Welke kabel harde schijf ATA->SATA-II

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarita
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Hoi,

Ik weet niet of dit het goede topic is, zag verder niets waarvan ik dacht dat het ook wel daar zou kunnen.

Mijn oude harde schijf, Maxtor 6L160P0, is aan het stuk gaan en ik heb dus een nieuwe gekocht: WD Caviar Black WD1001FALS. Wij hebben geprobeerd om de harde schijven te verwisselen, maar kwamen er achter dat de bekabeling van de oude harde schijf dus niet meer in de nieuwe past. De oude is een ATA en de nieuwe een SATA-II.

Welke kabels heb ik nodig om de nieuwe harde schijf werkend te krijgen? Ik dacht zelf aan deze kabel, maar weet het niet zeker.

Hi! I'm a human! What are you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 18:38
Ik zou er ook een SATA-data kabel bijdoen, anders krijgt de schijf alleen stroom :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
mad-dog schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:03:
Ik zou er ook een SATA-data kabel bijdoen, anders krijgt de schijf alleen stroom :z
^^ Dat, en je moet natuurlijk ook een SATA-connector op je mainboard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wel zo handig dat je dus een SATA-kabel erbij neemt ;) En voor jou hopen dat je geen oude mobo hebt waarop het niet aangesloten kan worden ;)

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 17:47

Colan

sucks @ solderen

je kunt de datakabel overigens niet zomaar laten verlopen, (P-)ATA verstouwd z'n data parallel, S-ATA doet dat serieel...heeft je moederbord wel een SATA-poort?

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarita
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb net gegoogled, maar ik kan nergens vinden of mijn moederbord een sata poort heeft. Ik kan alleen maar specificaties van de deluxe versie vinden. Ik heb een AsusTek M2N-SLI.

Hi! I'm a human! What are you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-06 23:33
Sarita schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:37:
Ik heb net gegoogled, maar ik kan nergens vinden of mijn moederbord een sata poort heeft. Ik kan alleen maar specificaties van de deluxe versie vinden. Ik heb een AsusTek M2N-SLI.
Heeft er 5 zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk even in de specs van het ding, daar is vrij duidelijk te zien wat er allemaal voor aansluitingen opzitten.
Dit topic ga ik sluiten, omdat het aansluiten van een HDD toch wel iets is wat we van een tweaker mogen verwachten. Daarbij is dit in de manuals ook allemaal gemakkelijk terug te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.