Een kennis van mij heeft een ziggo abonnement en WL-600 router. Zijn internet valt ongeveer elke 7 dagen uit. De draadloze verbinding tussen zijn laptop (vista) en de router wordt op dat moment niet verbroken. Ik kan dus wel inloggen op de router, maar er is geen internet. Het modem is ook nog steeds verbonden. Als ik alle kabels eruit haal en die er vervolgens weer in doe, doet het internet het weer. Weet iemand een oplossing?
Zoek uit wat hij moet powercyclen om dit te fixen (router of modem), en zet vervolgens er een digitale tijdsklok in die hem om 04:00 uit zet en 4:01 weer aan (verschuif bij ander slaapritme). Eventueel als hij die functie heeft alleen op bijv zondag en woensdag.
Indien het de router is, kun je er misschien nog wat aan doen dat niet met de harde hand gaat, als het het modem is kan je dat vergeten.
Indien het de router is, kun je er misschien nog wat aan doen dat niet met de harde hand gaat, als het het modem is kan je dat vergeten.
Ziggo heeft een 7 dagen IP lease.. Waarschijnlijk pakt het router het niet goed op na 7 dagen.. Misschien iets met de instellingen van de router proberen??
Ik heb geen idee welke instellingen ik moet veranderen. Iemand?
Dat zou kunnen, maar dan moet hij een andere router kopen.Mathieuh schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:03:
probeer een andere router?
Pagina: 1