Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Te veel voeding-vermogen.

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Hallo,

Ik heb een voeding van 1000W (Corsair) aangeschaft voor in mijn nieuwe computer.

Eerst was ik van plan om een HD5870 videokaart te kopen maar omdat deze zo moeilijk te verkrijgen zijn heb ik voor 2x GTX275 (Zotac) SLI gekozen.

Bij het opnieuw berekenen van mijn benodigd vermogen kom ik nu een pak minder uit (630Watt).

Ik weet niet precies of dit door de verschillende videokaarten komt maar niet erg belangrijk.

Nu is mijn vraag: kan een te hoge voeding (te veel vermogen) kwaad? Te weinig is niet zo gezond voor de onderdelen heb ik gezien in een filmpje.

Alvast bedankt,

Daan

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Kort: Nee kan geen kwaad.

Als je auto 280 kan, maar je rijdt het niet, is er niets aan de hand.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je voeding levert alleen wat het systeem vraagt. Op een 1000W voeding kun je makkelijk een systeem hangen dat maar 60W verbruikt. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je voeding misschien niet helemaal op z'n efficientste punt zit (of juist wel).

Neem Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 eens door voor wat meer info over voedingen. Omdat dit vrij basic is gaat dit topic op slot.

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 18-12-2009 14:52 ]

Dit topic is gesloten.