetsen te drukken vanuit de auto gaat hem niet worden denk ik ;)

HODL

Verwijderd

ah op die manier.

het is al enige tijd geleden dat ik eraan gewerkt heb....maar volgens mij had dit met je webmail instellingen te maken (of eigenlijk client mailbox instellingen)

zet je deze op nederlands, dan zullen de mails ook nederlands gesproken (voorgelezen) worden terwijl de voice activation engels blijft.

Dit weet ik alleen niet meer 100% zeker....ik heb dit tot zover ik nog weet wel werkend gehad.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ralphie schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:38:
[...]

Ik snap dan niet dat er wel filmpjes van Microsoft (?) rondzwerven op internet, waarop een demo word gegeven waarin het publiek vanuit de zaal het systeem met Nederlandse Voice Control word bestuurd.
Even uit pure gekkigheid: dat was een demo rond de release van Exchange 2007 die gegeven werd op de Technet Live sessies onder andere.
Wellicht dat je zelfs met een mail of IM richting Tony Krijnen of Daniel van Soest hier ook nog wat nuttigs over kan achterhalen > dat zijn de MS NL 'evangelisten' die die demo's ook geven doorgaans.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1