iMac niet in slaapstand

Pagina: 1
Acties:

• fukutoshin
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10-2025
sinds een paar dagen heb ik een raar en lastig probleem, en gaat mijn Imac intel niet meer automatisch in sleep display mode, dit is erg hinderlijk los van het feit dat mijn monitor de hele tijd blijft branden en dit onodig stroom kost.
als ik bij energie instellingen iets aanpas gebeurt er niks.
probleem lijkt zich voor te doen als er geen windows op mijn desktop actief zijn, dus als ik alles weg klik dan weer gaat de computer wel in slaapstand,
iemand bekend met dit probleem en of een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door fukutoshin op 18-12-2009 12:02 ]

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:59

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Wat voor programma's heb je openstaan? Waarschijnlijk verhindert 1 van de programma's dat de Mac in slaapstand mag gaan. Dus even kijken bij de opties.

If it aint fixed, it's broken.

• fukutoshin
safari, ps3 media server, mail dat soort programmas

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Niet toevallig itunes met deling aanstaan? Of andere programma's die delen in het netwerk waar nog andere computers mee verbonden zijn?

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-01 12:07
PS3 Media Server waarschijnlijk.

• fukutoshin
ps3 dat dacht ik ook eerst ivm internetsharing. maar het lijkt wel of het eigenlijk willekeur is wanneer monitor uit gaat, de ene keer wel, de andere keer weer niet.
als ik opnieuw opstart werkt het voor de eerste keer, en later gaat de pc een eigen leven leiden.
nu ik ps3 heb uitgezet en mail op mijn desktop heb weer wel, ga ik naar safari dan lijkt het scherm te dimmen en knipperd een beetje, erg vaag alleemaal

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

BCC

Wat staat er in de activity monitor?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• fukutoshin
threads 321, processes 76, te veel om op te noemen, wat bedoel je precies eigenlijk?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:52

BCC

Eeh, ik bedoelde eigenlijk de console :)
Start de console, gooi hem leeg en wacht totdat de machine in slaapstand gaat (hoort te gaan).
Er er nu programma's zijn die hem waken, wordt dit in de console gemeld.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• fukutoshin
ok gaan we dat eens proberen 8-)

• fukutoshin
een beetje laat maar ik ben er achter welk programma mijn computer "wakker" houdt
ik heb het alleen als safari aanstaat, bij ieder ander gaat de imac netjes in sleep mode.
waarschijnlijk een vreemde bug.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 19:21
Er is een optie dat de machine uit slaapstand mag gehaald worden voor netwerk verkeer (oid) Zet deze eens uit. Dit hielp bij mij namelijk ook. Heb vaak Tweetdeck en iTunes aanstaan en die hielden hem wakker. Vooral iTunes icm AirTunes wil nogal vervelend doen.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wil je alleen je scherm uit hebben, of je hele Mac? Als alleen het scherm uit moet, druk eens op ctrl+shift+eject. Je kan vervolgens met elke willekeurige toets of muisbeweging het scherm weer aanzetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Whieee op 05-01-2010 15:48 ]

Launching containers into space

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:19
Ps3 Media server was ook het probleem bij mijn pc dus ik gok bij je imac ook

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rusman schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:53:
Er is een optie dat de machine uit slaapstand mag gehaald worden voor netwerk verkeer (oid) Zet deze eens uit. Dit hielp bij mij namelijk ook. Heb vaak Tweetdeck en iTunes aanstaan en die hielden hem wakker. Vooral iTunes icm AirTunes wil nogal vervelend doen.
Waar zit die optie ergens? Ik kan hem niet vinden namelijk.

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 19:21
jwchess schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:37:
[...]
Waar zit die optie ergens? Ik kan hem niet vinden namelijk.
Ga naar Systemvoorkeuren -> Energiestand en zie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yGr0KjmggMz3RzYjPCOKoyaE/full.png

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In de Console (onder Hulpprogramma's) kan je trouwens meer informatie vinden over de foutmeldingen die optreden, zo heb ik al eerder problemen met de slaapstand kunnen debuggen.

Kies daarvoor in de console de optie 'Alle meldingen' (of zoiets, ik gebruik zelf de Engelse versie). Dan zie je alle foutmeldingen die op de achtergrond worden gegenereerd langskomen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:55
ACS --> ASD

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1