Gisteren de pc uitgezet en naar bed. Die nacht niets geinstalleerd, ook niet hardwarematig. Vandaag probeer ik de pc aan te zetten maar er gebeurt niets. Het lijkt net of de power knop het niet doet. Waarschijnlijk is er iets met de powerknop of de voeding. Weet iemand hoe ik de pc kan opstarten buiten de power knop? Of een ander probleem? Er gebeurt namelijk helemaal niets. Ik heb de forum trouwens wel eerst doorzocht. Ook de FAQ doorgelezen, maar was benieuwd naar de mogelijkheid om de pc op een ander manier op te starten dan de power knop.
Om uit te sluiten dat het aan de Power Knop ligt (lijkt me persoonlijk stug) zou je de Reset knop op de PWR_SW headers op je moederbord kunnen plaatsen. Als je PC dan ook niet aangaat met de Reset knop ligt het aan iets anders. Voeding is simpelweg overleden? Voeding / moederbord heeft een tik gehad via het stroomnet?
PC openmaken, powerconnector loshalen, ff die 2 pinnetjes kortsluiten met een sleutel oid
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Verwijderd
Kan je moederbord zijn, hoe oud is de PC?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 11:39 ]
PC is 5 jaar oud 
Maar ik zal even naar de power connectors kijken.
Edit: Lampje op het moederbord brand nog.
[ Voor 24% gewijzigd door QUILIX op 18-12-2009 11:47 ]
Hoeft niet zoveel te zeggen, krijg je wel piepjes?QUILIX schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:45:
PC is 5 jaar oud
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Nope. Helamaal geen reaktie.Exphy schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:49:
[...]
Hoeft niet zoveel te zeggen, krijg je wel piepjes?
De 2 pinnetjes kortsluiten helpt ook niet. Geen reaktie. Waarschijnlijk is de voeding kaput.
[ Voor 189% gewijzigd door QUILIX op 18-12-2009 12:21 ]
Even in het boekje van je sysboard checken hoe je een nette cmos reset uitvoert in plaats van die twee pinnetjes kortsluiten. Ik heb met mijn vorige systeem gemerkt dat da hielp.
Anders stuk voor stuk wat andere hardware gaan proberen en in de geval zou ik beginnen met de voedeng, daarna sysboard en dan verder kijken.
Anders stuk voor stuk wat andere hardware gaan proberen en in de geval zou ik beginnen met de voedeng, daarna sysboard en dan verder kijken.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Pagina: 1