Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 11:20
Op dit moment staat ons huis een aantal weken (16) te koop. Ondertussen hebben we 2 kijkers gehad, die beide de opmerking plaatsten dat ze het erg jammer vonden dat op de bovenverdiepingen geen dubbelglas zit. Helaas hebben we na aanbod van de makelaar om het bedrag in te houden op de verkoopprijs niets meer gehoord. Ik weet dus niet of dat argument het enige was. Het heeft ons wel aan het denken gezet of het uberhaubt niet verstandig zou zijn om isolatieglas te plaatsen.

Vanwege de subsidie die er nu op zit heb ik een aantal prijzen laten uitrekenen wat het ons zou kosten. De geschatte kosten zitten rond de 800 euro, hierin is de subsidie al meegenomen.

Wat denken jullie, zal ik dit gewoon laten doen om meerwaarde te creëren of zal ik afwachten tot er weer een koper komt en deze er over begint.

Ons nieuwe huis kunnen we op z'n vroegst over een jaar betrekken. We hebben dus nog wel even de tijd, maar zeker weten dat we de woning verkocht hebben geeft ook een lekker gevoel.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:00

Barrycade

Through the...

Mensen die nu serieus naar huizen aan het kijken zijn, zijn meerendeel door het grote aanbod prijs/kwaliteit vergelijkers.

Dus die willen gewoon de beste deal voor hun geld. Als beide kijkers over de ramen beginnen en je toch wil zakken in verkoopprijs zou je de ramen gewoon kunnen laten vervangen.

Hierdoor maak je wellicht de drempel voor de kopers wat lager. Stom genoeg zijn dit soort (relatief kleine) kosten vaak dealbreakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Slechts 800 euro om een hele verdieping van dubbel glas te laten voorzien? Hoe gaat dat dan, met een soort voorzetramen? Ik zou eerder verwachten het tienvoudige kwijt te zijn...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:33

Dido

heforshe

Als het gaat om een klein bedrag zou je het inderdaad kunnen overwegen.

Aan de andere kant, het is maar zelden zo dat je dit soort investeringen meteen terugziet in de verkoopprijs (althans, zeker niet 1-op-1). Als je in je vraagprijs rekening houdt met voor de hand liggende kosten die een nieuwe koper zou gaan maken laat je de keus over de uitvoering bij de koper.
Op dezelfde manier loont het (bijna) nooit om een nieuwe keuken of badkamer te plaatsen: het eerste wat veel kopers doen is hem er weer uitslopen om er zelf wat in te zetten. En die kastdeurtjes die jij zo fantastisch vindt, zijn voor een ander een negatief punt.

Een en ander zal ook afhangen van de rest van het huis. Als dat erg goed afgewerkt is (en neutraal genoeg), zodat potentiele kopers er zonder veel rompslomp zo in kunnen en willen trekken zou dat dubbel glas inderdaad een prima investering kunnen zijn. Als je verwacht dat nieuwe bewoners toch eerst gaan verbouwen, schilderen, behangen, enzovoort, dan zal het een stuk minder meespelen bij ze dat er ook nog 800 euro aan dubbel glas bijkomt.

edit: als CodeCaster gelijk heeft met die voorzetramen, zou ik het al meteen een stuk minder aantrekkelijk vinden. Een potentiële koper zal dan eerder geneigd zijn te denken dat dat er toch eerst uitgaat om door goed glas vervangen te worden. Dan hebben voorzetramen voor hem weinig positieve invloed :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dido op 18-12-2009 13:46 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overal dubbelglas (en isolering in het algemeen) zorgt natuurlijk mogelijk ook voor een beter energielabel.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 18-12-2009 13:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

anandus schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:47:
Overal dubbelglas (en isolering in het algemeen) zorgt natuurlijk mogelijk ook voor een beter energielabel.
.... wat niet verplicht is bij verkoop vanwege de kwaliteit van dit label. IIn de praktijk is niemand geïnteresseerd in het bijbehorende energielabel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou het anders doen.

Laat een offerte maken hoeveel het kost om dubbel te beglazen. 800 euro klinkt mij erg goedkoop in de oren. Mocht een kijker er weer over beginnen als dealbreaker, vertel dan dat het voor 800 euro dubbel te beglazen is (dmv offerte), en dat je best de helft van dat bedrag van de koopprijs af wilt halen als hij dan tot koop overgaat.

Op die manier doe je geen investering in iets waar je zelf geen gebruik van gaat maken. Misschien is de volgende kijker niet kritisch en begint hij er niet over, dan hou jij mooi je geld in je zak!

Tevens is de koper vrij in de keuze van andere raamtypes tegen meer- of minderprijs. Ik kan me voorstellen dat die 800 euro de goedkope variant is, en sommige mensen liever een luxe variant willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:50:
[...]

.... wat niet verplicht is bij verkoop vanwege de kwaliteit van dit label. IIn de praktijk is niemand geïnteresseerd in het bijbehorende energielabel.
offtopic:
Nee, ik weet dat het niet verplicht is, maar als je je huis goed isoleert mag je daar wel mee patsen, lijkt me.
Ik ben geen huiseigenaar, maar mocht ik (ooit) een huis kopen dan zou voor mij het energielabel meewegen, in ieder geval.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
De reden waarom we niet over een heel groot bedrag praten is omdat de totale oppervlakte aan glas maar ongeveer 6.5m2 is. Zonder subsidie zou de prijs ongeveer op 1100euro uitkomen.

Het materiaal loskopen zou me 425 euro kosten. Mogelijk zou het nog aantrekkelijker zijn om het minder legaal en zonder subsidie te doen. Dan mag het plaatsen niet meer kosten dan 275 euro.

Ps een andere opmerking ging over het feit dat er niet op alle ramen op de bovenverdieping voorzien waren van beveiligde raamboompjes. Hoe kun je dat nou noemen. Die dingen kosten ongeveer 200 euro. Daar laat je de koop van een woning toch niet vanaf hangen. Ik kreeg hierbij eerder het gevoel dat ze iets negatiefs moesten noemen om van die lastige makelaar af te komen.

De woning zelf is vrij recent voorzien van nieuwe badkamer, toilet (2jaar), keuken (4 jaar). Op het glas na zouden potentiële kopers er zo in kunnen.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou dubbele ramen steken (als die 800 EUR effectief een volledige verdieping 'echte' dubbele ramen oplevert) en de verkoopprijs verhogen met de kostprijs (of met de helft, als compromis).

Zoals eerder gezegd hangt de verkoopbaarheid van een huis met enkele ramen sterk af van het publiek. Mensen die en kant-en-klare woning willen kopen zullen voor dubbele ramen willen betalen, maar mensen die zelf nog het één en ander eruit willen slopen dan weer niet.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 16-05 12:50

André

Analytics dude

CodeCaster schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:37:
Slechts 800 euro om een hele verdieping van dubbel glas te laten voorzien? Hoe gaat dat dan, met een soort voorzetramen? Ik zou eerder verwachten het tienvoudige kwijt te zijn...
Valt wel mee, in mijn vorige huis heb ik 2 verdiepingen voorzien van dubbel glas (HR++). Woonkamer, keuken, en 2 slaapkamers ging het om. €1800 was het bedrag totaal bedrag.

En ja: ik zou het voor die €800 zeker doen. Enkel glas zou voor mij ook een afknapper zijn, tocht, kou, condens, stookkosten, enz. Een huis met volledig dubbel glas heeft echt wel een voordeel en zou denk ik ook wel meer dan €2000 in de verkoopprijs kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 21:07

Standeman

Prutser 1e klasse

CodeCaster schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:37:
Ja, dat dacht ik ook toen we onze bovenverdieping lieten doen. Maar glas alleen is niet zo duur en zit er in een paar uurtjes in.
In totaal waren wij iets van 1300 euro kwijt voor 12 ramen, incl een wat duurder "melkglas" voor de badkamer. Die prijs die jij in je hoofd hebt gaat meer richting het vervangen van kozijnen. Dat is wel erg duur.

@TS, ga er niet vanuit dat je het bedrag terugverdient. Wel is mogelijk dat je je huis iets sneller verkoopt, alleen is dat een beetje koffiedik kijken.
Verder denk ik dat als je wel dubbelglas had gehad, ze mogelijk een andere "smoes" zouden hebben.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Ik snap werkelijk niet waar het over gaat. Een gem. huis kost 2 ton en jij begint over 800 euro en de meerwaarde voor het huis? Ok, dan wordt het 200.800 euro? Moeten we dit nou serieus nemen? En welke koper miept er over 800 euro? Ik zou ze gewoon uitlachen.

Maar een serieuze reactie van mij zou zijn, die 800 euro ben je kwijt, want dat valt in het niet bij de waarde van het huis. Wellicht verkoop je wel makkelijker je huis en is je dat 800 euro waard?

Als we het nou over 8000 euro hadden dan is het een ander verhaal. Maar ook dan zie je niet het hele bedrag terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 18-12-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, alleen het glas is niet zo duur, maar het arbeidsloon en het mogelijke aanpassen van de kozijnen kost wel aardig wat. Het hangt natuurlijk helemaal van de kozijnen van TS af :)

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 18:33

Dido

heforshe

Fewture: volgens mij heeft de TS helemaal niet aangegeven het in de verkoopprijs terug te zien. Als je op André reageert is het handig om dat even aan te geven ;)
De TS gaat het er vooral om dat het huis verkocht raakt, naar ik begrijp.

André: was het maar zo'n feest. Als je echt denkt 2 mille meer te vangen omdat je 800 euro investeert kom je van een koude kermis thuis. Staat er een koper in je huis die denkt "mwah, leuk huis, maar we moeten om te beginnen de kozijnen vervangen, want dit ziet er niet uit". Die heeft geen boodschap aan je investering.

Je weet nooit wat welke koper wil, en het is nagenoeg onmogelijk om aanpassingen te doen die gegarandeerd succes opleveren. Wat voor de ene koper geld waard is, ziet de andere koper als waardeloos of zelfs een extra kostenpost.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 15-05 23:06
Je kan natuurlijk ook als de volgende kijkers ook weer over het dubbel glas beginnen de offertes die je hebt laten maken zien zodat ze weten dat het vervangen helemaal niet zo duur hoeft te zijn.

Ik denk dat veel mensen denken dat het plaatsen van dubbel glas erg duur is en daarom ervan afschrikken. Maar als jij kunt laten zien dat het in jouw situatie niet zoveel hoeft te kosten, dan kan dat misschien helpen voor de kijkers en wordt jouw huis misschien wel interessant voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

CodeCaster schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:08:
Ja, alleen het glas is niet zo duur, maar het arbeidsloon en het mogelijke aanpassen van de kozijnen kost wel aardig wat. Het hangt natuurlijk helemaal van de kozijnen van TS af :)
TS heeft het over het vervangen van de ruiten, niet over het vervangen van de kozijnen. Dat laatste kost inderdaad veel meer.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Ik zou het gewoon plaatsen. 800 euro is niet duur en kennelijk speelt het mee bij veel potentiele kopers.

Zwaaien met offertes lijkt me minder handig. Ik denk dat de meeste kopers in gedachten hebben dat dubbel glas een paar duizend euro kost, het is dan een goede investering. Al zal je de prijs van het huis er niet mee kunnen verhogen, maar dat is in deze tijd sowieso niet actueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou die investering van € 800,- gewoon doen. Immers word de verkoopbaarheid van je huis er beter van. Als je je huis dan 1 maand eerder verkocht hebt, dan heb je het er al weer (bijna) uit.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is een kopersmarkt these days. Je kan wel korting geven, maar de meeste mensen hebben geen zin om zelf achteraf moeite te doen voor wat dubbel glas als er misschien in jouw straat drie andere huizen te koop staan die _wel_ dubbel glas hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 18-12-2009 15:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Vergeet niet dat je ook nog een schilder moet laten komen. De glaslatten zijn normaal alleen gegrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 16-05 15:59

boesOne

meuh

Anoniem: 14124 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:38:
Vergeet niet dat je ook nog een schilder moet laten komen. De glaslatten zijn normaal alleen gegrond :)
Voor glaslatjes verven moet je vooral een schilder laten komen als je van je geld af wil.. gewoon ff ladder pakken en kwasten :)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 21:07

Standeman

Prutser 1e klasse

CodeCaster schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:08:
Kozijnen hoeven vaak niet aangepast te worden. In mijn kozijnen (1953) past het officieel niet, maar hebben ze gebruik gemaakt van opdeklatten. Het plaatsen kostte net iets minder dan een dag. Dus dat viel ook reuze mee. :)

Zolang je geen glas-in-lood ramen hebt, valt het allemaal wel mee!

Voordat ik offertes ging aanvragen, had ik overigens ook het vijfvoudige verwacht. Ik stond wel even raar te kijken toen ik de offerte van de glaszetter kreeg :) Ik had nog gebeld of het bedrag wel klopte :+

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

boesOne schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:54:
[...]

Voor glaslatjes verven moet je vooral een schilder laten komen als je van je geld af wil.. gewoon ff ladder pakken en kwasten :)
Jij hebt geen koophuis zeker? Als ik als koper naar een huis kijk, en ik zie enkelglas (maar goed schilderwerk), dan denk ik: jammer, maar dat kan vervangen. Als ik naar een huis kijk en ik zie slordig schilderwerk, dan gaan meteen alle alarmbellen rinkelen. De kwaliteit van het schilderwerk zegt heel veel over de aandacht die er aan onderhoud is besteed. Daarnaast kan kortgeleden aangebracht schilderwerk ook een manier zijn om ernstige defecten te verbloemen. 'ff gekwaste' glaslatten doen meteen de meerwaarde van je dubbelglas teniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 5897 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:06:
Ik snap werkelijk niet waar het over gaat. Een gem. huis kost 2 ton en jij begint over 800 euro en de meerwaarde voor het huis? Ok, dan wordt het 200.800 euro? Moeten we dit nou serieus nemen? En welke koper miept er over 800 euro? Ik zou ze gewoon uitlachen.
800 euro is nog steeds 800 euro, dat geldt ook gewoon als je een huis koopt hoor.

Daar kun je ook, ik noem maar wat, een leuke laptop voor kopen, of een week van op vakantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Imo is dat een beetje overdreven, even kwasten en goed afplakken is zo gedaan en dan zit het zo weer netjes in de verf.

Of het een directe meerwaarde richting potentiele kopers betwijfel ik echter mocht men erover beginnen zou je desnoods aan kunnen geven dat je bereid bent om 800 euro van de prijs af te doen. Dit typeert dan ook eerder in hoeverre een koper serieus geinteresseerd is als 800 euro een dealbreaker is.
Indirect betwijfel ik ook ten sterkste of dubbelglas daadwerkelijk een betere energielabel zou opleveren en ook hoeveel mensen daadwerkelijk geinteresseerd zijn in de energielabel. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een woning (ondanks dat het een zeer beroerde label had) niet kocht vanwege de label.

Als je in 16 weken tijd 2 kopers hebt gehad die afhaken op basis van dubbelglas zou ik zelf eerder denken wat er verder mis is. Zo weinig geinteresseerde en dergelijke reacties zou eerder doen twijfelen aan verdere mankamenten. (Slecht verfwerk, locatie of prijs bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Laatst online: 16-05 15:59

boesOne

meuh

Pooh schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:38:
[...]

Jij hebt geen koophuis zeker? Als ik als koper naar een huis kijk, en ik zie enkelglas (maar goed schilderwerk), dan denk ik: jammer, maar dat kan vervangen. Als ik naar een huis kijk en ik zie slordig schilderwerk, dan gaan meteen alle alarmbellen rinkelen. De kwaliteit van het schilderwerk zegt heel veel over de aandacht die er aan onderhoud is besteed. Daarnaast kan kortgeleden aangebracht schilderwerk ook een manier zijn om ernstige defecten te verbloemen. 'ff gekwaste' glaslatten doen meteen de meerwaarde van je dubbelglas teniet.
Ik heb een koophuis en kan dus ook simpel werk zelf. Netjes schilderen van glaslatten is geen rocketscience. Ik vind je reactie nogal overdreven.

Met ff kwasten bedoel ik niet kledder de verf er maar op, maar bedoel ik even de kwast ter hand nemen.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door boesOne op 18-12-2009 18:20 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

boesOne schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:18:
[...]
Ik heb een koophuis en kan dus ook simpel werk zelf. Netjes schilderen van glaslatten is geen rocketscience. Ik vind je reactie nogal overdreven.
Ik overdreef inderdaad een beetje, maar heb teveel beroerd schilderwerk gezien om me in te houden. 95% van de mensen kan niet netjes schilderen, en verstaat onder 'ff kwasten' precies dat: blik open, kwast erin, klodder klodder, klaar. Doe mij dan maar onbehandelde glaslatten, dan doe ik het zelf wel.
Met ff kwasten bedoel ik niet kledder de verf er maar op, maar bedoel ik even de kwast ter hand nemen.. :)
Zo klonk het dus niet. Excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
n4m3l355 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:37:
Imo is dat een beetje overdreven, even kwasten en goed afplakken is zo gedaan en dan zit het zo weer netjes in de verf.

Of het een directe meerwaarde richting potentiele kopers betwijfel ik echter mocht men erover beginnen zou je desnoods aan kunnen geven dat je bereid bent om 800 euro van de prijs af te doen. Dit typeert dan ook eerder in hoeverre een koper serieus geinteresseerd is als 800 euro een dealbreaker is.
Indirect betwijfel ik ook ten sterkste of dubbelglas daadwerkelijk een betere energielabel zou opleveren en ook hoeveel mensen daadwerkelijk geinteresseerd zijn in de energielabel. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een woning (ondanks dat het een zeer beroerde label had) niet kocht vanwege de label.

Als je in 16 weken tijd 2 kopers hebt gehad die afhaken op basis van dubbelglas zou ik zelf eerder denken wat er verder mis is. Zo weinig geinteresseerde en dergelijke reacties zou eerder doen twijfelen aan verdere mankamenten. (Slecht verfwerk, locatie of prijs bv).
Zoals ik al aangaf had de makelaar eerder het idee dat de mensen een reden zochten. Bleek later ook nog dat beide kijkers hun eigen huis al lang te koop hebben staan. Blijkbaar waren ze aan het orienteren, maar willen ze eerst hun eigen huis verkocht hebben.

Er staat gewoon bij ons in de plaats/wijk echt ontzettend veel te koop. Wat betreft prijs zit het wel goed in verhouding met wat er in een straal van 2 km te koop staat. De woning staat serieus scherp in de markt, mede omdat we hem als een opknappertje hebben overgenomen van de woningbouw. Vervolgens alle verbouwingen door vakkundige familie laten doen. Hierdoor kunnen we de woning zonder verlies toch scherp in de markt zetten.

Ik neig er sterk naar om de offerte van 800 euro op papier te laten zetten en de ook bij de makelaar af te geven. Wanneer er dan kijkers weer over beginnen kan hij de offerte laten zien, en dan komen we wat betreft het bedrag er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat kopers het vooral veel belangrijker vinden dat het huis redelijk af is en dat ze niet nog eens dubbel glas hoeven te plaatsen en beveiligde raamboompjes hoeven te plaatsen. Het gaat daarin niet om de kosten maar om de onzekere factor. Men wil het liefst dat het af is.
Als je echt snel wil verkopen zou ik die zaken aanpakken want het maakt net dat verschil.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Ik heb laatst ook een woning gekocht waarbij de bovenverdieping niet was voorzien van dubbelglas en waarbij de onderverdieping hier en daar een lek raam had. Wel of geen dubbelglas op de bovenverdieping is voor mij niet echt een probleem geweest, ik heb het gewoon meegenomen in de onderhandeling. De kopende partij gaat in deze tijd nml nooit de vraagprijs bieden. Ik heb zelf ook niet de vraagprijs geboden, en ben ook 5K onder het bodembedrag gaan zitten.
Als je een huis koopt moet je toch gaan verbouwen. In mijn geval moet ik dak en vloer isoleren, en moet op de bovenverdieping op de meeste plaatsen het glas vervangen worden. Bij mijn huis hoef ik daar de kozijnen niet echt voor aan te passen, bij jouw huis kan dat anders zijn. Voordeel wat ik dan weer heb is dat mijn vader schilder en glazenzetter is, en dat ik het glas bij een kunststofkozijnenbedrijf kan inkopen tegen scherpe prijs. Gaat bij mij om zo'n 12 ramen die vervangen moeten worden.

Probleem wat je hebt als verkoper op dit moment is dat er een overvloed aan huizen op de markt is. Toen ik er niet uitkwam om de laatste 5K heb ik ook tegen de makelaar gezegd dat ik verder ging zoeken. Twee dagen later werd ik alweer gebeld dat het toch maar moest doorgaan. Wat hierin wel meespeelde was dat de huidige eigenaar een nieuw huis aan het bouwen is, en de overdracht pas plaatsvindt als dat huis klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 14:16
Doen. Geen dubbelglas is gewoon een (zwaar) minpunt voor een huis. Niet alleen voor stookkosten maar ook voor de kou die erdoor komt. Bovendien is het een prima argument wat potentieel kopers gaan gebruiken bij het onderhandelen. Dan kan je dit geintje (terecht of onterecht) een paar duizend kosten. Dat is dan misschien niet gebaseerd op feiten maar gewoon hoe de kopers erover denken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Is idd iets om te overwegen. In mijn geval krijg ik in April pas het huis en mogen de huidige bewoners het huis warmstoken met enkelglas op de bovenverdieping en met 2 lekke ramen op de onderverdieping. Als ze dit voortijdig hadden vervangen hadden ze deze winter met minder stookkosten gezeten, en had ik er misschien over nagedacht om iets omhoog te gaan met mijn aankoopprijs.
Pagina: 1