Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Helpdesk monitoring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweaker,

ik loop stage bij een IT bedrijf op de support afdeling, wij hebben hier een aantal monitoren hangen voor het in de gaten houden van tickets, clients etc. dit is voornamelijk natuurlijk eye candy voor klanten die langs komen. dit alles draait gewoon simpel in browsers en refresht om de 30 seconden. mijn vraag is. is er (gratis) software om de monitoren er wat intressanter uit te laten zien. iets met rss wellicht? dus om bepaalde servers in de gaten te houden of de tickets wat leuker er uit te laten zien ipv van een standaard lijstje in een browser.

alvast bedankt ;)

groet.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
Er is vást wel software, of iets te maken, maar zonder meer gegevens kan niemand je een passend antwoord geven natuurlijk :)

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Je zou iets als Nagios kunnen uitproberen, dat is een monitoring pakket wat onder meer maps kan bouwen uit de monitoring data.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Er zijn veel programma's om van alles en nog wat te monitoren.
Maar wat wil je precies laten zien?
Allen de tickets die opstaan, of ook de status van het netwerk of servers.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Topicstarter
de bedoeling is dat we tickets monitoren, maar aangezien we 800 systemen hebben is het in de gaten houden van de servers een beetje lastig. we gebruiken nu voor monitoring caseya, die draaien ook op de schermen. daar staat gewoon een summary op van de systemen. ziet er niet echt super uit. dus ik weet niet of daar andere alternatieven voor zijn die de info uit caseya halen? het gaat nogmaals dus om de "eye candy' ;)

alvast bedankt

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
denk wel na of het een goed idee is; als de hele donderse bende inelkaar klapt dan zien de klanten dat ook he

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 19:01
uhm, servers kun je monitoren via snmp...

Edit: laatmaar, volgens mij doe je dat al. met Kaseya als gui. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door Meester_J op 18-12-2009 17:03 ]

Pagina: 1