Toon posts:

Internetradio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Aangezien ik een redelijke technibeet ben wil ik hier graag een vraag stellen over internetradio. Voor kerst vraagt mijn vrouw een leuke radio voor in de keuken. Je moet er radio mee kunnen luisteren (duh) en de I-pod moet er op aangesloten kunnen worden.
Nu heb ik wel een leuk gizmootjes gezien (logitech squeezebox internetradio) maar ik heb daar nog een paar vragen over waar ik elders geen antwoord op lijk te kunnen vinden. Hopelijk kan iemand hier mij helpen.

Wij hebben thuis nog internet via een kabel (dus router met vaste kabel er aan) en geen wireless internet. Dit is vooral vanwege de stabiliteit destijds zo gekozen (x aantal jaar geleden). Nu werkt de internetradio op internet, maar ik heb dus geen aparte aansluiting voor de radio. Deze wil ik niet uit mijn computer halen.
Nu vraag ik me af of ik de internetradio ook via de computer kan laten werken. D.w.z. het internet is aangesloten op de PC en is niet wireless. De PC heeft echter wel een wireless verbinding. Is het dan bijv. mogelijk om i-tunes dat op de PC staat op die radio af te spelen? Hoe zit het met internetradio? En hoe zou zoiets moeten werken?

Alvast bedankt, en sorry als het een domme vraag is. Wireless is een optie, maar niet meer voor kerst (mits wireless stabiel genoeg is voor gaming).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Niet dat ik meteen met merken wil smijten, maar hier staat er zo een:
http://www.revo.co.uk/digital-radio/revo-iblik-wifi.php
Die kan je dus ook bedraad aansluiten. Als je hem via de wifi van je PC wil laten spelen zal je PC een "router" functie moeten krijgen. Heb je geen extra netwerkaansluitingen meer op je modem over?

Dan is het bijna eenvoudiger om een losse wifi router van marktplaats af te trekken.

Wise enough to play the fool

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Als je hem via de wifi van je PC wil laten spelen zal je PC een "router" functie moeten krijgen.
Netwerkverbindingen -> wireless & draad selecteren -> rechter muisknop