Hallo,
Bij wijze van test wil ik een ssh verbinding maken doormiddel van keybased authentication. Deze verbinding moet komen vanaf een remote server naar een lokale server die ik hier thuis heb.
Ik heb dit werkend gekregen met het root account van mijn lokale server, maar ik wil het graag met een 'normale' user doen. Maar zodra ik dit doe, blijft de ssh verbinding vragen om een wachtwoord.
Ik heb deze handleiding gevolgd.
Wat gegevens:
Beide systemen draaien ubuntu, de remote 9.10 en de lokale 8.10.
De remote server draait: OpenSSH_5.1p1 Debian-6ubuntu2, OpenSSL 0.9.8g 19 Oct 2007
De lokale draait: OpenSSH_5.1p1 Debian-3ubuntu1, OpenSSL 0.9.8g 19 Oct 2007
Ik heb in die handleiding alle stappen gevolgd bij "What if it doesn't work?".
Het probleem is dus dat hij blijft zeuren om het wachtwoord, nadat ik de keyfile op de lokale server toegevoegd heb.
Iemand die mij kan helpen?
Bij wijze van test wil ik een ssh verbinding maken doormiddel van keybased authentication. Deze verbinding moet komen vanaf een remote server naar een lokale server die ik hier thuis heb.
Ik heb dit werkend gekregen met het root account van mijn lokale server, maar ik wil het graag met een 'normale' user doen. Maar zodra ik dit doe, blijft de ssh verbinding vragen om een wachtwoord.
Ik heb deze handleiding gevolgd.
Wat gegevens:
Beide systemen draaien ubuntu, de remote 9.10 en de lokale 8.10.
De remote server draait: OpenSSH_5.1p1 Debian-6ubuntu2, OpenSSL 0.9.8g 19 Oct 2007
De lokale draait: OpenSSH_5.1p1 Debian-3ubuntu1, OpenSSL 0.9.8g 19 Oct 2007
Ik heb in die handleiding alle stappen gevolgd bij "What if it doesn't work?".
Het probleem is dus dat hij blijft zeuren om het wachtwoord, nadat ik de keyfile op de lokale server toegevoegd heb.
Iemand die mij kan helpen?