Toon posts:

Heel hoog piep geluid over analoog.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey beste tweakers,

Gebruikte speakers: Logitech X-530.
Ik heb pas een Club3D Theatron Agrippa DTS 7.1 gekocht, nu geeft deze kaart 1 probleem als ik ongeveer over de helft VAN DE VOLUMEKNOP heenga dan krijg ik een heel hoog piep geluid en me woofer begint ook overuren te draaien. Het maakt niet uit hoe hard hij staat als ik WMP op 2% zet en de volume knop voor iets meer dan de helft opendraai dan is het feest. Sterker nog als ik WMP op 100% zet en de volume knop ietsje onder de helft zet heb ik nergens last van. Het vreemde is ook nog dat ik van een SoundBlaster LS afkwam, deze gaf het probleem niet (3 minuten geleden nog eens voor de zekerheid getest). Weet iemand wat het probleem is? Mijn nieuwe kaart, de speakers etc...

P.S.: Als ik de digitale uitvoer gebruik (Toslink) en het signaal vervolgens naar mijn Z-5500 stuur heb ik nergens last van.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Ik zou zeggen je kaart. Blijkbaar is je analoge signaal vervuild en wanneer je wel een fatsoenlijk signaal uitstuurt dan is dat sterker dan je vervuiling

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

sluit het eens analoog op de Z5500 aan. Als het dan nog zo is ligt het aan de geluidskaart, anders is het je speakerset.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Topicstarter
Exphy schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:38:
Ik zou zeggen je kaart. Blijkbaar is je analoge signaal vervuild en wanneer je wel een fatsoenlijk signaal uitstuurt dan is dat sterker dan je vervuiling
Oke bedankt en wil dit duiden op driver problemen of hardwarematige problemen? (Ik draai Windows 7)

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:40:
sluit het eens analoog op de Z5500 aan. Als het dan nog zo is ligt het aan de geluidskaart, anders is het je speakerset.
Gaat niet de kabel is te kort, ik kan het wel doen maar dan moet ik alles gaan verhuizen in me kamer... Maar ik heb al een soortgelijk testje gedaan ik heb er een andere audiokaart ingedaan en die gaf het probleem niet. Ik vermoedde daarom ook dat het mijn geluidskaart was maar ik wil iets meer opheldering, want ik vind het nogal vreemd.

Ik ga vandaag toch mijn PC opnieuw installeren dan zal ik er wel eens even snel Vista opzetten en kijken of ik dan nog steeds hetzelfde probleem heb, want het valt me net pas op dat de driverpack voor Vista 29MB is en die voor Windows 7 maar 7MB, beetje vreemd....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 11:50 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:41:
[...]

Oke bedankt en wil dit duiden op driver problemen of hardwarematige problemen? (Ik draai Windows 7)
Geen idee, heb je die piep ook wanneer je een koptelefoon aansluit?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
Exphy schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 12:01:
[...]

Geen idee, heb je die piep ook wanneer je een koptelefoon aansluit?
Umm bedankt maar het is al opgelost ik had de Vista drivers geïnstalleerd met SP2 compatibility en daarna de Windows 7 drivers. Nu is de piep weg. Bedankt voor je hulp :D
Pagina: 1