Datums veranderen , na c/p naar ander werkblad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 13:19
Wij hebben een excel gemaak, kleine 2 maanden aan gewerkt.

in 1 excel bestand zijn datums ingevoerd, de ene keer met 12.12.2008 de andere keer 12-12-2009 (streepjes dus) .

Als ik deze kolom kopieer naar een ander excel bestand veranderen alle datums, ook celeigenschap veranderen en dan de format van de datums gooit alles door de war..

Als ik kopieer en dan --> plakken speciaal --> waarden doe maakt excel van datums bijvoorbeeld 376553, een totaal onsamenhangend verhaal dus..

Wat moet ik doen om de datums , zoals ze staan in het ene excel blad, zo te behouden dat ik ze kan kopieren en plakken in een ander blad?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In Excel zijn datums ook gewoon getallen met een specifieke opmaak. Je zal dus zowel de waarde als de getalopmaak moeten kopiëren (in EN: values and number formats), of later de opmaak op datum moeten zetten.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 13:19
Ik ben er zelf na veel zoeken achter gekomen dat het door 2 verschillende datumsystemen komt. de ene gebruikt door een vroegere versie van excel .

die systemen zijn 1900 e 1904 check deze link

een mix-up van deze 2 systemen is gebeurd omdat het excel-sheetje met zoel office 2007 als 2003 is bewerkt..

beetje jammer dat MS daar geen waarschuwing voor geeft. maargoed hopelijk heeft de volgende tweaker die dit tegenkomt wat aan mijn post.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone